Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm söndag

  • Sthlm söndag

    Publicerad av carolinec på 10 oktober, 2008 vid 13:59

    Funderar på att testa Sätrastrandsbadet på söndag om prognosen håller i sig. Någon som vet hur nära stranden man kan komma med bilen nu på hösten? Har en liten 2 månaders tjej med oss, så ju närmare desto bättre. Eller finns det något annat som ni tror är smidigare på v-vind?

    /Caroline

    mikaels svarade 15 år, 6 månader sedan 17 Medlemmar · 25 Svar
  • 25 Svar
  • zevs

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 14:18

    Prova fågeröuddsbadet på Lidingö, bra på väst plus att du kommer relativt nära vattnet med bilen.

  • bjornen

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 15:17

    @CarolineC 507108 wrote:

    Funderar på att testa Sätrastrandsbadet på söndag om prognosen håller i sig. Någon som vet hur nära stranden man kan komma med bilen nu på hösten? Har en liten 2 månaders tjej med oss, så ju närmare desto bättre. Eller finns det något annat som ni tror är smidigare på v-vind?

    /Caroline

    Det finns en stor parkering alldeles intill badet. Ingen höjdare att segla där, byigt och riktningskänsligt.

    //Björn

  • benx

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 16:05
    CarolineC;507108 wrote:
    Funderar på att testa Sätrastrandsbadet på söndag om prognosen håller i sig. Någon som vet hur nära stranden man kan komma med bilen nu på hösten? Har en liten 2 månaders tjej med oss, så ju närmare desto bättre. Eller finns det något annat som ni tror är smidigare på v-vind?

    /Caroline

    Närlunda badet på Ekerö är fin fint på V 🙂 Måste ju förespråka sina hemma spots;)
    Du kan köra bilen ca 20 m från vattnet.

  • andreas-t

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 19:00

    Brevik (Åkersberga) är bra på väst. Jag hoppas hinna vara där en stund.
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=104
    Fågelöudde vill helst ha lite VNV för att vara riktigt bra.

  • lindgren

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 19:17

    vad sägs om torö, någon som ska dit?

  • electric

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 19:36

    Det blir nog Farstanäs med tanke på trolig vindriktning, dvs mellan SV och V (och alltså risk att Fituna inte funkar). Hur det blir får morgondagen utvisa.
    /Lars

  • argulander

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 19:56

    Någon som har en uppfattning om vilka vindriktningar som funkar på Dalarö? Hur mycket VSV får det vara? Vilka observationer är bäst att tittta på? Utö ligger ju närmast men verkar inte stämma så bra vad jag sett tidigare. Antar att det är svenska Utö och inte finska Utö som avses i denna rapport? http://xout.smhi.se/extsites/gotlandrunt/ntv_kustobsar.html?obsId=02981 Är faktiskt inte riktigt säker. Stavsnäs liggger ju inte heller så långt från Dalarö så där kanske man kan kolla riktningen http://xout.smhi.se/extsites/gotlandrunt/ntv_kustobsar.html?obsId=02487 ? Windguru visar 1 m/s mer vind vid Dalarö än Fituna för i morgon så Dalarö borde vara bättre eftersom man väl knappast kan räkna med någon sjöbrisförstärkning eller tunneleffekt nu på hösten.

    Klas

  • stefanlindmark

    Medlem
    10 oktober, 2008 vid 20:22

    @Andreas T 507229 wrote:

    Brevik (Åkersberga) är bra på väst. Jag hoppas hinna vara där en stund.

    Åker också Trälhavet imorgon. Går i nära Österskär. Siktar på att vara ute på vattnet någon gång strax efter 8.

  • irieman

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 10:11

    Torö borde funka bra både idag och imorgon i alla fall enligt Foreca. Vet inte om jag hinner komma iväg idag, men imorgon bitti funderar jag på Torö i alla fall.

  • carolinec

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 14:25

    Gillar att kunna parkera 20 m från vattnet… Vi testar Närlunda. /Caroline

  • argulander

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 15:07

    Var det någon som fick surf med planing idag i Stockholm? Var vid Farstanäs, där var det för lite vind, någon enstaka planing med stora grejor vad jag såg (vid 13-tiden), riktningen var dock rätt, VSV. Hörde av “Björnen” att det var för lite vid Dalarö på fm. Kanske nåt annat spot var bättre??

    Klas

  • pressfotograf-se

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 15:51

    Blir det något drag på Torö i morgon? Funderar på att åka dit om det bara finns duktiga surfare på plats 🙂 Vill ha lite bilder i sol oxå, det var lite blött förra Söndagen 😉

  • electric

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 17:42

    @argulander 507400 wrote:

    Var vid Farstanäs, där var det för lite vind, någon enstaka planing med stora grejor vad jag såg (vid 13-tiden), riktningen var dock rätt, VSV.
    Klas

    Jag fick trots allt en del planingar med 6.7 och 104 l när jag körde där lite senare (kl 14-15). Men det var knappt värt att rigga för så lite. Frågan är hur det blir med vindriktningen på söndag. VSV går ju an, men över V är inte bra. Och så gäller det ju att få vind … (Foreca säger V 8-12, men det tror jag inte på).
    /Lars

  • stefanlindmark

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 17:44
    argulander;507400 wrote:
    Var det någon som fick surf med planing idag i Stockholm?

    Några repor med planing fick jag ihop på Trälhavet med 9.3. Men det var inte mycket krusningar och jag var tvungen att avbryta vid 10. Då såg det iofs ut som vinden ökade på, men som familjefar fanns det inte mer plats på schemat idag :crazy:

    Om någon åkte runt 11-13 borde det ha blåst på lite mer.

  • grrrr

    Medlem
    11 oktober, 2008 vid 17:55

    Var det någon som fick surf med planing idag i Stockholm?

    Yup ,yes ma’am.

    Två timmar med 5,5, mest planing. Det blev riktigt bra sent på eftermiddagen när solen tittade fram.

    Härligt.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sthlm söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.