Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm lördag :)

  • Sthlm lördag :)

    Publicerad av bjornen på 6 december, 2007 vid 15:23

    Någon som ska segla ? Jag körde på Dalarö idag och ni som funderar om det är kallt, svar nej. Dalarö känns dessutom riktigt safe om något skulle paja. Lördag förmidda ser ju ut att kunna bli kanon. Idag var vi 3 vindsurfare och 2 kitare men det är alltid kul med flera (vindsurfare)

    //Björn

    perrapops svarade 16 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 18 Svar
  • 18 Svar
  • argulander

    Medlem
    6 december, 2007 vid 15:47

    Hänger nog på och tar sonen snart 14 år med mig. Dalarö är ju ok, men är ändå lite sugen på Fituna i synnerhet som det verkar kunna bli SSV.

    Klas

    Bifogar bild på sonen seglandes Kitewing

  • perrapops

    Medlem
    6 december, 2007 vid 15:50

    Jag vill gärna testa dalarö, har aldirg testat, är det svårt att hitta, hur dags har du/ ni tänkt segla?

  • bjornen

    Medlem
    6 december, 2007 vid 16:41

    @Perrapops 432851 wrote:

    Jag vill gärna testa dalarö, har aldirg testat, är det svårt att hitta, hur dags har du/ ni tänkt segla?

    Blir det så åker jag väl ut runt 10-11 skulle jag tro. Det är bara att vika av från nynäsvägen skyltat dalarö tror jag sedan är det bara rakt fram och sedan höger höger när du kommer fram till dalarö. Askfatshamnen tror jag marinan heter.

    //Björn

  • perrapops

    Medlem
    6 december, 2007 vid 19:40

    schysst, tack för vägbeskrivningen, åker vid 8:00 om prognosen håller, ses där! Hälsn Per

  • bjornen

    Medlem
    7 december, 2007 vid 18:02

    @argulander 432850 wrote:

    Hänger nog på och tar sonen snart 14 år med mig. Dalarö är ju ok, men är ändå lite sugen på Fituna i synnerhet som det verkar kunna bli SSV.

    Klas

    Klas jag åker till Dalarö pga risk för mycket V i riktningen. Vore kul om ni kommer dit.

    @Perrapops 432897 wrote:

    schysst, tack för vägbeskrivningen, åker vid 8:00 om prognosen håller, ses där! Hälsn Per

    Vi syns där, jag ska försöka vara där mellan 9-10. Verkar som det ska vara mest tryck på morgonen 🙂

    //Björn

  • robin

    Medlem
    7 december, 2007 vid 18:13

    Jag är också på Dalarö vid niotiden.

  • tropic

    Medlem
    7 december, 2007 vid 18:39

    Dalarö som gäller alltså!? Jag kommer nog också dit!

  • perrapops

    Medlem
    7 december, 2007 vid 18:41

    Nu viosar prognosen fin vind med!! Var lite skeptisk igår, men nu jäklar!! Ses där vid nio snåret.

  • argulander

    Medlem
    7 december, 2007 vid 18:53

    @Bjornen 433075 wrote:

    Klas jag åker till Dalarö pga risk för mycket V i riktningen. Vore kul om ni kommer dit.

    Vi syns där, jag ska försöka vara där mellan 9-10. Verkar som det ska vara mest tryck på morgonen 🙂

    //Björn

    Ok, det blir nog Dalarö för mig också, om man tittar igenom prognoserna inklusive theyr så verkar det också som det skulle blåsa mer på Dalarö än på Fituna. Det lär ju knappast bli någon sjöbris så det kanske kan stämma. Försöker vara där hyggligt tidigt, får se om jag får sonen med mig.

    Klas

  • wilund

    Medlem
    7 december, 2007 vid 20:08

    Har aldrig varit vid Dalarö, men kommer imorgon vid 10, hoppas vi blir ett gäng där

  • gustav-s

    Medlem
    7 december, 2007 vid 20:19

    Kommer wilund så kommer jag garanterat 🙂

  • bjornen

    Medlem
    8 december, 2007 vid 06:45

    Hmm det ser inte så bra ut verkar som om vinden har droppat redan, blåste 8ms på landsort kl 7. Får se hur jag gör.

    //Björn

  • Oregistrerad

    Gäst
    8 december, 2007 vid 06:57

    UPPSTÄLLNING KLOCKAN 9!!!!
    det lär ju vara 4-5 ms 4-5 grader och regn typ, och vind typ från land???

  • bjornen

    Medlem
    8 december, 2007 vid 07:33

    @Oregistrerad 433161 wrote:

    UPPSTÄLLNING KLOCKAN 9!!!!
    det lär ju vara 4-5 ms 4-5 grader och regn typ, och vind typ från land???

    OKEY ! Jag drar nu få se om det blir bomkörning.

    //Björn

  • wilund

    Medlem
    8 december, 2007 vid 07:35

    kan vi få ditt nummer björnen så du kan raportera
    mitt är 0708500504

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm lördag :)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.