• svennebanan

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 12:04

    Det blir Görväln från ca 18.30 för mig och en sundbybergare till med största sannolikhet. Mest för att det är nära, men det borde funka ok.

  • lars_e

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 12:14

    Görveln för mig med. Försöker vara där före 17 iallafall. Hoppas det inte vrider för mycket mot ren västlig, då brukar det inte vara så bra där.

  • diil

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 12:54

    Ekerö Rasta Klockrent Jorå. Tack. /D

  • svennebanan

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 13:10

    Jag funderade på Rasta men jag vet inte riktigt var folk brukar gå i?

    Är det här:
    http://twc.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=36

    Hur dålig är egentligen vägen?

  • abj

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 15:06

    Ska försöka komma ut en sväng ikväll vid Ångbåtsbryggan i Viggbyholm. Halvkass riktning med V-NV men det är i alla fall nära till för mig.

    Till helgen ser det ju lovande på Näsaäng med NO enligt flerdygnsprognosen från SMHI:s Båtväder. Hoppas, hoppas, men flerdygnsprognos=hög osäkerhetsfaktor.

  • svennebanan

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 15:22

    Vi satsar på rasta.

  • fastforward

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 18:58

    @svennebanan 390258 wrote:

    Jag funderade på Rasta men jag vet inte riktigt var folk brukar gå i?

    Är det här:
    http://twc.nu/index.php?option=com_content&task=view&id=36

    Hur dålig är egentligen vägen?

    Den är jättedålig. Man kryper ner på ettan och hänger ut genom vindrutan för att se något. Har man normal markfrigång åtminstone och är lite hyfsat snitsig på att planera var man sätter hjulen så är det oftast lugnt. Jag brukar dock alltid få ett par repor längs sidan på bilen från grenar så jag har slutat åka till Rasta. Sedan brukar det vara lite vågigt när det blåser också. Inte choppigt utan mer bergochdalbana-stuk.

    Följer du den där vägbeskrivningen så borde du hitta.

  • larry

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 20:21

    Kan ju slå ett slag för Närlunda på Ekerö, ett av mina favvospots som jag oftast föredrar framför rasta. Bra riggytor och parkering nere på stranden. Funkar på VSV-VNV. Kan vara lite byigt, men värt att testa. Tycker man det ser dåligt ut kan man fortsätta till Rasta, men själv stannar jag oftast.
    Vi var ett gäng där idag och körde 4.7 till 5.4. Ursäkta bildkvaliten, jag kan inte bättre.

  • Oregistrerad

    Gäst
    14 juni, 2007 vid 20:27

    @LARRY 390343 wrote:

    Kan ju slå ett slag för Närlunda på Ekerö, ett av mina favvospots som jag oftast föredrar framför rasta. Bra riggytor och parkering nere på stranden. Funkar på VSV-VNV. Kan vara lite byigt, men värt att testa. Tycker man det ser dåligt ut kan man fortsätta till Rasta, men själv stannar jag oftast.
    Vi var ett gäng där idag och körde 4.7 till 5.4. Ursäkta bildkvaliten, jag kan inte bättre.

    Vart ligger Närlunda, hur hittar man dit?

  • larry

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 20:30
    Oregistrerad;390345 wrote:
    Vart ligger Närlunda, hur hittar man dit?

    [IMG]http://goto.glocalnet.net/SIDEWAVE/GallstaO%20Narlunda.JPG[/IMG]

  • Oregistrerad

    Gäst
    14 juni, 2007 vid 21:01

    @LARRY 390349 wrote:

    [IMG]http://goto.glocalnet.net/SIDEWAVE/GallstaO%20Narlunda.JPG[/IMG]

    Topp! Tack.

  • svennebanan

    Medlem
    14 juni, 2007 vid 21:05

    Rasta – Närlunda : 0 – 3

    Bergochdalbanan på Rasta var riktigt oväntad måste jag säga. En erfarenhet rikare iaf.

  • fastforward

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 07:28

    Gillar också Närlunda även om det nästan är lite för kort över till andra sidan. Igår var det lite väl mycket syd så jag åkte till Görväln istället. Det var riktigt bra men förbaskat byigt.

  • diil

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 11:55

    Ohh det var fina hoppramper på Rasta igår. Skulle gått in och hämtat kameran för att fota lite på vattnet men ville inte vila, plus att jag frös som en hund (en kall en) i sommardräkten så det var bättre att hålla igång. Dryga två timmars flygande blev det.

    Sista biten av vägen ner är verkligen bedrövlig dock…

  • maca

    Medlem
    15 juni, 2007 vid 19:59

    @Diil 390511 wrote:

    Ohh det var fina hoppramper på Rasta igår. Skulle gått in och hämtat kameran för att fota lite på vattnet men ville inte vila, plus att jag frös som en hund (en kall en) i sommardräkten så det var bättre att hålla igång. Dryga två timmars flygande blev det.

    Sista biten av vägen ner är verkligen bedrövlig dock…

    Vart ligger Rasta – karta ngn?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.