Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › :::STOCKHOLM 2025:::
-
:::STOCKHOLM 2025:::
Publicerad av mrquality på 7 mars, 2025 vid 11:46Hittade inte 2025 tråden, då skapade ett nytt. Igår blev det premiär efter flera undra km på is surfing i år.
Super bra a.w. På Fågelöudde, 5 st. På plats , varmt och skönt!
Nu kör vi!!!!!
Ändra miniatyrbild -
Generating thumbnail…
-
Generating thumbnail…
isaac svarade 1 vecka, 6 dagar sedan 5 Medlemmar · 5 Svar -
-
5 Svar
-
Bra initiativ med en 2025 tråd!
Jag och 2 till vingare körde stenstranden igår tidigt på morgonen. Det va även en vindsurfare och en kite +några fler vingare (Martin tror jag) som utgick från k-viken under fm. Vinden låg på VSV så va perfekt side-shore med små fina vågor. Det va även sol och varmt. EPIC. Men vinden dog tvärt ca kl 12 bara på Torö, Landsort visade fortfarande 10-14m/s, även Dalarö och på Mälaren blåste det när jag kom hem.
Detta hände även dagen innan hörde jag av andra som va där. Bra vind i övriga delar av Stockholm men pyspunka och bomkörning för många på Torö efter lunch. Omvänd sjöbris troligtvis på våren?
Jag och en till vinge körde även en kort lunch session i tisdags i Fudde, även då varmt ca 10 grader och bra tryck i vinden.
I övrigt har det inte blivit många sessions under vintern även om jag kört på vatten hela vintern. Blev Ca 2 sessions på Torö i Februari och lika många i Januari.
-
Härligt! Men – SV lyfter något så grymt på Stenstrand, man kan lätt dra av 5-8 sekundmeter från Landsort.
Blåser oftast mer på Dalarö, Björkvik, Fituna å andra spots på SV.
-
Fasen vad härligt det ser ut. Väntar själv på 8° i vattnet innan jag inleder säsong 43!!🤙
-
Detta svar ändrades 2 veckor sedan av
bjorkviksmannen.
-
Detta svar ändrades 2 veckor sedan av
-
Ja stämmer nog att vinden lyfter, verkar som det blir värre vår/sommar men inte höst/vinter då det brukar blåsa enligt prognos.
-
Jag fick till hela tre lunch-sessioner i Dalarö den här veckan. Lite fel vindriktning med för mycket väst, men det funkar faktiskt rätt bra när man kommer ut en bit på fjärden.
Om man får tro smhi så går det kanske vindsurfa imorgon också…sv 6-11 men fortfarande varmt för årstiden 😀
Logga in för att svara.