Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing spanier – neil pryde, maui sails

• spanier – neil pryde, maui sails

Publicerad av Oregistrerade på 6 december, 2006 vid 18:07

Barry Spanier var ju en av segelmakarna kring Neil Prydes framgångar
    på 90-talet, NP känslan i seglen skapades av honom.
    Gjorde även Dunkerbeck framgångsrik på tävlingarna,
    nu har Spanier istället arbetat med Maui-sails men och gjort Kevin Pritchard
    framgångsrik, snacka om framgångrik segeldesigner.
    Men hur många förljer med NP:segeldesigner till ett nytt loft.
    Isåfall borde ju 90-talets NP älskare nu köpa Maui-sails istället.

charlieb svarade 19 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • Oregistrerade

Gäst
    6 december, 2006 vid 18:21
  • manno

Medlem
    6 december, 2006 vid 19:02

kanske har helt fel men bilden man får av honom är en besserwisser på forum som inte seglar särskilt mycket, inte så mycket aloha

• oscar

Medlem
    7 december, 2006 vid 07:41

Barry låg bakom Neil Prydes framgångar, Barry byggde upp Gaastra igen efter Total Flow katastrofen, Barry kommer göra Maui Sails till ett av de största märkena, han har redan visat vad seglen går för med alla teamseglare på pallen i årets PWA. Kevin 1a wave 2a SuperX och 3a Slalom…..

Hur många av Ferraris F1 konstruktörer kan köra en F1 bil? För mig betyder Aloha ingenting…finns så jäkla mkt skitprodukter på marknaden så jag köper de saker som har prestanda och fungerar och där man märker att konstruktörern haft en tanke bakom produkten. Ett exempel på skitgrejer är local spirits mastfötter och förlängare. Fy f*n vilket skräp.

• jesper_b

Medlem
    7 december, 2006 vid 09:45

Enligt vissa är Barry superhjälten som levererar innnovation på innnovation, vet mer än andra, och kan bygga upp vilket nerdekat segelloft som helst.

Enligt andra är han en trångsynt besserwisser som inte utecklat något på flera decennier och dessutom är den enda segelmakare som lyckats få sparken från både NP och Gastra.

Jag har hört båda versionerna rätt ingående och vet inte riktigt vad jag ska tycka/tro. Ligger kanske något i båda versonerna?!

/Jesper B

• charlieb

Medlem
    7 december, 2006 vid 14:17

Alltid spännande med två sidor. Tror att det kanske tillochmed finns flera.

Det man inte kan ta ifrån honom att han levererat ett antal segel som tillsammans det duktiga seglare presterat stora framgångar.

Jag tror att han är en envis person som vet vad han vill, har kunskap att bygga bra segel, kanske inte så snygga segel som marknaden kräver. Det var i alla fall ett av skälen som angavs när han lämnade Gaastra.

Charlie

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA