Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkite i Serre Chevalier?

• Snowkite i Serre Chevalier?

Publicerad av hektor på 2 september, 2008 vid 08:47

Nån som har nån erfarenhet att köra snowkite i Serre Chevalier? Massa töser som ska dit men man vill ju ha nåt skoj att göra på dagarna oxå…

imported_mary svarade 16 år, 8 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • hektor

Medlem
    2 september, 2008 vid 09:18

Jag skulle ju kunna svara mig själv med denna film
    http://www.youtube.com/watch?v=-vQvONiqyjI

Så det verkar gå. Men, hur är det med vind (v. 6 pratar vi om här) och finns det lämpliga spots som inte är själva backen, utan snarare glasiär eller kalfjäll av nåt slag? Eller annat skoj?

• nic

Medlem
    2 september, 2008 vid 09:39
    hektor;496084 wrote:
    Nån som har nån erfarenhet att köra snowkite i Serre Chevalier? Massa töser som ska dit men man vill ju ha nåt skoj att göra på dagarna oxå…

Det är filmat på ett ställe strax innan SC alltså inte i backarna. Förmodligen ett av de bättre ställena att snökita på i alperna eftersom vinden är ganska pålitlig jämfört med hur det brukar vara runt om i alperna.

nic

• hektor

Medlem
    4 september, 2008 vid 10:00

Sweet, då blir det nog att smita dit!

• imported_mary

Medlem
    4 september, 2008 vid 10:25

Jag rattade förbi där i vintras men körde aldrig själv. Såg grymt bra ut!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Snowkite i Serre Chevalier?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.