Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Speedsegling i Björlanda imorgon?
-
Speedsegling i Björlanda imorgon?
Publicerad av andreas-f på 17 maj, 2004 vid 20:41Imorgon kväll kommer jag förhoppningsvis, om vinden räcker, att lufta min RRD271 lite i Björlanda. Skulle vara kul om fler speedfantomer är där då. Knatte kanske? Jag kommer tyvärr att komma dit ganska sent på kvällen, nån gång efter 19 som det ser ut nu.
andreas-f svarade 20 år, 12 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar -
7 Svar
-
Komer att köra plattvatnet i f-bäck på ti+onsdag.
Kan bli extremt platt och vindigt samtidigt.
Spöar Björlanda -
aha menar du shit-bay? kan nog bli tokgrymt på västligt!!
Tar du med en gps?Kan nog tänka mig att finian och grabbarna
kan få sig en match!!Kan va nått å roa Ulf Å med som går å väntar på islossning
medan vi andra har det gött bland vågorna å dom friska jämna västvindarna!!Henke
-
Bra initiativ Andreas!Kan ej själv idag skall till Apelviken.På ons på dagen sticker jag till Björlanda med speedkittet kanske då?
Mvh Speedjanne
-
Knatte
Gäst18 maj, 2004 vid 04:45Suck
Det kommer säkert bli kanonvind hela veckan, då jag inte kan surfa.
Tyvärr kommer jag inte loss under hela dagen
Ev. hoppas jag på vind onsdag kväll och få några timmars surf då istället.. -
Jag kommer nog att vara i Björlanda på onsdag också, men jag vet inte om jag tar med racingprylarna då, hade tänkt att köra med vågbrädan då istället. Jag får se om det finns plats i bilen för bägge kiten. Kanske drar vi söderut istället också. Men det skulle ju som sagt var vara kul att köra ikapp med någon.
Lycka till med all segling under dagen idag, själv sitter jag upptagen med skolarbeten… Men ikväll ska det köras fortfort!
-
Ja GPS blir det.
Har endast kört 5 min med GPS i mitt liv.
blev 28,4 knop utanför F-bäck på windtech med tokriggad 6.0 tomahawk, nu har jag lite nytt segel (M8 5,7) mindre fena och Thommen slalom, så det skall bli intressant att se om de nya prylarna är snabbare (brädan är ju mer lättseglad i alla fall..
Tror att shitbay kan bli grymt imorgon, men hoppas på denna kvällen också. bör faktiskt provas om man ej gjort det innan. -
Jag föredrar nog ändå Björlanda. Håller man sig inne i Store Uddviken så är det finfint för åkafortsegling. Jag är inte helt kompis med stenarna i Fiskebäck. Blir det segling ikväll så går vi väl posta resultaten från GPS:arna här på konfen och jämföra resultaten.
Logga in för att svara.