Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots på Gotland??

  • judo-freddan

    Medlem
    1 juli, 2006 vid 10:08
  • calle_b

    Medlem
    3 juli, 2006 vid 07:17

    Var kommer du bo??

  • mickee

    Medlem
    8 juli, 2006 vid 06:23

    Lånar tråden lite 😉

    Kommer att åka till Gotland (bor i Anga) vecka 29 och stanna hela veckan.

    Har kollat runt en del på Ytspanning.se ett tag nu och skrivit ut alla trevliga spots på vanligt papper för att lätt kunna hitta vettiga ställen, men tar gärna emot fler tips.

    Eftersom jag åker med hela familjen så bör jag hålla till på någorlunda badvänliga ställen, helst utan allt för många andra badturister att ta hänsyn till. Jag betecknar mig som nybörjare och önskar gärna så platt vatten som möjligt, jag kommer nätt och jämt i stroppar och sele och behöver mer övning i planingsfart. Kommer att ta med mig en 155 liters freeridebräda (F- X-ray) med segelstorlekarna 8,7 7,4 6,7 5,9.

    Tacksam för alla tips…

  • Oregistrerad

    Gäst
    8 juli, 2006 vid 06:45

    ta med en tångfena

  • divander

    Medlem
    8 juli, 2006 vid 08:08

    Nisseviken och Burgsvik.

  • mickee

    Medlem
    8 juli, 2006 vid 15:23
    Oregistrerad wrote:
    ta med en tångfena

    ??

    Divander wrote:
    Nisseviken och Burgsvik.

    Tack o bock, dom spotsen ska jag lägga på minnet 🙂

  • fastlandsguten

    Medlem
    9 juli, 2006 vid 18:57

    Tångfena? har aldrig behövt någon tångfena här…
    Nisseviken och Burgsvik är bra, sandviken låter som ett bra ställe för dig.
    Ta en tripp till Fårö också om ni har tid, sudersand kan bjuda på bra/enkel segling.
    hälsar, Peter

  • judo-freddan

    Medlem
    10 juli, 2006 vid 08:28

    Tror han måste ha tänkt på Öland..:smirk:

  • irieman

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 07:45

    Gansviken är bra också, speciellt på SV och NO. Bra för speed och freestyle.

    Irie Man

  • calle_b

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 14:37

    Det verkar bli apdrag i helgen på Fårö… Algerna bortblåsta och vågor lär finnas…. Håller tummarna…:D

  • mickee

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 17:14

    Tyvärr så blir nog surfningen begränsad av hur mycket min sambo vill skjutsa runt mig på gotland under vecka 29. Den fina 50-vägen jag körde på tidigare idag var ingen 50-väg utan en 30-väg och eftersom polisen sa att jag körde 51,9 kmh så plockades mitt körkort direkt, fy satan va surt )-:

    återigen tack för alla tips, några spots borde jag kunna besöka i alla fall…

  • judo-freddan

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 19:03

    Hm…det där lät intressant. Hade tänkt åka över först nästa vecka men…får jag bara till återbesiktningen i morgon så…håll utkik efter en vit Peugeot Boxer med högtak!:grin:

  • tsss

    Medlem
    11 juli, 2006 vid 20:42

    shit happens, sorgligt Micke. Hur länge blir du utan kortet?
    Kolla med mig om du ska ned till TWC, så kan jag plocka upp dig om om jag har samma tanke. Peter bor ju oxå bra till.

    hälsn Tomas

    MickeE wrote:
    Tyvärr så blir nog surfningen begränsad av hur mycket min sambo vill skjutsa runt mig på gotland under vecka 29. Den fina 50-vägen jag körde på tidigare idag var ingen 50-väg utan en 30-väg och eftersom polisen sa att jag körde 51,9 kmh så plockades mitt körkort direkt, fy satan va surt )-:

    återigen tack för alla tips, några spots borde jag kunna besöka i alla fall…

  • calle_b

    Medlem
    12 juli, 2006 vid 07:04
    MickeE wrote:
    Tyvärr så blir nog surfningen begränsad av hur mycket min sambo vill skjutsa runt mig på gotland under vecka 29. Den fina 50-vägen jag körde på tidigare idag var ingen 50-väg utan en 30-väg och eftersom polisen sa att jag körde 51,9 kmh så plockades mitt körkort direkt, fy satan va surt )-:

    återigen tack för alla tips, några spots borde jag kunna besöka i alla fall…

    Aj aj. Då sitter vi i samma båt. Har nämligen inte körkort heller, men snart så… Ta me dig din sambo (eller tvärt om) till Fårö över helgen. Det verkar kunna bli mycket segling på norrsidan. :

    Gotlands Farvatten SMHI:
    Fre: Nord, 8-12 m/s Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s.
    Lör: Nord, 10-14 m/s Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s.
    Sön: Nordost, 10-14 m/s Dygnets högsta vindhastighet 14 m/s.

    Söndagen är ett måste om vinden vrider till NO. Vänsterfoten på rätt stora vågor……… (3 dagar, mkt vind) Pirrar i magen:D

    Måste hitta min hängsele som jag sumpade på Sudersand sist… Nån som har sett den?

  • mickee

    Medlem
    12 juli, 2006 vid 15:37
    tsss wrote:
    shit happens, sorgligt Micke. Hur länge blir du utan kortet?
    Kolla med mig om du ska ned till TWC, så kan jag plocka upp dig om om jag har samma tanke. Peter bor ju oxå bra till.

    hälsn Tomas

    Ja fan va surt.. jag har ingen aning om hur länge det blir, pratade med länstyrelsen idag för att försöka få nån föraning. Det enda dom sa att det är minst 2 månader indragning. Så fort dom har fått papper av polisen så kommer dom skicka mig ett papper där jag ska yttra mig, när dom fått mitt yttrande kommer dom att skicka mig info om hur jag ska straffas för mitt brott )-: Det värsta är väl att jag är totalt beroende av körkortet i mitt jobb.

    Tack för skjuts erbjudandet 🙂
    Kommer troligtvis ner och kör lite kalla nordanvindar på lördag.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Spots på Gotland??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.