Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedtävling April/Maj 2009, Windsurfing

  • Speedtävling April/Maj 2009, Windsurfing

    Publicerad av mattias-j på 25 november, 2008 vid 21:03

    Skulle intresse finnas att köra en speedtävling månadsskiftet april-maj på norra Öland?
    1 maj är röd dag, så förslaget är att köra en 4 dagars, tor-fre-lör-sön. Då är det endast torsdag man behöver ta ledigt, kanske halva onsdag om man har långt att köra.

    Förslagsvis bor man på Böda Sands camping i stuga eller egen husvagn/husbil. Billigt under lågsäsong.

    Tävlingen körs på förutbestämd plats beroende på vindriktning. Det fina med norra udden är att man har max 2 mil till alla vindriktningar. Detta gör att man inte behöver låsa sig till en plats. Formatet blir att man kör utanför den strand man hamnar med hjälp av GPS:en Amaryllo GT11/31. Man behöver inte boja in någon speciell bana utan snabbaste 5 x 10 sec, eller liknande mellan bestämda klockslag. En session f.m och en e.m.

    Jag kommer försöka fixa prispengar till denna tävling. 5 000:- till 1:an 3 000:- till 2:an och 2 000:- till 3:an. Och sedan givetvis lite andra priser.

    Jag vet att det inte finns något riktigt super plattvattenställe uppe på norra, men det finns nog minst lika stor möjlighet att åka lika fort som på Haga. Inte ankdammen….

    Som sagt, hur många skulle vara intresserade av detta upplägg? Blir ungefär som dom kör nere i Holland, och då brukar mellan 80 och 120 seglare dyka upp….

    /Mattias

    mattias-j svarade 15 år, 4 månader sedan 20 Medlemmar · 47 Svar
  • 47 Svar
  • hanko

    Medlem
    25 november, 2008 vid 21:12

    Med reservation för jobb, fru och allt annat skit vuxenlivet för med sig så är jag PÅ….!! Kanske man kan husera familjen i stugan på Öland..! Good on ya mate som fixar o donar!! Du är het i Speed-Sweden nu…Mattias..!

    Skulle det vara ilsken sjö så tycker jag en Brutal-Speed-session kan vara på sin plats!!

  • larsd

    Medlem
    25 november, 2008 vid 21:52

    Så klart man är på, du kan ju inte ensam representera 3ST (Sunny Side Speed Team)!

  • benke-2

    Medlem
    25 november, 2008 vid 22:30

    Jo det låter ju kul, Öl-land-open.
    4 standby dagar å man kör dom dagarna det blåser OK.
    Lär ju finnas bra ställen för typ alla vindriktningar.

  • badjanne

    Medlem
    26 november, 2008 vid 08:21

    När öppnar campingen på Haga?

  • swe-250

    Medlem
    26 november, 2008 vid 09:44

    Låter kanon Mattias, husbilen är redan packad! 😉 Prispengar oxå, ojojoj….blir ju nervös redan nu!

    /Peter

  • p-malmkvist

    Medlem
    26 november, 2008 vid 10:37

    Mycket bra initiativ där Mattias.. Är självklart med och seglar..

  • swe-31

    Medlem
    26 november, 2008 vid 10:53

    Kul:laugh: Mattias

    Ta kontakt med speed ansvarig i SVF Gustav så att vi kan samordna datum. Tävlingskalendern för 2009 jobbas det för fullt med.

  • imported_mickeo

    Medlem
    26 november, 2008 vid 12:12

    Jävligt bra förslag jag är på fins faktiskt några riktigt bra plattvatten ställen på Östra sidan strax söder om Böda var där och kollade lite och det fins helt klart potential.
    I övrigt ett kanon bra förslag Mattias:smile: .
    Mvh
    MickeÖ

  • tbsurf

    Medlem
    26 november, 2008 vid 12:41

    Jag är på

  • mattias-j

    Medlem
    26 november, 2008 vid 13:52

    Kul att tongångarna verkar positiva!

    Jag har pratat med Böda Sand och dom öppnar passande nog den 30 april. Om någon skulle vilja komma en dag innan så är det inga problem. Jag har fixat ett reducerat pris på stughyra. Vi kommer att betala ca 125:-/pers och natt (+ – 25:-). Stugorna finns som 4, 6 och 8 bäddars. De är fullt utrustade med dusch, toalett och kokmöjligheter. Ta gärna med familjen, meningen är att vi som är likasinnade ska ha kul och kunna snacka segling. Men nog så viktigt att nära och kära har trevligt!

    Kanske det skulle vara smidigt om jag fixade en total med startavgift och boende i ett pris?

    Har dessutom varit i kontakt med Martin van Meurs och till 90% säkerhet kommer han att dyka upp under helgen. Jag tänkte det kunde vara ett bra tillfälle att komma med synpunkter på GP3S och dessutom har ju Martin ett och annat i rockärmen vad gäller speedsegling. Förhoppningsvis kommer även Roger v T att komma med, Martin skulle prata med honom. Förhoppningen är att uppslutnigen blir så bra att eventet kommer att ligga på första sidan på GP3S precis som de brittiska och holländska tävlingarna.

    OBS! Se inte detta som SWE – NED utan som startskott för den svenska speedsäsongen.
    Den briljanta idén från Badjanne tar vi senare….

    Är det Gustav Enocksson som jag ska ta kontakt med?

  • badjanne

    Medlem
    26 november, 2008 vid 14:53

    Badjanne Kommer.

  • imported_macts

    Medlem
    26 november, 2008 vid 15:31

    @Badjanne 518226 wrote:

    Badjanne Kommer.

    Bra initiativ!
    Ja, Gustav är rätt person

  • surferboy

    Medlem
    26 november, 2008 vid 15:51

    Hej Mattias,
    som sagt bra idé! Maila mig så fort du hinner som vi bestämde över telefon så får jag dra detta med styrelsen så fort som möjligt.

    Mvh,
    Gustav

  • mackee

    Medlem
    26 november, 2008 vid 16:06

    Skitkul. Klart att alla kommer.

  • swe-496

    Medlem
    26 november, 2008 vid 16:31

    Grymt initiativ.
    Jag är på om jag har fått mina speedplankor till dess.
    Kan ju vara bra läge när man är “ny” i sporten, iaf i speed, att få lite grymma tips från MvM bl a.

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Speedtävling April/Maj 2009, Windsurfing

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.