Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Spanair
-
Spanair
Publicerad av biorno på 3 oktober, 2005 vid 19:27Nån som vet nåt om deras bagageregler? ringde sas men som sa att jag var tvungen att ringa till spanien och fråga..
mcdplb svarade 19 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Flög Spain air förra sommaren (till fuerteventura) med en Cabrina bag typ ”Golf med hjul” Packade kläder tillsammans med kites och bräda. Allt vägde 19,8 kg. Pratade med incheckningen på Arlanda och berättade att jag hade ”Kläder,Drakar och en ”vattenskida” i min ”väska” eftersom väskan vägde mindre än 20kg (vilket man fick ha med sig) och att den inte var bredare än 1m (är ca 50cm) så gick det bra. (Den är 180cm lång) Så nedresan var OK. Jag skulle dock be dem att skriftligen säga OK till hemresan om väskan har samma innehåll. När jag skulle hem så blev det diskussion vid incheckningen, men efter ett samtal till incheckningen på Arlanda så fick jag även hem grejorna utan extra kostnad. FAST SOM SAGT JAG HADE BARA DENNA VÄSKAN!!!
-
varför har du en 180 väska?
allt under 140 går utan problem
-
Jag hade en 173cm Brunotti Dragon med mig förra året, därav väskans längd. Jag håller med, hade jag haft en kortare bag så hade den trillat igenom mycket lättare. Fast som sagt jag fick ju även den ”långa” med mig med ”rätt argument”
Logga in för att svara.