Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spot rekning av Gbg norra skärgård

  • Spot rekning av Gbg norra skärgård

    Publicerad av brushanen på 18 december, 2008 vid 23:50

    Skall ut och flyga litet sportflygplan imorgon. Tar med kameran och fotar ev surfspottar norr om Gbg. Tror på Rörskärgården, åkte griller där får några vintrar sedan. Det är ganska grunt där och verkar vara fint på västligt. Någon som har några andra ställen värda att kolla?

    smaskens svarade 15 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • yann

    Medlem
    19 december, 2008 vid 06:16

    Sportplan i stormbyar? Funkar det? Annars så låter det som en lysande idé!

  • smaskens

    Medlem
    19 december, 2008 vid 08:36

    Vad sägs om att kolla evt spot för ostlig. Typ Öckerö Långesand.
    Jag var där och kollade med bil men var nog på fel ställe.
    Såg helt hopplöst ut att komma i vattnet. Eniro kartan är lite för
    grov.
    http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?wave=undefined&spotId=44&areaId=6&windDir=E&#spot

  • neven

    Medlem
    19 december, 2008 vid 09:38
    smaskens;521800 wrote:
    Vad sägs om att kolla evt spot för ostlig. Typ Öckerö Långesand.
    Jag var där och kollade med bil men var nog på fel ställe.
    Såg helt hopplöst ut att komma i vattnet. Eniro kartan är lite för
    grov.
    http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?wave=undefined&spotId=44&areaId=6&windDir=E&#spot

    Jag har varit där och rekat också. Ingen trevlig spot direkt.

  • toby

    Medlem
    19 december, 2008 vid 10:05

    @Brushanen 521785 wrote:

    Skall ut och flyga litet sportflygplan imorgon. Tar med kameran och fotar ev surfspottar norr om Gbg. Tror på Rörskärgården, åkte griller där får några vintrar sedan. Det är ganska grunt där och verkar vara fint på västligt. Någon som har några andra ställen värda att kolla?

    …kolla gärna runt fjällbacka om du är så långt norr ut….

  • above_the_law

    Medlem
    19 december, 2008 vid 10:42

    Menar du verkligen på lördag?
    Är det verkligen en bra idé att flyga sportplan när det verkar bli den bästa kitedagen på en månads tid;-)??!!

    Är det Anders “Bengha” du ska våga livet med? Se bara till att han håller sig inom TMA (Visuell flygning) och utanför luftlederna. Var lite si och så med det när jag flög med honom, ha ha!

  • brushanen

    Medlem
    19 december, 2008 vid 11:01

    @toby 521820 wrote:

    …kolla gärna runt fjällbacka om du är så långt norr ut….

    Tror inte att vi kommer så långt Toby. Bengan, piloten, har landställe och kitar i Fjällbacka ibland. Han bor söder om centrum, där finns en stor vik. Man får vada ut genom vassen för att komma ut men det fungerar ok.

    Vet att Kent Z har kört här i Särö, verkar fungera på västlig. Någon annan som kört? Problemet är att det inte är populärt att köra ända ner till vattnet, enskild väg.

    http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=lissg%e5rden+s%e4r%f6

  • brushanen

    Medlem
    19 december, 2008 vid 11:21

    Fel i länken ovan, sök på Lissgården. Ligger i södra Särö

  • brushanen

    Medlem
    19 december, 2008 vid 11:23

    @above_the_law 521831 wrote:

    Menar du verkligen på lördag?
    Är det verkligen en bra idé att flyga sportplan när det verkar bli den bästa kitedagen på en månads tid;-)??!!

    Är det Anders “Bengha” du ska våga livet med? Se bara till att han håller sig inom TMA (Visuell flygning) och utanför luftlederna. Var lite si och så med det när jag flög med honom, ha ha!

    Nej, det är idag kl 14 vi skall ut och flyga, det blir nog sportigt värre. Jag visste inte att jag skrev inlägget efter midnatt.

  • cortex

    Medlem
    19 december, 2008 vid 11:37

    @above_the_law 521831 wrote:

    Är det Anders “Bengha” du ska våga livet med? Se bara till att han håller sig inom TMA (Visuell flygning) och utanför luftlederna. Var lite si och så med det när jag flög med honom, ha ha!

    Umm, vore det inte bättre om han höll sig *utanför* TMA’t? Visst kan du flyga VFR (Visuella Flyg Regler) inne i TMA’t också men du får ju inte flöjta runt hur som helst; du ska hålla den kurs och höjd du får av trafikledaren.

    Luftleder (AWY) har inte funnit på bra många år. Hela luftklass E avskaffades och därmed AWY som var just E.
    Nu sker all kontrollerad flygning i C-luft (som exempelvis TMA).

    /Mr Messerschmitt

    P.S. Nä, inte så seriöst menat inlägg… om någon undrade. 😀

  • yann

    Medlem
    19 december, 2008 vid 12:02

    @Cortex 521839 wrote:

    P.S. Nä, inte så seriöst menat inlägg… om någon undrade. 😀

    Puh, jag blev rädd där ett tag 😀

  • above_the_law

    Medlem
    19 december, 2008 vid 12:17
    smaskens;521800 wrote:
    Vad sägs om att kolla evt spot för ostlig. Typ Öckerö Långesand.
    Jag var där och kollade med bil men var nog på fel ställe.
    Såg helt hopplöst ut att komma i vattnet. Eniro kartan är lite för
    grov.
    http://www.ytspanning.se/spotviewer.asp?wave=undefined&spotId=44&areaId=6&windDir=E&#spot

    Tips är att köra Jungfruviken istället på Hönö vid ost och oso.
    Kör ner vid kyrkogården och när det inte är en massa badare så kan du köra väldigt nära vattnet med bilen på grusvägen. Långgrunt och riggyta på gräs, men se upp med små rosenbuskage!

  • brushanen

    Medlem
    19 december, 2008 vid 19:21

    Det blev en sväng utåt Nordön, Rörtången och Ryskärgården. Han inte så långt trots att piloten var grymt fokuserad.

  • sourra

    Medlem
    19 december, 2008 vid 20:06

    Du ser sjukt glad ut Robban =)

  • vogon-jeltz

    Medlem
    20 december, 2008 vid 15:15

    Tycker det ser ut som han håller på att lägga en smet i kalsången, sjukt konsentrerad
    Varfan e spotbilderna dåe?

  • smaskens

    Medlem
    15 januari, 2009 vid 14:25

    @above_the_law 521850 wrote:

    Tips är att köra Jungfruviken istället på Hönö vid ost och oso.
    Kör ner vid kyrkogården och när det inte är en massa badare så kan du köra väldigt nära vattnet med bilen på grusvägen. Långgrunt och riggyta på gräs, men se upp med små rosenbuskage!

    Hehe, det är SO vind i helgen. Kanske läge att prova Jungfruviken?
    Jag håller tummarna och om det inte regnar och snöar så tänker jag prova.
    Någon mer som är på?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spot rekning av Gbg norra skärgård

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.