Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots Gotland

  • Spots Gotland

    Publicerad av danieldaniel på 27 juli, 2011 vid 16:33

    Är på Gotland för tillfället, undrar över bra platser att vindsurfa på? Om det finns liknande tråd ber jag om ursäkt. Skriver från mob. Länka gärna om det finns andra.

    Tack på förhand

    broenet svarade 12 år, 7 månader sedan 14 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    27 juli, 2011 vid 17:30

    http://spotguide.kicks-ass.net/x/default.asp?Area=4&WindDir=0&ps=1

    Ska själv dit i övermorn. Får se om det blir något surf

  • steffo

    Medlem
    28 juli, 2011 vid 07:45

    Vad är du ute efter? Vågsegling, plattvatten eller bara ett ställe där det blåser bra?

  • danieldaniel

    Medlem
    28 juli, 2011 vid 07:55

    Bra vindar framförallt. Tips idag?

  • mtomas

    Medlem
    28 juli, 2011 vid 12:44

    Jag körde i Slite i söndags då det blåste så fint. Tror vinden låg nånstans mellan SSV-S-SO. Jag gick i precis söder om Drömstugorna, mest för att jag råkade vara där. Fina riggytor. Stenig botten så man får vara rädd om fenan/fenorna innan det blir djupt.

    Annars har du ju fina stränder på Fårö, Sudersand, Ekeviken, o s v.

  • fastlandsguten

    Medlem
    28 juli, 2011 vid 12:59

    Generellt kan man säga så här.

    Syd, sydväst – Gnisvärd(syd att föredra), Surdersand, Sandviken, Nisseviken
    Väst – Ireviken, Sudersand (om det är lite syd i det..)
    NV – Ekeviken
    N – Ekeviken, Grogarnsberget
    NO – Ekeviken, Ljugarn
    O – Svårt val, kanske sudersand om det finns lite syd i det. Skvalpvik?
    SO – Sandviken

    Sen finns det alltid smultronställen. Skicka ett mail till Ulf på http://www.windsurfgotland.se/ han vet om det blåser.

  • windsurf-gotland

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 18:43

    Bättre sent än aldrig men nu finns vi här också!

    Det är bara att hojta till om ni vill ha info om surfen på Gotland och kanske hänga med till något av de smultronställen som “FastlandsGuten” inte skriver om här ovanför 😉

  • sioman

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 19:46

    Har hört att gotlänningarna är som en sekt, där bara de som blir invalda i sekten får veta om de hemliga spotsen! 😉

  • gustavl

    Medlem
    25 augusti, 2011 vid 20:47
    SiomaN;667301 wrote:
    Har hört att gotlänningarna är som en sekt, där bara de som blir invalda i sekten får veta om de hemliga spotsen! 😉

    tofta strand blir bra för dig simon 😉

    /gl

  • dr-masse

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 07:47

    Det finns ingen annan plats i Sverige som belönar lite fantasi och spotcheck som Gotland – go explore! Det finns massor kvar att upptäcka, och svårt är det inte…

    Sedan är det ofta rysligt svårt att veta var man skall vara när och det har en förmåga att bli många, för många…, mil i bil.

    Det är alldeles för länge sedan jag var där, hoppades på denna helg men vindgudarna ville annorlunda.

  • windsurf-gotland

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 08:10
    SiomaN;667301 wrote:
    Har hört att gotlänningarna är som en sekt, där bara de som blir invalda i sekten får veta om de hemliga spotsen! 😉

    Här på Gotland finns 80 mil kust och för den som vill och vågar testa så finns det enormt många fina ställen som för den stora allmänheten är i princip okända.
    Det är bara att greppa en karta eller kolla Google Maps, hitta en strand, ta vägen genom en fårhage med öppen grind eller promenera en liten bit extra… och du kommer bli rikligt belönad!

  • mr-jibe

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 08:32

    Själv har jag ställe i tofta och kör ofta på tofta strand, vid surfshopen, alltså mer åt tofta södra och funkar utmärkt! 😀

  • jesper-b

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 08:33
    SiomaN;667301 wrote:
    Har hört att gotlänningarna är som en sekt, där bara de som blir invalda i sekten får veta om de hemliga spotsen! 😉

    Skitsnack, åtminstone de surfande och vindsrufande gutarna är de öppnaste goaste gubbarna there is!

    Sen kan ske de inte hänger på nätet så himlans ofta.

    /JB

  • maca

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 09:19

    Smultronställena på G-land hängs aldrig ut på nätet. De är secret, precis som smultronställena på Öland. Jag har viss förståelse för fenomenet, då det annars finns viss risk att crowden blir för stor för markägarnas toleransnivå. Då kan tillgängligheten till spotet stängas för gott.

    Men så svårt är det inte att hitta smultron. Håller med doktorn – go explore!

    Vad gäller gutarna, håller jag mé JB – de är bra goa!

  • musmagneten

    Medlem
    26 augusti, 2011 vid 10:55

    Nja, så öppna är de väl ändå inte!? Vad håller du med om ang Gutarna MacA?? Att de är öppna eller goa? ÖPPNA är framförallt INTE “Guta-rävarna” och gubbsurfarna från mälardalen som bildat pakt. Själv tycker jag hemlighetsmakeriet är snudd på patetiskt men har blivit övertygad av vissa paktmedlemmar att hålla tyst om vissa spots “pga risken att få dit kite:are” -slut citat … 😉

  • sioman

    Medlem
    27 augusti, 2011 vid 10:24

    Aja gubbar, ta det lungt! 😉 men visst finns det många fina spots lite överallt. Bästa är nog att bli vän med de som kör spotsen! 😉

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots Gotland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.