Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sökes-Äldre surfutr.

  • Sökes-Äldre surfutr.

    Publicerad av mx-iggesund på 15 december, 2007 vid 14:20

    Har kollat på köp och sälj länge nu, men hittar inte vad jag söker.
    Jag har gammal bräda (90tal), men det funkar.
    Det blåser inte så ofta här och när det gör det så har man inte tid, eller så blåser det mer än man har segel till.

    I första läget skulle jag behöva en delbar mast 460-470 (åker opel Corsa).
    Har en 470 glasfiber idag. 5.8 7.0 segel och 110l bräda.

    En bättre bom skulle sitta fint, den jag har vill gärna glida på masten och är lite trasig.
    Skulle vara kul med en rigg på 4 -4.5 för blåsigare dagar, men det är mindre viktigt.

    Jag vill inte lägga ut en massa pengar eftersom jag bor på fel ställe, men det är så kul att surfa när det väl går.

    Någon kanske vill rensa bort lite gamla saker.
    Kom gärna med förslag.

    Jag bor i Hudiksvall, så där är bra om det går att åka och hämta dom, men bussgods funkar ju också, bara det inte är för mycket saker.

    poppo svarade 16 år, 5 månader sedan 12 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • bicless

    Medlem
    15 december, 2007 vid 20:11

    Du kan få en ny delbar mast (Dynamic Fiber) för 790:- inklusive 1 års garanti. Är det över din budget?
    Ny bom 590:-
    Kolla in http://www.surfspot.se

    Bussgods är billigt till Hudviksvall.

    Mvh

    Bicless

  • mx-iggesund

    Medlem
    15 december, 2007 vid 20:36

    @Bicless 434144 wrote:

    Du kan få en ny delbar mast (Dynamic Fiber) för 790:- inklusive 1 års garanti. Är det över din budget?
    Ny bom 590:-
    Kolla in http://www.surfspot.se

    Bussgods är billigt till Hudviksvall.

    Mvh

    Bicless

    Jo, jag vet att det finns nytt till det priset, men jag tänkte att om någon har tex. en gammal delbar glasfibermast eller dyl, så duger den lika bra och är ännu billigare.
    För 1500 får man en komplett utrustning från 95 och det kan ju vara intressant, men då är inte bussgods billigt längre.

    /Magnus

  • tiki

    Medlem
    15 december, 2007 vid 23:16

    Städdag i Karlstad surfklubbs utrymmen för nå`n månad sedan – be my guest! 😉

  • mx-iggesund

    Medlem
    16 december, 2007 vid 08:07

    @Tiki 434182 wrote:

    Städdag i Karlstad surfklubbs utrymmen för nå`n månad sedan – be my guest! 😉

    :tongue:

  • mrpop

    Medlem
    16 december, 2007 vid 18:28

    Mycket gammalt skoj där… :laugh:

  • tiki

    Medlem
    16 december, 2007 vid 18:37

    Ja man kan leka vindsurfingvarianten av plockepinn. 🙂 Är det någon som behöver något så är det bara att hämta bredvid motionscentralen på Skutberget i Karlstad. Vi kör det till tippen under våren eller möjligen anordnar en offerfest för ett bra blåsår 2008. 😉

    Det är mellan 10-15 brädor och lika många bommar och master mm.

    Vindsurfingmuseum någon?

  • tim-eriksson

    Medlem
    16 december, 2007 vid 20:43

    Ser man en 3 st fenor på samma planka där? Ojoj. Å dem är bara på 2 st på dagens modera vågisar? Utvecklingen har gått bakåt!

  • swe-496

    Medlem
    17 december, 2007 vid 03:48

    Vart i Karlstad håller klubben till?

  • tiki

    Medlem
    17 december, 2007 vid 09:56

    @SWE 496 434317 wrote:

    Vart i Karlstad håller klubben till?

    Sök på Hitta.se: Motionscentral, Skutberget, Karlstad.

    Grejerna finns utanför klubbstugan (ca 200 m norr om motionscentralen) och det är bara att plocka det man vill ha. Det handlar om 10-15 brädor och lika många bommar samt ett femtontal master.

    http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=motionscentral&var=skutberget+karlstad&Vkiid=zRTFSdYUZ9CnxP9k%2fJ3zVA%3d%3d&Vkid=12616544&isAlternateNumberResult=False

    Sorry, jag skickar inget. Någonstans tar snällheten slut….

    /Jonas

  • jester

    Medlem
    17 december, 2007 vid 17:35
    Tim.Eriksson;434290 wrote:
    Ser man en 3 st fenor på samma planka där? Ojoj. Å dem är bara på 2 st på dagens modera vågisar? Utvecklingen har gått bakåt!

    Jag kan minnas fel, men hade inte Bic 300 sl tre fenor på detta sätt? Var den första brädan jag planade med. Kommer fortfarande ihåg känslan än idag… Det var tider det…

  • tsss

    Medlem
    17 december, 2007 vid 18:39

    @Mx-Iggesund 434197 wrote:

    :tongue:

    Det syntes att du blev helt överväldigad! Förstummad tydligen. Så mycket godis på samma dag. Du har varit snäll hela året och jultomten har rikligt belönat dig!!

    Eller…

  • swe-496

    Medlem
    17 december, 2007 vid 18:42

    @Tiki 434339 wrote:

    Sök på Hitta.se: Motionscentral, Skutberget, Karlstad.

    Grejerna finns utanför klubbstugan (ca 200 m norr om motionscentralen) och det är bara att plocka det man vill ha. Det handlar om 10-15 brädor och lika många bommar samt ett femtontal master.

    http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=motionscentral&var=skutberget+karlstad&Vkiid=zRTFSdYUZ9CnxP9k%2fJ3zVA%3d%3d&Vkid=12616544&isAlternateNumberResult=False

    Sorry, jag skickar inget. Någonstans tar snällheten slut….

    /Jonas

    Menade aldrig att du skulle skicka något heller;) Man man kanske tittar förbi i vår och ser om det finns något skoj kvar av intresse. Gamla mastfötter kan ju vara av intresse. Vi har ett par gamla brädor kvar i klubben som skulle kunna behöva nån reservdel.

  • mx-iggesund

    Medlem
    17 december, 2007 vid 22:13

    @tsss 434406 wrote:

    Det syntes att du blev helt överväldigad! Förstummad tydligen. Så mycket godis på samma dag. Du har varit snäll hela året och jultomten har rikligt belönat dig!!

    Eller…

    Jaa, det är bara 60 mil enkel resa :crazy:

  • mexi_

    Medlem
    18 december, 2007 vid 11:36

    Japp jag hade en Bic Show med tre fenor, c:a 3 meter lång 60 bred och 210 liter, de första planingskänslorna minns man än….

  • tiki

    Medlem
    18 december, 2007 vid 12:24

    @SWE 496 434407 wrote:

    Menade aldrig att du skulle skicka något heller;) Man man kanske tittar förbi i vår och ser om det finns något skoj kvar av intresse. Gamla mastfötter kan ju vara av intresse. Vi har ett par gamla brädor kvar i klubben som skulle kunna behöva nån reservdel.

    Kom gärna förbi även om det kan vara tunnsått med just mastfötter. Det är mest de stora prylarna som har överlevt de 20-30 åren.

    /J

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sökes-Äldre surfutr.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.