Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing snowkite i STHLM

  • cortex

    Medlem
    22 december, 2003 vid 11:56

    Nä men i Uppsala blir det *nu* samt imorgon. Det ligger en halv meter snö här nu. Wooohoo! 🙂

    /Kajsomspringerutochbörjarriggainom10minuter

  • wind_freak

    Medlem
    22 december, 2003 vid 12:20

    ok kollade just priserna på sj det kostar 140 kr att åka till uppsala tur o re tur men då hamnar man på uppsala c går det att ta sig därifrån till någe bra kite ställe utan lokalkännedom och utan bil ??

    vad tror ni om morgon dagen SMHI säger så här

    1. Örskär-Söderarm:
    Måndag förmiddag: Nord, 20-23 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 100%
    Måndag eftermiddag: Nord, 18-21 m/s avtagande.
    Sannolikhet 10 m/s*: 100%
    Måndag kväll: Mellan nord och nordväst, 12-15 m/s avtagande.
    Sannolikhet 10 m/s*: 70%
    Natten till Tisdag: Mellan nordväst och väst, 5-8 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 10%

    2. Söderarm-Sandhamn:
    Måndag förmiddag: Nord, 21-24 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 100%
    Måndag eftermiddag: Nord, 19-22 m/s avtagande.
    Sannolikhet 10 m/s*: 100%
    Måndag kväll: Mellan nord och nordväst, 13-16 m/s avtagande.
    Sannolikhet 10 m/s*: 80%
    Natten till Tisdag: Nordväst, 6-9 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 30%

    3. Sandhamn-Landsort:
    Måndag förmiddag: Nord, 20-23 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 100%
    Måndag eftermiddag: Nord, 19-22 m/s avtagande.
    Sannolikhet 10 m/s*: 100%
    Måndag kväll: Mellan nord och nordväst, 13-16 m/s avtagande.
    Sannolikhet 10 m/s*: 80%
    Natten till Tisdag: Nordväst, 6-9 m/s.
    Sannolikhet 10 m/s*: 30%

    om man bara har 1 titan 15,5 är det då värt att åka upp?

    börjar bli riktigt sugen nu

    vad kör ni med skidor /bräda viken /vilka drakar

  • anonym-anvandare

    Medlem
    22 december, 2003 vid 12:25

    tja!
    var ligger det här stället i uppsala någonstans? har ofta spanat ut över ängarna mot uppsala när man åkt förbi med bil men är det något ställe som är speciellt bra?
    och du som bodde i stockholm… det gör vi också och vi åker eventuellt upp i morgon (23dec)… om du e sugen så släng iväg ett mail till mig så kan du säkert åka med oss… wiopan@hotmail.com

    ha det

  • jap

    Medlem
    22 december, 2003 vid 16:16

    Tjena Kaj,
    vart åker du nu?
    Flygfältet eller ängarna utanför ditt hus???
    Skulle gärna vilja följa med, grymt med snö!!!

    // Jalle

  • otg

    Medlem
    22 december, 2003 vid 16:42

    blir nog gärdet imörn för mig.. kommer vara där efter lunch nån gång..

  • mav

    Medlem
    22 december, 2003 vid 17:09

    jag var ute hela dagen idag utanför uppsala,
    vi fick köra omkring lite för att hitta ett ställe, o bli droppad där snön inte blåst bort… =P

    Till slut hittade jag en stor åker nära tågrälsen på väg mot märsta/sthlm. Det var mest puder på åkern med ett par ställen där det var lite tunnt, man kunde köra överallt no problemo. när man kantade hårt på vissa ställen kom man ner till jorden, trodde brädan skulle se förjävlig ut men var inga nya repor =)

    jag körde med en x3 14kvm och snowboard, hade bra tryck hela dan, lite för bra i början…
    kaj körde på åker som låg västerut från mig(väster om tågrälsen) men han sa att det inte var så mycket snö där…
    synd att ni missade idag, hade varit kul att köra med lite folk, lättare att kicka igång draken. om det inte blir imorn så kanske på julafton eller dan efter?

    good winds.

    E

  • cortex

    Medlem
    22 december, 2003 vid 17:50

    Tjena Jalle (och andra)!

