• Publicerad av snygging på 5 januari, 2004 vid 08:33

Testade snowkite för första gången och i göteborg! Jihaaa fan vad skoj, inte behöver man åka till sälen eller köpa en foiler det är bara att köra! (med hjälmen på förstås)

ian svarade 21 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    5 januari, 2004 vid 10:25

Låter gött. Var körde du? Tänkte försöka köra lite snowboard i morgon tisd. om det inte blåser full storm…
    Någon som e sugen?

Johan
    0704-801473

• nic

Medlem
    5 januari, 2004 vid 23:00

Vi har kört i Fiskebäck tre dar i rad. Fast jag skulle nog dra mig för imorgon om prognosen håller. (blåser redan 11m/s) Man får upp bra med fart på ganska lite vind och det är inte direkt pudersnö vi landar på.

Adrenalin Pusher,
    nic

• curry

Medlem
    5 januari, 2004 vid 23:46

vad är bra vind då om man ska snowkita med en 15m2?

• nic

Medlem
    6 januari, 2004 vid 00:55

Beror lite på underlaget men i Fiskebäck som har packad snö … redan vid 4 m/s kan du åka omkring men inte hoppa. 5-8 kanske, 8 om vinden är stabil. Imorgon är vinden säkert lite SSE och då är fiskbäck lite byigt och dessutom uppe i 12m/s redan nu.

Lurigt med vindstyrkor på vintern eftersom luften är mkt mer skicktad och vinden på marken kan skilja sig avsevärt från den 30 meter upp.

nic

• snygging

Medlem
    6 januari, 2004 vid 20:35

Jag körde i fiskebäck men det var som sagt ganska uppkört nu!
    Faan vad det blåste! det var det roligaste jag har varit med om på länge! Men det var 9kvm som gällde! Djäkla skoj o hoppa i kastvindarna, tur att man hade vantarna o hjälmen på!

• ian

Medlem
    7 januari, 2004 vid 01:58

var ute idag (som nyss blev igår) och surfade i fiskebäck, såg att några kiteade vid tippen, vad körde ni för storlekar och överlevde ny byarna? jag hade iaf grymt tryck i5.3:an på vattnet.

• snygging

Medlem
    7 januari, 2004 vid 08:08

hugha windsurfa lät kallt, fick du hugga dig igenom isen?
    halv depower på 9.0 funkade faktiskt väldigt bra men det var några gånger man lyfte helt ofrivilligt.

• ian

Medlem
    7 januari, 2004 vid 09:19

hehe, låter gött, men det är ju inte obegränsat med utrymme där heller, dessutom träd o grejor, man får akta sig.

Vi hade tänkt att köra vid björlanda först men det låg is där så vi åkte till fiskebäck ändå.

Hur kör ni med linorna uppsatta? jag har nyss flyttat mina styrlinor från framlinorna till baklinorna och har nu bara en tamp ner i mitten till framlinorna. Detta funkar utmärkt tills dess att man vill ha up draken i lufte och styra samtidigt, lite jobbigt att dra i framlinorna med ena handen o styra med andra, har sett att ozone använder nån cleat o grejor. Jaja slut på rasten

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.