Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sökes cementgjutande kitesurfare i Skåne

  • Sökes cementgjutande kitesurfare i Skåne

    Publicerad av stellan på 4 april, 2006 vid 11:56

    Vi söker någon som kanske jobbar på ett cementgjuteri. Vi har 6 st däck som vi vill fylla till hälften med cement. Kanske har vi någon där ute som arbetar med detta. Däcken ska fungera som ankare.

    Mvh

    hugeo svarade 18 år, 2 månader sedan 27 Medlemmar · 58 Svar
  • 58 Svar
  • ola_p

    Medlem
    4 april, 2006 vid 12:02

    Har ni tummen mitt i handen eller, det måste ni ju kunna göra själva.. bara att knata in på en byggmarknad, köpa lite cement, lägga en platta i däcket så man får en botten i det, ordna nån syrafast pryl att sticka i där man kan knyta fast bojlinan, eller kanske bara ett hål rakt igenom… Eller missar jag nått?

  • stellan

    Medlem
    4 april, 2006 vid 13:24

    Fan vad trevlig du verkar vara?? Skitduktig också. Det har du fått berätta nu. Synd du tänker med röven. Om jag ber om hjälp så kanske det finns en anledning. En kan vara att någon annan kanske är bättre på detta än jag. En annan är att det kan bli billigare om någon av oss arbetar med detta.

    Fan vad jag blir trött på präktiga hemmafixar som trackar ner på andra som kanske inte har samma möjligheter eller vill jobba smartare. Har du inte svar på min enkla fråga, som du antagligen inte förstod, så ge fan att sabba tråden och få dig själv att framstå som präktig.

    /Stellan

  • gogga

    Medlem
    4 april, 2006 vid 13:28

    Har du mens eller?
    Han berättade ju hur man skulle göra så man slipper ha någon som jobbar med det!

    Tänk för fan Stellan!(så slipper du fråga om det är någon som jobbar med det också)

  • pjoter

    Medlem
    4 april, 2006 vid 13:36

    hahaha!! vilken härlig twist tråden fick! jag som trodde detta skulle va en trist tråd.
    catfight catfight!!

  • stellan

    Medlem
    4 april, 2006 vid 13:38

    Visst vet jag hur man gör. Det är inget svårt. Men jag vill helst att det ska bli bättre än vad jag kan få till det. Därav frågan.

    Det blir mycket bättre med betong och fiber som armering. Det är en enkel fråga om någon som kanske arbetar på ett gjuteri skulle kunna hjälpa till. Men istället möts man av att man är lat och har tummen mitt i näven.

    Bor i lägenhet vilket inte gör saken enklare. Jag gillar inte den nedlåtande ton man ofta får när man rådfrågar forumet.

    Jo förresten har jag mens. Sedan i torsdags. Sorry att jag överreagerade lite Ola! är lite känslig just nu.

  • denrica

    Medlem
    4 april, 2006 vid 14:01

    Det finns färdiga säckar med betong idag. Bara att tillsätta vatten. Hör med byggmarknaden, de kan säkert ge några råd om du är osäker. Ja, lite armering är inte fel, men jag tvivlar på att det behövs.

    /DJ

  • stellan

    Medlem
    4 april, 2006 vid 14:05

    Tack för tipset Denrica! Jag letar dock efter någon som arbetar på ett cementgjuteri. Men tack ändå!

  • pjoter

    Medlem
    4 april, 2006 vid 14:11

    stellan. man kan blanda typ vatten å nåt pulver så blir det cement har jag hört. ska visst finnas på byggmarknader. 😉

    men mer allvarligt, va va de för fel på hela hjul istället? dom från förra året ligger ju kvar. eller det va kanske till nåt mer seriöst än habo du tänkte ha det?

  • langens_kite

    Medlem
    4 april, 2006 vid 14:24

    Traska in på villket bygge som helst där de gjuter. Berätta vad det ska vara till, lovar att du kan hämta dem på några dagar i utbyta mot några bullar. (lättare att göra i en lägenhet)
    Peter

  • stellan

    Medlem
    4 april, 2006 vid 14:34

    Bra tips! Tack för att du läste frågan.

    Pjoter – Fäljen rostar och blir vass. Jag är rädd att någon badare ska trampa i ett av hjulen och skära upp foten. Du vet hur ungarna springer som tokar ut i vattnet där och bojen ligger ju ofta någon meter bredvid hjulet. Jag tyckte cement verkade säkrare. Eller har du något annat tips?

  • mav

    Medlem
    4 april, 2006 vid 14:45
    Stellan wrote:
    Fan vad trevlig du verkar vara?? Skitduktig också. Det har du fått berätta nu. Synd du tänker med röven. Om jag ber om hjälp så kanske det finns en anledning…

    …Har du inte svar på min enkla fråga, som du antagligen inte förstod, så ge fan att sabba tråden och få dig själv att framstå som präktig….

    hmm… intressant stellan.

    Stellan wrote:
    …Jag gillar inte den nedlåtande ton man ofta får när man rådfrågar forumet…

    chill out. ola var ju bara trevlig, att säga att nån har tummen mitt i handen behöver inte nödvändigtvis vara hatiskt…

  • stellan

    Medlem
    4 april, 2006 vid 15:46

    Visst – jättetrevligt. “…eller har jag missat något?”, “det måste ni JU kunna göra själva”, “Har ni tummen mitt i handen ELLER…”. Inte hatisk. Bara lite nedlåtande.

    Han delar ju bara med sig av goda råd. Varför blir jag sur för det? Men du har rätt… Jag borde chilla lite.

  • bronze

    Medlem
    4 april, 2006 vid 16:21

    Kanske enlare att knata in på Bauhaus typ, och köpa ett par färdiga betongplintar, kommer med galvade bleck som gjorda för att fästa ett rep eller en kätting i. kostar väl nån hundring stycket. och ser inte ut som några gamla däck som ligger och skräpar 🙂

  • pjoter

    Medlem
    4 april, 2006 vid 16:36

    de klart, badarna e gnälliga så det räcker, skulle säkert bli ett jävla liv om nån skadade sig på nåt man lagt ut.

    langens ide känns helt klart enklast. brukar aldrig va några problem att få sånt gjort för lite fikabröd. e ju inte svårt att fixa själv direkt men de blir säkert lika dyrt å så har man kastat bort en dag som man kunde göra nåt bra mkt roligare.

  • stellan

    Medlem
    4 april, 2006 vid 16:56
    Bronze wrote:
    Kanske enlare att knata in på Bauhaus typ, och köpa ett par färdiga betongplintar, kommer med galvade bleck som gjorda för att fästa ett rep eller en kätting i. kostar väl nån hundring stycket. och ser inte ut som några gamla däck som ligger och skräpar 🙂

    Jo det vore det enklaste. Dock är det väldigt lågt vatten i Habo ibland så någon hade förr eller senare fått sin bräda förstörd om dom körde på en plint. Det mjuka gummit på ett däck är perfekt.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sökes cementgjutande kitesurfare i Skåne

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.