-
”Stall the kite”
Begreppet ”stall the kite” finns överallt men jag är inte helt hundra om att jag greppat vad det betyder. Nån som kah hjälpa en novis med begreppen.
/Melker
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › ”Stall the kite”
Begreppet ”stall the kite” finns överallt men jag är inte helt hundra om att jag greppat vad det betyder. Nån som kah hjälpa en novis med begreppen.
/Melker
Tjena, ska försöka förklara hur draken beter sig vid ett ”stall”…
Om du tänker dig att dom bakre vingspettsarna viker in sig och draken börjar röra sig baklänges samtidigt som den viker ihop sig som en strut och faller ur himmlen 🙂
eller drakena tappar all fart framåt stannar och börjar röra sig baklänges för att sen accellerara upp i power zonen och dra dig med full kraft…
för att förhindra att detta händer, gör dom yttre linorna längre (Styrlionorna) genom att dra i ” depowersnöret” och göra mittenlinorna (framlinor) kortare, för att få den perfekta insällningen för just dina förhållanden dra bommen i botten sen dra depowern tills draken inte stallar…
Om du sen blir över riggad dra lite till i depowern 🙂
Logga in för att svara.
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".
Surfzones app (PWA) har installerats.
Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

För att ge den bästa upplevelsen använder vi teknologier som cookies för att lagra och/eller få tillgång till enhetsinformation. Genom att samtycka till dessa teknologier kan vi behandla data såsom surfbeteende eller unika ID:n på denna webbplats. Att inte samtycka eller återkalla samtycke kan negativt påverka vissa funktioner och egenskaper.
Det uppstod ett problem med att rapportera detta inlägg.
Vänligen bekräfta att du vill blockera denna medlem.
Du kommer inte längre att kunna göra det:
Vänligen observera: Denna åtgärd kommer också att ta bort denna medlem från dina kontakter och skicka en rapport till webbplatsadministratören. Det tar några minuter innan processen är klar.