Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm den 20/7 ser bra ut!!

  • mexi_

    Medlem
    19 juli, 2005 vid 15:13

    jag skall försöka att “jobba hemma” i morrn, då blir det också Björkvik…….

  • niclase

    Medlem
    19 juli, 2005 vid 15:21

    Låter kalas!!! Kör ni vid Björviks Brygga eller går ni i nån annanstans?

    Niclas

  • jonasp

    Medlem
    19 juli, 2005 vid 15:22

    foreca o smhi har skrivit upp prognoserna lite grann nu. blir nog björkvik. alt stora/lilla sandarna ifall det är roliga småvågor där. ska nog kolla det först fast det går ju o kryssa sig upp dit men det e så tråkigt.

  • jonasp

    Medlem
    19 juli, 2005 vid 16:27

    björkviks brygga e det. fast jag börjar fundera på torö men det e inte så bra prognos o så e det så långt. alltid lika svårt o bestämma sig om björkvik eftersom det är lite av ett bomkörningsmecka.

  • mexi_

    Medlem
    19 juli, 2005 vid 20:23

    Japp, till höger om bryggan ligger det en strand som är perfekt att gå i ifrån, inga stenar och sandbotten! Tog bort ditt nummer, tänkte ringa när jag såg prognosen. Det kan vara lite för mycket väst för Björkvik, men med lite tur så vrider vinden in precis runt udden, annars blir det nog klacknäset.

  • pericson

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 06:25

    blåser 12 m/s Väst just nu på Landsort, ngn som skall ner??

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 09:16

    Om det är björkvik som gäller idag är jag nog med senare i em.

  • zim

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 09:35

    Nu Drar jag och Nanna ner till Bjökvik och ser när vinden avtar!!! grin.gif

  • zim

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 20:10

    Det blev helt super
    Kom dit kl 1300 och det var nästan vindstilla, Tänkte jävlar en bomkörning. Så jag och tjejen åt en sallad och lät tiden gå. Och kl 1400 kom vinden med besked. Körde 5.9kvm och det var fullt ös, avsluta med ett rejält kastfall och landa på masten, aj som fan!! Men en lyckad surfdag Äntligen!!!!

  • jonasp

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 20:14

    för att va björkvik var det riktigt riktigt bra. jag tycker choppen e stökig där men idag gick det ju o hoppa o så fick jag köra vågbrädan så allt var bra. gjorde några fina krascher efter en del hopp jag med, hjälm e bra grejor..

  • pete

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 20:44

    Åkte till Gålö/Oxnö vid kl 14. Ensam vindsurfare, desto fler badjävlar. Var lite för mycket väst, men gäss längre ut på Mysingen. Riggade 6.7, tänkte ta mig ut till fria vinden. Väl färdigriggad var vinden mojnad. Sk-t oxå, tar en lunchmacka, byter om och tänker rigga ned. Väl färdigkäkad ser jag till min förvåning att gässen återkommer i ett band utifrån Mysingen, vinden vrider ned till fin SV och fjärden blir full av vitvågor. Jag byter snabbt om, drar ut med 6.7 & 99 liter, faktiskt hyfsat överriggad. Oväntat höga brytande vågor att hoppa på. Möter segelbåtar med revade segel.Surfar in igen, mäter upp dryga 10 m/s vid stranden. Byter snabbt till 5.7, ännu bättre hoppvågor. Badjävlarna borta. Möter segelbåtar som går för motor i den nu ganska hårda vinden. Kör ytterligare en timme till 17, vinden skulle räckt att segla en bra stund till, men jag börjar bli trött. Intalar mig att det inte är åldern det beror på.

    Måste ännu en gång slå ett slag för Gålö/Oxnö, denna bortglömda pärla!

    /Peter

  • johan

    Medlem
    20 juli, 2005 vid 21:18

    Då var det kanske dig jag mötte på väg till Dalarö en bit efter 17 ?
    Jag var på väg hem från jobbet, och har som vanligt prylarna med mig i bussen.
    Prognosen var ju nerskriven så jag hade inte räknat med nåt. Jag tyckte det såg ut att blåsa så jag åkte ut på ren chansning, och det gjorde man rätt i. Så det blev köra med nya vågisen och 5,8 med toktryck. Körde till ca 20:30.

    Johan smile.gif

  • mexi_

    Medlem
    21 juli, 2005 vid 09:25

    Kom inte ner förrän vid 17-tiden. Tog med mig 8.5 och 6.7 och 122 och 96 liter, tänkte att jag kanske får kajka runt lite…….jäklar vad fel jag hade. De flesta körde runt 5.6, jag riggade 6.7………..Fullt ös och duktigt överriggad hängde jag på i c:a 1 timme, sedan lugnade det sig lite och jag hade perfekta förhållanden fram till 20.45 då jag la av. Otroligt vad Björkvik kan leverera mitt i sommaren. Varmt i vattnet, solen går ner äver trädtopparna, schyssta hoppramper och fullt ös i prylarna. Det är poesi på hög nivå.

  • niclase

    Medlem
    21 juli, 2005 vid 12:14

    Om Björvik är vad ni Sthlmare är vana vid då är jag inte förvånad över att det finns fler surfers på västkusten…

    Vinden gick det dock inte att klaga på! Bra tryck i 6.0 och en hääääääääärlig spricka i nosen efter ett vad jag kallar för en “flamingo flopp” där jag flög upp, snurrade runt 3/4 varv och gjorde ryggplask allt medans brädan och framför allt bommen fortsatte framåt.

    (Nån som vet nån som kan laga en bräda i Sthlm?)
    confused.gif
    Nico

  • mexi_

    Medlem
    21 juli, 2005 vid 12:49

    Jo, det är sant, undrar varför man tillbringar semestern utanför stockholm…..dock så kan det bli riktigt bra förhållanden på Torö, men det är en bra bit att åka…..kolla http://www.junkshop.nu/gurra1978 för lite bilder från Torö

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm den 20/7 ser bra ut!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.