• herr-pelegrin

    Medlem
    25 maj, 2013 vid 16:53

    Lördag 25:e levererade – Kul med vind en helg. Nordan kom och gick under eftermidagen men när det var som bäst gässade det på ordentligt på Horsan. 7.6 fungerade men det hade gått att köra både mindre och större eftersom förhållandena skiftade. För en gångs skull var det bäst drag mitt ute på fjärden. Härligt att det börjar bli lite varmare!

  • irieman

    Medlem
    25 maj, 2013 vid 19:53

    Japp, lite kul surf blev det på Gålö Skälåker! Det var väl en 15-20 vindsurfare. Sedan kändes som att hela Stockholms kitekår var där också, kan det ha varit 50-60 där, eller mer? Hela stranden var full i alla fall! Blir nog Gålö igen imorgon om det kommer att vara NO. Körde 7.0 men var tvungen att dra redan vid 13.30-tiden och då kunde man nog ha kört 5.4. Byigt dock.

  • svenne

    Medlem
    25 maj, 2013 vid 20:08

    @IrieMan 710892 wrote:

    Japp, lite kul surf blev det på Gålö Skälåker! Det var väl en 15-20 vindsurfare. Sedan kändes som att hela Stockholms kitekår var där också, kan det ha varit 50-60 där, eller mer? Hela stranden var full i alla fall! Blir nog Gålö igen imorgon om det kommer att vara NO. Körde 7.0 men var tvungen att dra redan vid 13.30-tiden och då kunde man nog ha kört 5.4. Byigt dock.

    Kan ju bero på att de hade Kite-event där idag, men jag vet inte, kan ju vara någon annan anledning. 😉

  • vindsokaren

    Medlem
    25 maj, 2013 vid 23:02

    Tyresö Trinntorp var som bäst på slutet körde från 16 till 19.
    byigt i början men sen bra drag med 7.5 och 96lit.Sol och vind man tackar +lite glassarsurf på surfkickoffen.

  • bicless

    Medlem
    26 maj, 2013 vid 13:06

    Var med på trinntorp. Härligt varmt i vattnet det var också. Sommaren är här.

  • electric

    Medlem
    26 maj, 2013 vid 15:18

    Och idag söndag var det riktigt bra på Skälåker. Perfekt riktning (rak NO) och med vind kring 6-8 m/s (OK, varierande 4-10 m/s) som ökade framåt e.m. (samtidigt som regnet …).
    /Lars

  • irieman

    Medlem
    26 maj, 2013 vid 16:58

    Japp, Skälåker var helt ok, stundtals rejält drag i byarna!

  • jr555se

    Medlem
    26 maj, 2013 vid 17:45

    Värtan helt ok både lördag och söndag. Fullt med folk båda dagarna, riktigt skoj! Brallade på riktigt bra vid 12

  • g_l

    Medlem
    28 maj, 2013 vid 18:59

    Bitvis riktigt bra i Näsbypark idag oxå.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    31 maj, 2013 vid 18:24

    Någon som fick ut något av fredagen? Det såg ut att räcka så jag stack vid 16.30 men då vek vinden. 9.3 räcker inte i 3 – 4 m/s.

  • vindsokaren

    Medlem
    1 juni, 2013 vid 17:54

    Var bara och spotcheckade på oxnö och skälåker blåste bra vid oxnö
    Men skälåker hade nog bara 6ms när jag var där vid 4. På fredagen.

  • marangen

    Medlem
    1 juni, 2013 vid 22:46

    Om det mot förmodan skulle bli en riktigt BRA dag snart så är man väl så kåt på att bränna iväg att man glömmer halva utrustningen i garaget…;)

  • slim_jim

    Medlem
    2 juni, 2013 vid 07:10

    Jo, tyckte att förra våren var sämst på länge men den här är fan all time low

  • malteaserr

    Medlem
    2 juni, 2013 vid 22:37

    Tisdag den 4:e verkar det blir lite N. Är det någon som skall ut och vart åker ni då?

  • kinabalu

    Medlem
    5 juni, 2013 vid 18:20

    Jag har precis fått hem en ny bräda, så nu har jag beställt sjöbris till Fituna nu på fredag, så det är bara att komma dit då… 😉

Sida 2 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.