Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm i helgen

  • Stockholm i helgen

    Publicerad av staffomania på 12 november, 2008 vid 21:04

    På lördag ser det ju riktigt lovande ut då det kommer bli hyffsat varmt och vindar på mellan 10-12 m/s i ytterskärgården. Det kommer blåsa SV-V.
    Är det närlundabadet som gäller då eller?

    På söndag blir det lite kallare och ännu mer blåst V-NV. Då tänkte jag om jag orkar ta mig ner till Sätrastrandsbadet så att man har nära hem till värmen..

    trimmarn svarade 15 år, 1 månad sedan 29 Medlemmar · 65 Svar
  • 65 Svar
  • electric

    Medlem
    12 november, 2008 vid 22:12

    @staffomania 515395 wrote:

    På lördag ser det ju riktigt lovande ut då det kommer bli hyffsat varmt och vindar på mellan 10-12 m/s i ytterskärgården. Det kommer blåsa SV-V.
    Är det närlundabadet som gäller då eller?

    På söndag blir det lite kallare och ännu mer blåst V-NV. Då tänkte jag om jag orkar ta mig ner till Sätrastrandsbadet så att man har nära hem till värmen..

    På lördag blir det Farstanäs för mig om det är SV-V. Även fredagen är rätt lovande, och blir det S-SV då så blir det Fituna, annars Farstanäs. Allt förutsatt tillräcklig vind förstås.
    Söndagen avstår jag från pga att det är för kallt för mig då.

    /Lars

  • hanlar

    Medlem
    13 november, 2008 vid 07:37

    Kör också farstanäs om det blir så varmt som det sägs.

  • svennebanan

    Medlem
    13 november, 2008 vid 09:24

    Det blir Rasta, Närlunda eller Sätrastrand för min del på lördag om vinden håller för Mälaren. Plats blir efter barnvaktstillgång och om någon annan dyker upp på spoten.

  • argulander

    Medlem
    13 november, 2008 vid 09:41

    På lördag SV-V det blir nog Farstanäs även för mig, skulle det bli mer åt SV så väljer jag nog Dalarö. Söndagen ser lite knepigare ut får se när det närmar sig.

    Är sedan ledig hela vecka 47 och kommer nog att försöka surfa om det går. Gärna med sällskap.

    Klas

  • argulander

    Medlem
    13 november, 2008 vid 09:45

    @staffomania 515395 wrote:

    På lördag ser det ju riktigt lovande ut då det kommer bli hyffsat varmt och vindar på mellan 10-12 m/s i ytterskärgården. Det kommer blåsa SV-V.
    Är det närlundabadet som gäller då eller?

    På söndag blir det lite kallare och ännu mer blåst V-NV. Då tänkte jag om jag orkar ta mig ner till Sätrastrandsbadet så att man har nära hem till värmen..

    På söndag kan jag iofs också tänka mig Sätrastrandsbadet. Har bara 5 min dit och kan klä om hemma.

    Klas

  • benx

    Medlem
    13 november, 2008 vid 10:15
    staffomania;515395 wrote:
    På lördag ser det ju riktigt lovande ut då det kommer bli hyffsat varmt och vindar på mellan 10-12 m/s i ytterskärgården. Det kommer blåsa SV-V.
    Är det närlundabadet som gäller då eller?

    På söndag blir det lite kallare och ännu mer blåst V-NV. Då tänkte jag om jag orkar ta mig ner till Sätrastrandsbadet så att man har nära hem till värmen..

    Självklart blir det Närlundabadet, troligtvis både lördag och söndag.:grin: Har haft några kalas dagar i höst där med ungefär samma prognos som i helgen.

    // Eric

  • svennebanan

    Medlem
    13 november, 2008 vid 10:26

    Farstanäs på väst, hur funkar det? Blåser det inte rakt ut från launchen då?

  • argulander

    Medlem
    13 november, 2008 vid 13:01

    @svennebanan 515479 wrote:

    Farstanäs på väst, hur funkar det? Blåser det inte rakt ut från launchen då?

    Väst funkar hyffsat men VSV är bättre. Får inte vara VNV.

    Klas

  • lowsahl

    Medlem
    13 november, 2008 vid 19:34

    Jag é nog på Närlunda på Söndag om prognosen håller, vänta mig där vi 09:00. återkommer på forumet om mina planer förändras, vilket jag absolut inte önskar. -givetvis skoj med sällskap.

  • stoorfaen

    Medlem
    13 november, 2008 vid 22:42

    tjena gubbar! Ok, jag kør inte så mycket runt haken som næmn hæra…ær det långt från Norrtælje?

  • benx

    Medlem
    14 november, 2008 vid 07:10
    stoorfaen;515685 wrote:
    tjena gubbar! Ok, jag kør inte så mycket runt haken som næmn hæra…ær det långt från Norrtælje?

    De tar väl ca 1 timma (lite mer kanske) till Ekerö där te x Närlundabadet är..
    Jag kommer vara vid Närlunda senast 11 imorgon.

    // Eric

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    14 november, 2008 vid 08:15

    Om prognosen inte ändras så kommer jag till Närlunda. Börjar jobba kl 15:00 så jag måste dra 13:30. Tänkte vara ute på vattnet 10:30 senast. Skriv gärna om det är fler som är på !

  • donpedro

    Medlem
    14 november, 2008 vid 15:53

    Hur funkar brevik i åkersberga på denna prognos, blir det bättre vind där jmf med ekerö?? Är det någn som ska dit

  • gustav-s

    Medlem
    14 november, 2008 vid 16:42

    Tänkte chansa på Dalarö imorrn. Man borde kunna få en bra förmiddag och eventuellt en bit in på eftermiddagen med SV.

  • staffomania

    Medlem
    14 november, 2008 vid 16:53

    Nu verkar det ju som att det blir SV. Då kanske jag ska satsa på Årsta havsbad.

Sida 1 av 5

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.