Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Spots i STHLM???

• Spots i STHLM???

Publicerad av anonym-anvandare på 9 juli, 2003 vid 07:43

Hepp.
    jag tänkte dra ut på söndag och köra lite om vindgudarna är på sin goda sida. Det ska blåsa nord nordvästliga vindar.
    Jag bor själv i Uppsala men en polare och jag tänkte ta och köra lite i sthlm trakterna.

Så jag vore jättetacksam för lite tips om bra spots i Stockholm, speciellt de som är bra i nord nordvästlig riktning.

Mvh
    Henke confused.gif

anonym-anvandare svarade 22 år, 8 månader sedan 1 Medlem · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2003 vid 08:48

Hej,

Gå in på

http://www.stockholmkite.org/ (diskussionsforum)

Där brukar folk skriva inlägg om var de åker etc.

/Daniel

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2003 vid 09:06

Har du inte testat Rullsand i Gävle ännu? Har för mig att N-W skulle vara bra där?
    Annars så är det bara att dra ned till V-kusten, Finns inget som slår de lång grunda stränderna, bottnar 500m ut på vissa ställen, Värdsklass!

• anonym-anvandare

Medlem
    9 juli, 2003 vid 09:36

Jopp har varit i rullsand och ska test Långsand där uppe snart oxå. Men e lite trött på att åka den biten för att sen sitta på stranden och vänta på vind. Blivit lurad av skitprognoserna tidigare. Så jag orkar inte chansa och åka dit hela tiden, när det står 6 m/s på smhi så blåser det typ 2m/s i Rullsnd.
    Men när det blåser så är det en skitbra spot i nordliga vindar.

Men det skulle vara skönt och veta om några mer spots i närheten.
    Har kollar på brommas skidsports hemsida men dom spotsen riktar sig till vindsurfare så man blir lurad på launch möjligheterna här och där.

Vet även om Mora hage men den funkar inte i nordlig vind.

Henke

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA