• herr-pelegrin

    Medlem
    5 juni, 2013 vid 20:13

    Mårdboard 4……?

  • electric

    Medlem
    5 juni, 2013 vid 20:42

    @Kinabalu 711314 wrote:

    Jag har precis fått hem en ny bräda, så nu har jag beställt sjöbris till Fituna nu på fredag, så det är bara att komma dit då… 😉

    Sjöbris blir det säkert både torsdag och fredag. Frågan är bara hur stark den blir. T ex var det sjöbris idag onsdag, dock ganska svag. Men det känns som lite större chans i morgon torsdag, och kanske även fredag.

    /Lars

  • kinabalu

    Medlem
    6 juni, 2013 vid 18:20

    Någon som fick bris idag? Eller kommer allt till min “beställning” i morgon?

    @Herr Pelegrin 711320 wrote:

    Mårdboard 4……?

    Nästan rätt gissat där PG! 50% rätt för att vara exakt… 😉

  • herr-pelegrin

    Medlem
    6 juni, 2013 vid 18:35

    K -Jag blev än mer nyfiken på brädan. Vad gäller brisen så levererade inte nationaldagen fullt ut. Jag hade koll hela eftermiddagen men det såg inte ut att vara lönt. Möjligen kan någon ha hittat en peak efter 14…?

  • kinabalu

    Medlem
    7 juni, 2013 vid 18:52

    Joda, det blev bris i Fituna idag! 🙂 Det började att fläkta så smått strax efter 13 och sedan ökade vinden succesivt under dagen. Tidvis var det bra tryck i 7,8:an.

    Det kan nog bli ännu bättre i morgon om det inte blir för molnigt efter lunch.

    Så nu fick jag testa min nya Starboard Isonic 110. Kändes riktigt bra! Planade tidigt och behöll planingen mellan byarna imponerande bra. Gick även fint i gipparna trots sina 75cm.

  • trimmarn

    Medlem
    7 juni, 2013 vid 19:32

    å kan d va en *board ?

  • herr-pelegrin

    Medlem
    7 juni, 2013 vid 19:53

    Aha, jag förstår matematiken. Den håller!

  • jr555se

    Medlem
    7 juni, 2013 vid 20:41

    Lite oväntad bris på munkholmen idag. Tappade säkert 40min genom att fjolla mig och rigga 8.5.. Blev 10 till slut och började med ca 3 med by på6m/s. Sen vart det 6-7 med lite mer i byarna. Men då var jag på väg in och sedan hem. Bra sess. Åkte hem med tanken.. Varför kör jag inte fullcamber mer..(?) Är så jäkla oslagbart skönt och okonstlat……” tills man blir mentalt trött och tappar rigg o håller på.. =/

  • grrrr

    Medlem
    7 juni, 2013 vid 21:30

    Det blev otippad bra i Björkvik idag,
    (jag) 6.6kvm och 115L utan problem i några timmar fram till kl. 5.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    8 juni, 2013 vid 16:34

    Grattis Grrr! Jag var inne i stan på fredagen och såg hur det brallade på så att damm yrde på parkvägarna.

    Klarade av lite abstinens i sol med 9.3 kvm efter 16.00 på lördagen (Madeleine må förlåta en rojalist) då molnen precis dragit sig lite inåt land igen. Hyfsad frånlandsvind med sjöbris på 5-6 m/s som drog på från Muskösidan. Fituna borde fungerat om det inte var för molnigt..?

  • electric

    Medlem
    8 juni, 2013 vid 20:52

    @Herr Pelegrin 711404 wrote:

    … Klarade av lite abstinens i sol med 9.3 kvm efter 16.00 på lördagen då molnen precis dragit sig lite inåt land igen. Hyfsad frånlandsvind med sjöbris på 5-6 m/s som drog på från Muskösidan. Fituna borde fungerat om det inte var för molnigt..?

    Nej, tyvärr funkade inte Fituna. Några pers var ute och guppade men de enda planingar jag såg var typ 10 sekunder … Du antog rätt betr molnen: molngränsen låg ända ute vid Himmerfjärdens södra del – och där såg också sjöbrisfronten ut att befinna sig. “Normalt” ligger ju molnen längre norrut …

    /Lars

  • herr-pelegrin

    Medlem
    9 juni, 2013 vid 10:49

    Lars – Jag lade också märke till att molnen låg längre ut från land än vanligt. Lördagen var ett klassiskt exempel från skärgården. Det blåste sydligt i omgångar när solen gassade och la av när molnen tryckte på från land. Ibland stannade molnen helt och då var det jämvikt mellan vindriktningarna. Bättre lycka nästa gång!

  • levieux

    Medlem
    13 juni, 2013 vid 12:59

    Skall man äntligen få plana lite idag?
    Trist med regn men bättre det än ingen vind.

  • herr-pelegrin

    Medlem
    14 juni, 2013 vid 13:19

    Antar att det blev planing i går.

    I dag, fredag, blir det svårt att undvika planing när det ligger på dryga 10 i södra skärgården. Det ser ju bra ut även för lördagen…

    Mittåt – det gick att undvika planing. Ett oväder med ökad vindstyrka, ösregn och åska drog in vid 15.30-tiden, fredag.

  • electric

    Medlem
    14 juni, 2013 vid 14:33

    @Herr Pelegrin 711688 wrote:

    Antar att det blev planing i går.

    I dag, fredag, blir det svårt att undvika planing när det ligger på dryga 10 i södra skärgården. Det ser ju bra ut även för lördagen…

    Mittåt – det gick att undvika planing. Ett oväder med ökad vindstyrka, ösregn och åska drog in vid 15.30-tiden, fredag.

    Betr gårdagen (torsdag) så var det väldigt bra förhållanden vid Fituna på e.m.: Jag körde 5.0 och slalomkillarna 7-7.8.

    Betr idag, fredag, så fick jag just nu kl 16.20 rapport från Fituna om att regnet dragit förbi, nu sol och vinden kommit tillbaka någorlunda. Dock tycker jag det är lite sent att dra dit ut nu (trots chans till fortsatt vind).

    /Lars

Sida 3 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.