Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholm Lördag!!?
-
Perrapops;427797 wrote:Torö baksida var sjukt bra idag, ni missade något!
Kul å höra! Hur var det då – segelstorlek, vågor, plattvatten, varm eller kallt, sol eller moln? 🙂
-
jag körde 5.1 och 5.4 , hyffsade dyningar , bra ramper, kallt, tempen på bilen visade -1 och solen tittade fram lite dåoch då, annars var vinden väldigt jämn och fin med bra tryck. hade säkert uppskattat det väldigt mkt mer om jag varit lite mer erfaren.
Hade packat kameran, dock så stod väsla´kan kvar i hallen!! -
Perrapops;427806 wrote:jag körde 5.1 och 5.4 , hyffsade dyningar , bra ramper, kallt, tempen på bilen visade -1 och solen tittade fram lite dåoch då, annars var vinden väldigt jämn och fin med bra tryck. hade säkert uppskattat det väldigt mkt mer om jag varit lite mer erfaren.
Hade packat kameran, dock så stod väsla´kan kvar i hallen!!Alltså, att det funkar att köra i så pass kalla förhållanden! Kan inte anta annat än att du hade full mundering – eller? Med dagens grejer för å hålla sig varm är det nog bara isen som kan hålla oss från att uppleva ett skönt surfpass 😀 Jag skulle ha stuckit ut.
Torö insida kan ju vara riktigt bra annars; långgrunt och platt vatten med små fina vågor som kommer in å hoppa på 🙂
/Niklas
-
Oregistrerad
Gäst11 november, 2007 vid 09:33Såg två segel ute på norra Värtan igår (lördag). Kanske inte världens jämnaste vind, men det verkade bitvis vara bra planing! Vilka var ni som var ute och trotsade den kalla nordanvinden?
Hoppas på sydliga vindar snart! -
Jodå det funkar, jag hade dock en våtdräkt som har 2-3 mm i armarna var för kallt! Ska investera i en torris denna månad:)
Jag hade vantar dakine cold mitts, en huva och ett par riktigt grymma våtskor från fcs som höll mina tår varma och sköna!
Torö insida var riktigt bra, inte alls choppigt, och som sagt vinden var fruktansvärt jämn! -
Med Torös insida menas då Kärringviken eller den sand(grus)strand norra ören som vätter rakt N-NV, dvs mellan Västberga och Herrhamra? Har seglat där för mkt länge sedan med större slalomgrejjer i rak onshore. Kanske värt att testa igen på nordan…
-
@Oregistrerad 427907 wrote:
Såg två segel ute på norra Värtan igår (lördag). Kanske inte världens jämnaste vind, men det verkade bitvis vara bra planing! Vilka var ni som var ute och trotsade den kalla nordanvinden?
Hoppas på sydliga vindar snart!Det var jag och Erik (schnitzler på konfen):smile: Kylan var i sig inget större problem förutom att isiga segel är något knepiga att rulla ihop :tongue:
Vi ses på vattnet!
Alex
Logga in för att svara.