Spots Gotland

This topic has 16 svar, 14 deltagare, and was last updated 9 years, 1 month sedan by  broenet.

• Författare
     danieldaniel 
    Deltagare

Är på Gotland för tillfället, undrar över bra platser att vindsurfa på? Om det finns liknande tråd ber jag om ursäkt. Skriver från mob. Länka gärna om det finns andra.

Tack på förhand

Adrian Bratteby 
    Deltagare

http://spotguide.kicks-ass.net/x/default.asp?Area=4&WindDir=0&ps=1

Ska själv dit i övermorn. Får se om det blir något surf

Steffo 
    Deltagare

Vad är du ute efter? Vågsegling, plattvatten eller bara ett ställe där det blåser bra?

danieldaniel 
    Deltagare

Bra vindar framförallt. Tips idag?

MTomas 
    Medlem

Jag körde i Slite i söndags då det blåste så fint. Tror vinden låg nånstans mellan SSV-S-SO. Jag gick i precis söder om Drömstugorna, mest för att jag råkade vara där. Fina riggytor. Stenig botten så man får vara rädd om fenan/fenorna innan det blir djupt.

Annars har du ju fina stränder på Fårö, Sudersand, Ekeviken, o s v.

FastlandsGuten 
    Medlem

Generellt kan man säga så här.

Syd, sydväst – Gnisvärd(syd att föredra), Surdersand, Sandviken, Nisseviken
    Väst – Ireviken, Sudersand (om det är lite syd i det..)
    NV – Ekeviken
    N – Ekeviken, Grogarnsberget
    NO – Ekeviken, Ljugarn
    O – Svårt val, kanske sudersand om det finns lite syd i det. Skvalpvik?
    SO – Sandviken

Sen finns det alltid smultronställen. Skicka ett mail till Ulf på http://www.windsurfgotland.se/ han vet om det blåser.

Windsurf Gotland 
    Medlem

Bättre sent än aldrig men nu finns vi här också!

Det är bara att hojta till om ni vill ha info om surfen på Gotland och kanske hänga med till något av de smultronställen som “FastlandsGuten” inte skriver om här ovanför 😉

SiomaN 
    Medlem

Har hört att gotlänningarna är som en sekt, där bara de som blir invalda i sekten får veta om de hemliga spotsen! 😉

GustavL 
    Deltagare
    SiomaN;667301 wrote:
    Har hört att gotlänningarna är som en sekt, där bara de som blir invalda i sekten får veta om de hemliga spotsen! 😉

tofta strand blir bra för dig simon 😉

/gl

dr Masse 
    Deltagare

Det finns ingen annan plats i Sverige som belönar lite fantasi och spotcheck som Gotland – go explore! Det finns massor kvar att upptäcka, och svårt är det inte…

Sedan är det ofta rysligt svårt att veta var man skall vara när och det har en förmåga att bli många, för många…, mil i bil.

Det är alldeles för länge sedan jag var där, hoppades på denna helg men vindgudarna ville annorlunda.

Windsurf Gotland 
    Medlem
    SiomaN;667301 wrote:

Här på Gotland finns 80 mil kust och för den som vill och vågar testa så finns det enormt många fina ställen som för den stora allmänheten är i princip okända.
    Det är bara att greppa en karta eller kolla Google Maps, hitta en strand, ta vägen genom en fårhage med öppen grind eller promenera en liten bit extra… och du kommer bli rikligt belönad!

Mr.Jibe 
    Medlem

Själv har jag ställe i tofta och kör ofta på tofta strand, vid surfshopen, alltså mer åt tofta södra och funkar utmärkt! 😀

Jesper B 
    Deltagare
    SiomaN;667301 wrote:

Skitsnack, åtminstone de surfande och vindsrufande gutarna är de öppnaste goaste gubbarna there is!

Sen kan ske de inte hänger på nätet så himlans ofta.

/JB

MacA 
    Medlem

Smultronställena på G-land hängs aldrig ut på nätet. De är secret, precis som smultronställena på Öland. Jag har viss förståelse för fenomenet, då det annars finns viss risk att crowden blir för stor för markägarnas toleransnivå. Då kan tillgängligheten till spotet stängas för gott.

Men så svårt är det inte att hitta smultron. Håller med doktorn – go explore!

Vad gäller gutarna, håller jag mé JB – de är bra goa!

Musmagneten 
    Deltagare

Nja, så öppna är de väl ändå inte!? Vad håller du med om ang Gutarna MacA?? Att de är öppna eller goa? ÖPPNA är framförallt INTE “Guta-rävarna” och gubbsurfarna från mälardalen som bildat pakt. Själv tycker jag hemlighetsmakeriet är snudd på patetiskt men har blivit övertygad av vissa paktmedlemmar att hålla tyst om vissa spots “pga risken att få dit kite:are” -slut citat … 😉

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 17 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.

svara

Sveriges största community för vindsurfing, kitesurfing, vågsurfing och SUP sedan 1998
©2020 Surfzone - Share the Stoke

Logga in med

Facebook
 Google

Log in with your credentials

or    

Forgot your details?

Create Account