    Hann inte höra av mig till andra om att sticka ut och köra eftersom jag har mina päron på besök vilket gjorde att det fick bli en kort session… så där lagom poppis när man drog iväg. wink.gif
    Jag var där Mav beskrev; dvs precis norr om ån som rinner förbi ovanför Vilan samt väster om järnvägen. Normalt är denna spot väldigt bra men det har blåst bort lite väl mycket snö på åkrarna idag. Så det var tunt med snö på de åkrar som var plöjda… Fast det blev inga större märken i skidorna som tur var. 8)
    Dessvärre har jag bara en Titan 15.5 hemma tills nästa leverans kommer; man kan ju säga att jag var *fett* jävla överriggad! När det brallade i med en 10-11 m/s så var det svårt att hålla ner kraften eftersom det bara låg pudersnö lite här och var. Däremellan var det is/skare = inget grepp alls. Höll på att hamna i ån en gång. smile.gif
    Ruggig tur att det finns så mycket depower som det gör på Titanen.

    Men kul var det.

    Jag tänkte sticka ut imorgon också, fast då blir det nog på det fält som Mav körde på idag. Det verkar som om snön låg kvar betydligt bättre på det fältet. Dessutom ska det blåsa mindre imorgon.

    Den spot jag kör på kan man ta sig till med ett gäng olika bussar, bl.a 22, 24, 5 och 54. Bara att hoppa av vid Kuggebro och knata 150 meter (det är väl ca 900 m till den spot Mav körde på idag). Bussarna går från andra sidan Kungsgatan i förhållande till Uppsala C, dvs rakt över gatan från stationen.

    /Kaj(Tech)

  • cortex

    Medlem
    22 december, 2003 vid 18:33

    Mav din linslus… du var med i ABC-nytt alldeles nyss. smile.gif
    Det var ett långt reportage om snöovädret i Uppland på TV2 för 5 minuter sedan, de avslutade det hela med att visa typ 10-20 sekunder snowkite… starring Mav. Coolt va? cool.gif

    /Kaj(Tech)

  • jap

    Medlem
    22 december, 2003 vid 18:39

    Låter trevligt…

    Man får väl åka ut och leta imorgon. Förstod inte exakt var Mav körde, var det öster om järnvägen men väster om E4:n??
    Eller var det ut mot Almunge?
    Ja, ja får väl se imorgon

    Kaj, kör med pyron på så slipper du problemet med fyrisån…(he he)
    Låter lite smågalet att köra 15,5 i den vind som var idag.

    Jalle

  • cortex

    Medlem
    22 december, 2003 vid 19:59

    Det är fältet som ligger utmed gamla Stockholmsvägen på vänster sida, precis efter IKEA. Slå mig en pling imorgon om du vill med, jag och Froste sticker ut vid 12.30 ungefär.

    Och, jo, som sagt; det var inte direkt för lite kraft i 15.5’an idag. smile.gif

    Pyro, ääähh. Man får väl hoppa över å-eländet istället. cool.gif

    /Kaj(Tech)

  • mav

    Medlem
    22 december, 2003 vid 20:00

    hehe… smirk.gif
    där ser man, såg att det var en van som stannade o kolla, måste ha varit dom.
    jag körde söder fyrislund.

    good winds.

    E smirk.gif

  • wind_freak

    Medlem
    23 december, 2003 vid 09:32

    det blir inget uppsala för mig men va det någon som skulle köra i STHLM så e jag på. Hör av er bara här/mail/ tele 0739 744040 cool.gif

  • mav

    Medlem
    23 december, 2003 vid 09:47

    kaj kan du messa mig om det blåser okey där ute?
    0736136024

    good winds

    Erik

  • cortex

    Medlem
    23 december, 2003 vid 17:24

    Det blåste inte ett smack idag… fast det skull bli bättre imorgon (har vi hört den förr?).
    Frågan är ju bara om man kan smita undan släkten imorgon, inte så troligt.

    /Kaj(Tech)

  • mav

    Medlem
    23 december, 2003 vid 19:03

    jag ska fira julafton o min födelsedag smirk.gif på morgonen sen ska jag ut… definitivt.

    good winds.

    E

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing snowkite i STHLM

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.