Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots??? – Mellan Göteborg och Uddevalla, eller södra Vänern

• Spots??? – Mellan Göteborg och Uddevalla, eller södra Vänern

Publicerad av klas-tss på 28 maj, 2009 vid 06:21

En dag som denna, ser ut att bli Nordliga eller NordVäst i eftermiddag. Vart finns det bra platser för vindsurfing?? Gärna plattare vatten.
    Brukar gilla Stenungsund/Getskär, men är väl lite väl byigt på NV..

//K

rip svarade 15 år, 11 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • rip

Medlem
    28 maj, 2009 vid 10:01

Nordväst är svårt. Jag surfar oftast i Uddevalla och vid NV-N väljer jag att gå ut på västra sidan av Ammenäs, alltså utanför Byfjorden och Stången. Man tar av från E6 vid Råsseröd och efter ca 2-3 km tar man höger mot Ammenäs och följer vägen som svänger hit och dit till man kommer till en grusad parkeringsplats på vänster sida där man riggar och går 200m norrut/nedåt till en sandstrand. Här kan man köra mot Korstensholmen och tillbaka. Det blir lite choppigt men vinden går fritt från funkar. Jag har testat lite andra bukter mot Ljungskile som också är ok men inte direkt bättre.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots??? – Mellan Göteborg och Uddevalla, eller södra Vänern

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.