• stefanlindmark

    Medlem
    14 september, 2013 vid 21:21

    Ahhh, formula. Lördag i Österskär. Jonathan Wallin.

  • swe-496

    Medlem
    15 september, 2013 vid 05:28

    Sydost blir inte alls bra på Dalarö. Björkvik och Erstaviken är två ställen som funkar bra på sydost.

  • martinik

    Medlem
    15 september, 2013 vid 07:01

    Ajdå…Det ser ut som att det endast ska snudda på SO. Är det inte värt det? Har varit vid björkviks brygga och grönskan tidigare. Dock jäkligt choppigt om jag minns rätt.

  • swe-496

    Medlem
    15 september, 2013 vid 07:51

    Du kan ju testa, men jag skulle inte rekommendera Dalarö på den här riktningen. Jo det blir rätt choppigt i Björkvik så även Erstaviken men inte riktigt lika som Björkvik

  • swe-496

    Medlem
    15 september, 2013 vid 07:52

    Skulle det vara dåligt på Dalarö så kan du testa Årsta havsbad.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 september, 2013 vid 09:21

    Söndag – vinden har ökat senaste timmen! Det är bara att sticka ut i sydvinden!

  • herr-pelegrin

    Medlem
    15 september, 2013 vid 16:47

    Söndag BRUKET på Muskö – Sydost fungerade perfekt vid Bruket. Man slapp kryssa ut som man brukar får göra i sydvindar. Det vred ju en hel del mot sydost och därför var det bara att kliva på och få åk-riktning ned mot Nynäs. Det var bara frågan hur långt man ville köra och vilken sida man ville passera kobbar och skär. Vinden kom lite i omgångar men det var planing mest hela tiden mellan 13 och 17, För de första timmarna var runt 6.5 lagom och mellan 15 och 17 så var runt 7.5 lagom. Härliga långrepor utan större chop.

  • stefanlindmark

    Medlem
    15 september, 2013 vid 17:03

    Blåste fint OSO på Trälhavet idag för lite större segel. Inte nödvändigtvis bara formula. Ullis fick t.ex. en kanondag med sitt Traction 9.5.

  • jr555se

    Medlem
    15 september, 2013 vid 17:49

    @stefan, har båttrafiken lugnat ner sig nu eller är det fortfarande som att passera E4 när man åker?
    (har inte alltid koll åt alla håll än)
    -johan

  • stefanlindmark

    Medlem
    15 september, 2013 vid 18:04

    @jr555se 716042 wrote:

    @stefan, har båttrafiken lugnat ner sig nu eller är det fortfarande som att passera E4 när man åker?

    Väldigt lugnt idag, vilket är förvånande eftersom TBK lär ha haft ett segelbåtsrace hem från Kålö idag. Vi förväntade oss ett inkommande pärlband av övertrötta tillika ouppmärksamma söndagsseglare men fick njuta av ett i princip båttomt Trälhav. Vi var nog åtminstone runt en 6-7 st ute idag, plus vindsurfingskolans elever. Ett gäng Laser-jollar seglade bana också, lätt flankerade av ett par lika färggranna som sysslolösa farkoster från sjöräddningen.

  • nike_shikari

    Medlem
    15 september, 2013 vid 20:44

    Körde 7,2 135 lt på Dyvik, tyresö mellan 18:00 till 19:00. Lite over powered på sista 15 min.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    16 september, 2013 vid 06:23

    Nike – Då var det nog ungefär samma vindstyrka vid Dyvik som vid Bruket. Härlig dag!

    Måndag – För alla entusiaster, inklusive undertecknad, som läst prognosen och tagit ledigt kan tyvärr meddelas att total bleke råder kl 08.15 i södra skärgården. Viken ligger som en spegel!!! Det är bara att vänta…

    Kl 09.40 – Vimpeln mitt över viken hänger ned och vilken wakeboardåkare som helst skulle gärna ge sig ut på spegeln i viken. Den friska vinden har hittills uteblivit helt men SMHI står på sig- så om en kvart har jag 6-9 här och om ytterligare en timme 7-11 (!).

    Kl 10.30 har vinden kommit igång, kanske sydväst 3-5 på Muskö.

    Enligt Viva kl 11.00 så blåser det planing med större riggar i skärgården men inte kanske på Mälaren. Det börjar susa på lite mer så det är nog värt ett försök.

  • martin08

    Medlem
    16 september, 2013 vid 10:01

    Björkvik. Gäss på vattnet, kanske 7-8 m/s.

  • staffomania

    Medlem
    16 september, 2013 vid 10:17

    Tack för uppdateringarna!

    Är lite sugen på att köra i eftermiddag. Vilka ställen funkar egentligen på SO i Stockholm? Har ingen nyckel till Fituna men dock till Farstanäs.

  • electric

    Medlem
    16 september, 2013 vid 11:02

    @staffomania 716070 wrote:

    Tack för uppdateringarna!

    Är lite sugen på att köra i eftermiddag. Vilka ställen funkar egentligen på SO i Stockholm? Har ingen nyckel till Fituna men dock till Farstanäs.

    Det bästa stället (enligt min mening) för SO i södra Stockholmstrakterna är Skanssundet. Funkar också bra på S, men då är ju Fituna bättre eftersom det av nån anledning ger mer vind. Farstanäs funkar på SSO och S, däremot inte på SO. Ger dock oftast något lägre vindstryka än Skanssundet.
    Prognosen idag visar på S, kanske med en viss tendens till SSO. Jag funderar själv på att dra om nån timme eller så – frågan är om jag ska chansa på Fituna eller ta det säkra före det osäkra och välja Skanssundet …

    /Lars

Sida 24 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.