Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm – Fredag
-
Stockholm – Fredag
Publicerad av jofiwa på 23 maj, 2003 vid 07:34Alla vädersidor verkar nu vara överens om att det ska blåsa 5-8 m/s i syd-sydvästlig riktning samt ökande mot kvällen.
Låter som en perfekt veckoavslutning, speciellt för er som jobbar och inte kan komma ut för än sen eftermiddag.
Någon mer som ska ut? Var?Själv har jag nog tänkt mig värtan.
semivaken svarade 21 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Ja…..vart ska man åka!?!
Prognoserna skiljer sig en hel del….allt från SW-SO.
Bestämmer mig framåt eftermiddagen, kommer en ny prognos runt 14-tiden har jag för mig./André
-
måste vila idag
jag har kört i fituna mån, tis, ons, tors, och åker nu till öland för en veckas surfvilken otrolig start på säsongen det är i år
hoppas det håller i sej/TB
-
Det lutar åt Näsaängsbadet för min del runt tretiden. Då har nog vinden kommit igång.
-
Tydligen ska det vrida mot SO, så det blir nog Björkvik för min del.
Du som seglade på Fituna må-to (TB), har det varit bra tryck varje dag? -
Mån och Tors var det fin fint drag, igår tors var jag stundtals skrämmande överriggad med 7,0gtx.
Tis och Ons var lagom bra,( hmm undrar om man börjar bli kräsen).
Du hade nog fått bra fart på din MTX & RX igår.
/TB
-
Johan!!
Gäst23 maj, 2003 vid 11:59Såhär skriver SMHI nu på kustvädret:
Fredag eftermiddag: Mellan syd och sydost, 7-10 m/s ökande till 12-15 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Sannolikhet 10 m/s*: 70%
Fredag kväll: Sydost vridande till sydväst, 12-15 m/s och avtagande. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Sannolikhet 10 m/s*: 70%12-15 är mer än vad de har sagt på länge, blir nog Björkvik för min del.
//Johan
-
Björkvik låter som ett bra alternativ. Lite långt att åka om man kommer norrifrån dock. Någon som ska till Brevik, Åkersberga?
/André
Logga in för att svara.