Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › SP katalog från 2000
-
SP katalog från 2000
Publicerad av eriksson på 11 januari, 2004 vid 11:26Nån som har den in scannad på datorn eller nånting?
Knatte svarade 21 år, 4 månader sedan 5 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Knatte
Gäst11 januari, 2004 vid 12:34Är det något speciellt du är ute efter?? Att scanna in hela katalogen, blir lite mastigt
Men jag har katalogen och kan säkert anstränga mig lite ifall du bara preciserar lite bättre. -
Haha! jo, de kan nog bli lite jobbigt.
Är ute efter Skate 62 -
Fanatic har ju det bästa arkivet. Bild o info på allt från 2000 o framåt.
MODEL SKATE 262
Length (cm) 262
Volume (ltr) 96
Width (cm) 58.00
Weight (kg) 6.80
Technology Custom Double Sandwich / Carbon Kevlar
Fittings Maui Fin Co., Freestyle 27
Sail 5.00 – 6.20
-
Ja, har kollat där förut, men jag tänkte att det kunde vara kul och se vad SP skrev om den.
-
”Planar tidigt och är fantastiskt bäst i viken på alla sätt och vis. Bästa brädan vi någonsin satt våra fötter på (tillsammans med alla andra i katalogen förstås).”
Det e mitt tips om hur det står. Försök hitta ngt test istället för det brukar inte stå så mkt i SP katalogen. -
Hehe! sant!.. jag har redan tester,som sagt tyckte jag bara att det skulle vara kul att se vad de stog.
-
Tyska SURF har en mycket utförlig test. Deras tester är INTE köpta även om det ibland påstås det bl a här på konfen. Deras sätt att mäta volym är också intressant eftersom de alltid trycker ner brädorna i en tank och då (Archimedes princip) får exakt rätt volym. Jag påminner mig att SURF var positiva till Skate.
Mvh -
Sp skriver:
”Fanatic freesyle linje ”Skate” är två helt nya bräddesigner.
Tilsammans med teamrider Goya och Randle har man tagit fram två designer av freestyle brädor som ger tidig planing, kontroll i manövrar och ger dig möjlighet till ”Big Air”
Priset för den då var 9999:-/fd Sundsvalls surfare!
-
Åfan! ingen som vet vart man kan hitta test på skaten? Jag har ett test, men de skulle vara kul att titta på lite fler.
-
Svar till:
”Planar tidigt och är fantastiskt bäst i viken på alla sätt och vis. Bästa brädan vi någonsin satt våra fötter på (tillsammans med alla andra i katalogen förstås).”
Det e mitt tips om hur det står. Försök hitta ngt test istället för det brukar inte stå så mkt i SP katalogen.[/ QUOTE ]
Haha ja är det inte ortoligt att i stort sätt alla deras brädor är testvinnare och trendsättare? Även brädor av samma kategori är det.
Får inte riktigt ihop det. -
Knatte
Gäst11 januari, 2004 vid 18:17Då kommer det här
men du har ju redan fått innehåller berättat för dig..
Logga in för att svara.