Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Speedkungar och GPS-mätningar

  • Speedkungar och GPS-mätningar

    Publicerad av Knatte på 11 januari, 2005 vid 14:46

    Ni som använder GPS:en, för att logga toppfarten på brädan.
    Vilken är er uppmätta toppfart under 2004 eller tidigare år grin.gif
    Själv har jag seglat 30.3 knop som snabbast blush.gif
    Bräda RRD 271 och Simmer SC5 4.8 Kvm och kraftigt överriggat smile.gif
    Men är nyfiken på er andra snabbseglare.. Men under 2005 så kommer det att gå fortare cool.gif

    Knatte svarade 19 år, 3 månader sedan 21 Medlemmar · 70 Svar
  • 70 Svar
  • gurra1978

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 15:18

    Jag är väl ingen speedkung men jag försökte i somras och kom upp i 28,7 knop på sjöbrisen med Hypersonicen. Det är inte mycket att skryta med men det kändes snabbt på brädan iallafall. Får se vad man kan åstadkomma 2005.

  • sebos

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 15:20

    Hehe, hela 20.2 knop efter min första säsong i somras grin.gif

  • swe223

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 15:26

    Loggade 33.7 på choppit Görveln (sthlm)i sommras på fanatic cross 90 och 5.5
    //Nicke

  • Knatte

    Gäst
    11 januari, 2005 vid 15:29

    Då är du ju fortfarande snabbare än mig på den brädan..
    Trots att du körde in hypersonicen åt mig, så har jag bara mäktat med ca 26 knop hitills.
    Gurra, vänta tills du står på en fullblodsracer med fullcambrat segel.
    Du pirrar det i magen och svetten lackar.. smile.gif

  • the_novice

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 17:24

    Hur gick det med head-camen på Hypern sist, blev det ngt bra?
    Är sugen på att se nästa film utan panflöjter! wink.gif

  • nordgren

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 17:27

    Härligt knatte du har kommit över din 30 knops gräns nu! laugh.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 17:53

    Hadde 31,5 knop med SB FW 159 og NS Warp 10,0
    Shoppy og bølgete sjø.
    Desember 16-2004.
    Drøbak.
    Skal nok klare å presse opp til 34-35 knop.

    Anders
    N-12

  • Knatte

    Gäst
    11 januari, 2005 vid 18:56

    De gjorde jag redan i sommras smile.gif ( har nog varit över 30 knop 10 ggr hitills, men med mycket knapp marginal. då max är 30.3 knop)
    Men jag var mest nyfiken, på hur ni andra ligger till… grin.gif

  • Knatte

    Gäst
    11 januari, 2005 vid 19:01

    Jag har haft lite datatrassel. Men har fått installerat om Premiere 6.5 idag igen.
    Börjar därför redigera filmen snart.
    Men visst har jag filmat med headcam från Hypersonicen, när du seglar den 6:e jan och från min egna äventyr den 9:e jan.
    Din insats blev bra (Mycket bättre, än mitt överriggade försök med Hypersonicen blush.gif )

    Efter mycket funderande, så tror jag det blir Whitney Houston och “I will allways love you” som action musik blush.gif ooo.gif

  • the_novice

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 19:19

    Kul att det blev nåt som går att använda!
    Hrm, jag skulle nog vilja avråda från att använda Whitney i närhet av surf… crazy.gif
    Om det absolut måste vara ngt från “våran” generation så passar väl tex ZZ Top eller Billy Idol mycket bättre???

  • nordgren

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 19:25

    Jaha det var som tusan, ja i sommras hade jag inte tillgång till internet så man vart ju inte uppdaterad när du spräckte gränsen. smile.gif Men härligt, vad var det som krävdes då? Du var ju så nära så länge innan. Var det en speedmusche som behövdes odlas eller? wink.gif

  • getwet

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 19:27

    Tyvärr blev det inga nya rekord i år så årsbästa blev bara 31.7 knop. Det var lite fjuttigt med bra vatten i år….vind fanns det men inget bra vatten. Får hoppas på en riktig NV rykare på Fårö bakom udden i år……….

  • Knatte

    Gäst
    11 januari, 2005 vid 21:32

    Ha,haaa grin.gif grin.gif
    Klart att jag inte skall använda Whitney *skratt* Helt utan musik omdömme är jag inte..
    ZZ-topp fick jag ju backning på sist blush.gif Så jag funderar för fullt på alternativen.
    Billy kanske bli till nytta tongue.gif

  • Knatte

    Gäst
    11 januari, 2005 vid 21:39

    Krafigt överriggad och superslör bland Björlandas chopp, var vad som behövdes.
    Många cambers i seglet och ett slalom spjut var också bra tillbehör..
    Jag hoppade “speedmuschen”, detta kan vara en nödlösningen ifall det kärvar 2005 blush.gif
    Ev. återanvänder/klipper jag om lite headcam från i sommras när jag ligger i 28-29 knop. Så synns fartkänslan bra laugh.gif

  • surfen

    Medlem
    11 januari, 2005 vid 21:48

    Billy Idol, då börjar det rycka i benen. (White Wedding) då är det rullen i botten grin.gif

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Speedkungar och GPS-mätningar

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.