Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stckhlm-haga: bilkörtid nån som vet?

  • stckhlm-haga: bilkörtid nån som vet?

    Publicerad av anonym-anvandare på 17 maj, 2004 vid 12:47

    tjena,

    nån som vet hur lång tid det brukar tar att köra från stockholm (östermalm) till hagapark. Vad e snabbaste vägen? Jag åker nämligen på onsdag vid lunch tid, och nej tyvärr finns det ingen plats i bilen kvar, frugan, unge och vindsurf grejer tar all plats…

    ALOHA
    ARNOUT, S-106

    fiskmas svarade 20 år sedan 13 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • viggo

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 12:57

    Med familj och en rast på 30 min. 6 tim och 50 min, dörr till hav. E4 norrköping, söderköping (Kalmarvägen) västervik, kalmar över bron och framme!
    /Viggo

    http://www.linsurf.com

  • nordgren

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 12:57

    Enligt spcs vägguide tar det 4,30 sthlm färjestaden, så du får väll lägga på en halvtimme timme på det kanske. Obs, siffrorna är om man kör lagenligt på alla sträckor.

  • robin

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 13:27

    Rekord 4.5 timmar med brädor på taket, vanligtvis 6 timmar med rast.

  • surfen

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 13:49

    Uppsala Kalmar 3tim 45min men då hade jag lite bråttom och bröt mot gällande hastighet wink.gif
    Men när man tar det lungt brukar jag åka ner på 5,5 – 6timmar. som i morgon tisdag.
    Stockholm Södertälje E20 södertälje KalmarE22

  • fiskmas

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 14:16

    2 timmar & 15 minuter.
    Rekomenderas ej!

  • imported_macts

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 16:55

    Här skulle det vara intressant att höra vad Getwet har för personbästa på sträckan…vill inte antyda att han skulle bryta mot trafikregler, men det vore som sagt skoj att veta.

  • styret

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 17:26

    lägga till en halvtimme frånm förjestan? viu körde mellan haga och färjestan på under tie minuter med släp idag. (men säj inget till kennta, det var hans feta ljudutrustning i släpet)

  • surfen

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 19:02

    då har du en snittfart av minst 180, då gick det undan!!!!

  • jeppe

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 19:09

    Tjena Mac!

    Har Getwet på tråden nu och kan meddela för hans räkning att hans personbästa ligger på 3.15 med alla brädorna i behåll. smile.gif

    Han har lite dåligt med uppkoppling nu för tiden. smirk.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 19:12

    Stockhokm city Stora frö:
    Tre och en halv timme på natten, plattan i mattan.

  • imported_macts

    Medlem
    17 maj, 2004 vid 21:14

    Tjena jeppe!

    Drar ni ner på onsdag? själv kommer jag torsdag kväll.
    syns och hörs

  • dr-masse

    Medlem
    18 maj, 2004 vid 08:28

    Om jag kunde åka ned på onsdagen skulle det bli med fart. Japp.

    Kolla prognosen för onsdag eftermiddag och kväll. Jag har aldrig varit där, men borde inte detta passa Grönhögen, ah!

    För övrig är jag inne i ett “skönt” missflyt med vinden just nu… Kom ut i fredags eftermiddag – punka. Guppade ut på vattnet i söndags, iofs skönt att komma ut men rätt långt från vad prognoserna pekat på. Åter hem igår – vind igen. Kommer ner till Öland på torsdag, onsdagen ser helgrym ut… Om det blir vindstilla på Haga i helgen, sök upp grabben med vindförsvinnnaren på biltaket… 🙂

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 maj, 2004 vid 08:40

    jag kör alldrig lagligt när jag åker till ett ställe för att surfa… endast när jag åker hem och är mör i kroppen.

    Lilla Marcus sover ändå mest av tiden i bilen och frugan gillar när det går undan (hon kör själv 150-160 på tyska autobahnen, men hemma är hon en liten fegis…) så det borde gå på 4-5 timmar. Om man då åker vid 12 tiden är man framme 5-6 och hinner lugnt segla i 2 timmar till!!

    GÖTT
    PS: FINNS DET FARKTKAMEROR LÄNGS VÄGEN NÅNSTANS?

  • boman

    Medlem
    18 maj, 2004 vid 09:08

    mmhh många speedfreaks på vägarna! är det ingen som har märkt att det kryllar av trafikpoliser efter Norrköping blush.gif
    crazy.gif

  • dr-masse

    Medlem
    18 maj, 2004 vid 13:42

    Sträckan Nyköping – Norrköping är ju ökänd.

    Linköping ligger inte långt efter.

    Också ett sätt att dryga ut kommunalskatten… 😉

    Surfa På!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing stckhlm-haga: bilkörtid nån som vet?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.