Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing sonicspeed/ warpspeed

  • sonicspeed/ warpspeed

    Publicerad av tbsurf på 15 mars, 2006 vid 13:06

    kan ju inte låta bli sånahär bilder som dyker upp på andra forum :tongue:

    starboard speedbräda (sonic prokids) bredvid tokgrymma exocet warpspeed :laugh: :laugh: :laugh:

    fredrik-ygge svarade 18 år, 1 månad sedan 10 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • tbsurf

    Medlem
    15 mars, 2006 vid 13:07

    mera……….:santa:

  • tbsurf

    Medlem
    15 mars, 2006 vid 13:09

    mera…..:smirk:

  • tbsurf

    Medlem
    15 mars, 2006 vid 13:13

    en till……:smirk:

  • the_novice

    Medlem
    15 mars, 2006 vid 13:46
    tbsurf wrote:
    en till……:smirk:
    Fan va stor warpspeeden ser ut… 😀
  • tbsurf

    Medlem
    15 mars, 2006 vid 15:51
    The_Novice wrote:
    Fan va stor warpspeeden ser ut… 😀

    Ja det var ju rätt så ordentlig skillnad på dom här 2 brädorna
    känns nästan som att jämföra äpplen och päron
    Sonicspeed 212cm lång 48cm bred 50liter volym Segel 5,5 och neråt

    På warpspeed hade jag tänkt köra 7,0 och neråt
    och det ska tydligen gå bra vad jag har hört

    :laugh:

  • nordgren

    Medlem
    15 mars, 2006 vid 16:19

    För mig som inte är speciellt kunnig på speedprylar så ser ju sonicen fmer ut som en Überspeedbräda för episka förhållanden och Warpen mer ut som en redigt snabb streetracer.

    Sen är ju Warpen jäkligt snygg. 😉

  • boman

    Medlem
    15 mars, 2006 vid 16:21
    tbsurf wrote:
    The_Novice wrote:
    Fan va stor warpspeeden ser ut… 😀

    Ja det var ju rätt så ordentlig skillnad på dom här 2 brädorna
    känns nästan som att jämföra äpplen och päron
    Sonicspeed 212cm lång 48cm bred 50liter volym Segel 5,5 och neråt

    På warpspeed hade jag tänkt köra 7,0 och neråt
    och det ska tydligen gå bra vad jag har hört

    :laugh:

    Shyssta bilder TB! En stor miss som starboard har gjort på sonic för i år är att fen fodralet inte går att ta bort!!, fenan ska va mjuk o barn vänlig, de ni ;-))

  • getwet

    Medlem
    15 mars, 2006 vid 16:50

    Men hallå….det är ju en barnbräda med mjukisfena och fula gubbar framtill. Tror man fick den med ett happy meal på MC Donkan.

  • the_novice

    Medlem
    15 mars, 2006 vid 18:44
    getwet wrote:
    Men hallå….det är ju en barnbräda med mjukisfena och fula gubbar framtill. Tror man fick den med ett happy meal på MC Donkan.

    Hahaha, okej jag fattar vinken även om den var fin! 😉
    Tror också att warpspeeden passar bättre för våra förhållanden, den är ju trots allt ganska liten den med….

  • jester

    Medlem
    16 mars, 2006 vid 07:03

    För mig som inte är speciellt kunnig på speedprylar så ser ju sonicen fmer ut som en Überspeedbräda för episka förhållanden och Warpen mer ut som en redigt snabb streetracer.

    Det där håller jag inte riktigt med om. sonicen är ju en bräda som först o främst gjordes för kids (som slalombräda). Sedan visade det sig att den även funkade för vuxna, vilket gjorde att dom förstärkte upp den så den skulle hålla för fullvuxna speed-snubbar. Faktiskt tror jag att det är tvärtom, då warpen antagligen har en mer speed-orienterad bottenform.

  • nordgren

    Medlem
    16 mars, 2006 vid 17:41

    Jo så är det nog, jag medade bara på hur de såg ut från de vyerna. Sonicen ser ju allt bra liten och deffad ut. Men som du säger så är det ju givetvis pga dess ursprung.

  • tobhed

    Medlem
    19 april, 2006 vid 12:03

    verkar nu dock som om Starboard kommer med en renodlad speedbräda. Antoine Albeau visade upp denna bäda i Hyeres i helgen, tydligen 218 lång och 46,5 cm bred.

    Om den heter Sonic 50 så lär det väl vara den bräda som Ian Fox har seglet på när han har registrerat sina omtalade sessioner på gps-speedsurfing.com

  • hankloose

    Medlem
    19 april, 2006 vid 16:47

    En sak jag funderade på? varför e det bara gubbar som håller på med speed å slalom?

  • pure

    Medlem
    19 april, 2006 vid 17:17
    Hankloose wrote:
    En sak jag funderade på? varför e det bara gubbar som håller på med speed å slalom?

    Det är ju inte bara gubbar.. oxå semi gubbar som mig på 28 år.. 🙂

    Det kan det ju ha att göra med hur kroppen rör sig fyskiskt.. speed är mer statiskt än freestyle och wave så det passar ju bättre om man inte är världens vigaste. Dom flesta som rekreations surfar kör väl mest freeride fram och tillbaka och då är det ju ett enkelt steg att hänga på en gps och försöka åka såfort som möjligt när man ändå håller på.

  • boman

    Medlem
    19 april, 2006 vid 17:35
    Hankloose wrote:
    En sak jag funderade på? varför e det bara gubbar som håller på med speed å slalom?

    Gubbar är vi för att vi var med från början, på den tiden när allt började då slalom och speed var riktigt het. och nu är det ju hett igen.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing sonicspeed/ warpspeed

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.