• richardfb

    Medlem
    26 augusti, 2014 vid 15:29

    @surfing_is_great 726987 wrote:

    Om du meddelar vart du hamnar och om det blåser så kanske jag hakar på!

    Står vid bussvändplanen i älvnäs, ser ut att blåsa helt ok! Men vet inte riktigt vart man ska gå i… Haha

  • rad

    Medlem
    26 augusti, 2014 vid 15:46

    Om det är vid christers place du är vid så knalla rakt fram på vägen med prylarna, ned för en lite backe. Är en båtbrygga och man kan gå i vid sidan om den, lerigt, eller försöka få ut prylarna på bryggan och starta därifrån. om jag minns rätt:)

  • irieman

    Medlem
    26 augusti, 2014 vid 18:44

    Jo, helt rätt. Man får gå längs vassen på vänstersidan av bryggan i typ blålera, ingen höjdarlaunch direkt men ute på fjärden är det helt ok!

  • richardfb

    Medlem
    26 augusti, 2014 vid 18:59

    Aa då var jag på rätt ställe, startade från bryggan! Rätt schysst att inte ens bli blöt i starten! Lite svårare att ta sig upp dock haha, den var ju ganska hög bryggan…
    Väl ute var det ingen höjdare, väldigt lite planing.

  • raggarn

    Medlem
    27 augusti, 2014 vid 09:24

    nå´n som ska ut idag….runt13-14 snåret…var kör ni..??

  • hanlar

    Medlem
    27 augusti, 2014 vid 10:43

    Siktar på Sandvikens brygga vid halv tre.

  • raggarn

    Medlem
    27 augusti, 2014 vid 11:10

    kollade Stenhamrabadet….gässar en del , lite lä längst in vid bryggan….gissar på 5-7….hhmmm
    får kolla nå´t annat efter lunchen….

  • sailortrash

    Medlem
    27 augusti, 2014 vid 12:24

    blåser som fan här i åkersberga…den som tar sig till resarö blir nog rikligt belönad. Nord brukar vara bra på trälhavet. hade jag inte vart förkyld hade jag planat nu…

  • dr-masse

    Medlem
    27 augusti, 2014 vid 13:14

    Stället att vara på idag ligger längre norrut… och där är inte jag. Snyft.

  • sailortrash

    Medlem
    27 augusti, 2014 vid 13:18

    @dr Masse 727041 wrote:

    Stället att vara på idag ligger längre norrut… och där är inte jag. Snyft.

    jo helt klart men det är ju 2 timmar i bil vilket är svårt på en sketen vardag när man måste hämta från dagis och skola

  • malteaserr

    Medlem
    27 augusti, 2014 vid 14:18

    Är det någon som är runt tyresö eller saltsjöbaden? Funderar på att dra en snabbis nu efter ett långt utdraget meningslöst möte.

  • electric

    Medlem
    28 augusti, 2014 vid 18:43

    Härmed meddelas att Fituna är avstängt lördagen 30/8 kl 06-13.

    Det beror på att Svenska Brukshundklubben då arrangerar SM för Skyddshundar i Fitunaskogarna och att grusvägarna (“ringen”) då är blockerad av de tävlandes bilar och avstängd för annan trafik. Det går alltså inte att komma fram till bommen och vägen till grustaget och vår surfplats då. Vi har talat med tävlingsledningen och de garanterar att de öppnar vägarna igen till senast kl 13.

    Nu är ju prognosen för lördagen inte särskilt lovande vad gäller Fituna, men det kan ju vara bra att veta ändå. (F ö finns det ju vindsurfare som provat att köra Fituna på nord …).

    Södertörns surfklubb
    Fitunakommittén

  • brutus

    Medlem
    2 september, 2014 vid 14:33

    Efter ett par bra veckor har det ju varit punka ett tag nu… vågar man chansa på t.ex. björkvik imorgon onsdag för lite bump´n´jump? Ingen höjdarprognos men OM man ska köra imorgon eftermiddag / kväll, visst drar man till björkvik då vavava?!? (söker pepp)
    /M

  • pete

    Medlem
    3 september, 2014 vid 15:48

    Vad jag kan se ger Gurun en (1) stjärna för hela kommande veckan o den sitter på morgondagens eftermiddag (torsdag). Undras om Fituna kan bjuda på nåt magiskt eller måste man ha formula o arton kvadrat?
    (SMHI Svärdsfjärden säger full sol, ssv 6 medel o 9 byar, Windguru wrf9km något mer på kvällen faktiskt)

  • bjornen

    Medlem
    3 september, 2014 vid 15:52

    Det är ju samma progg som förra gången när det blev magiskt. Man kan ju alltid hoppas 🙂

Sida 75 av 87

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.