Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag

  • Stockholm lördag

    Publicerad av robin på 22 februari, 2008 vid 08:07

    Det ser positivt ut inför i morgon med 5-6 grader, sol och 10 m/s. Lite knivigt med V-NV bara.

    Någon som ska ut? Var blir bäst?

    ubaten svarade 16 år, 2 månader sedan 16 Medlemmar · 35 Svar
  • 35 Svar
  • bjornen

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 08:25

    @Robin 446376 wrote:

    Det ser positivt ut inför i morgon med 5-6 grader, sol och 10 m/s. Lite knivigt med V-NV bara.

    Någon som ska ut? Var blir bäst?

    Tjena Robin,
    Jag är riktigt sugen trots förkylning, fungerar kärringviken på V-NV ? Rangsta brygga brukar vara bra på ren NV. Kanske närlunda som alla pratar gott om. Instämmer att det en knivig riktning.

    //Björn

  • robin

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 10:17

    @Bjornen 446381 wrote:

    Tjena Robin,
    Jag är riktigt sugen trots förkylning, fungerar kärringviken på V-NV ? Rangsta brygga brukar vara bra på ren NV. Kanske närlunda som alla pratar gott om. Instämmer att det en knivig riktning.

    //Björn

    Kärringviken funkar, men vinden kommer inte från havet (dvs sydlig) utan blir pålandsvind från fjärden i stället.

    Rangsta, är det norr om Fituna? Och Närlunda är vid Botkyrka typ? Jag tar gärna så nära stan som möjligt, så Närlunda kan ju vara bra om det är där jag tror.

  • svenne

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 10:21

    Lördag morgon is the shit! Jag hoppas på Närlunda eller Christers place.

  • bjornen

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 10:21

    @Robin 446422 wrote:

    Kärringviken funkar, men vinden kommer inte från havet (dvs sydlig) utan blir pålandsvind från fjärden i stället.

    Rangsta, är det norr om Fituna? Och Närlunda är vid Botkyrka typ? Jag tar gärna så nära stan som möjligt, så Närlunda kan ju vara bra om det är där jag tror.

    Jag testar också gärna Närlunda
    Närlunda
    Ser ut att kunna bli bra söndag också 🙂

    //Björn

  • svennebanan

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 10:55

    Hörde jag Närlunda?

    Söndag förmiddag kan jag tänka mig. Om så just bara för att känna på vattnet då jag är grymt orutinerad i kallvatten.

  • robin

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 13:27

    Låter bra! Jag siktar på Närlunda vid halv tio – tio. Skriv gärna en rad här om ni ångrar er eller vet att ni åker.

  • argulander

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 14:12

    Två ställen är bra för VNV enligt Stockholmvindsurfs lista.

    Dels Lövstabadet i Hässelby som är ett bra ställe tycker jag, fina riggytor och snabbt ut i vinden. Nackdelen är att det ligger en bit från kusten och det kommer att blåsa mer ju längre ut man kommer. (Syns tex tydligt på Theyrs vindkartor.)

    Det andra stället är Ravinvägen Solsidan i Saltsjöbaden. Har inte prövat det själv men det ser ju bra ut, väsentligt närmare kusten och vinden har en bra bit att accellerera på längs Erstaviken. Kommer nog att pröva där i morgon om prognoserna verkar hålla.

    Klas

  • robin

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 15:24

    Lutar mer och mer åt Ravinvägen. Längre österut borde ge mer vind. Dessutom pratade jag precis med en kompis som tycker att det är riktigt bra eftersom det är så platt vatten.

    Lövsta kan jag i och för sig också tänka mig, framför allt som jag har flyttat till de trakterna och inte har mer än en tio minuter dit. Men jag tror verkligen inte att det kommer att blåsa lika bra där.

  • sjogren

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 18:46

    det blir görveln för min del!

  • bjornen

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 19:18

    @argulander 446488 wrote:

    Det andra stället är Ravinvägen Solsidan i Saltsjöbaden. Har inte prövat det själv men det ser ju bra ut, väsentligt närmare kusten och vinden har en bra bit att accellerera på längs Erstaviken. Kommer nog att pröva där i morgon om prognoserna verkar hålla.

    Klas

    @Robin 446503 wrote:

    Lutar mer och mer åt Ravinvägen. Längre österut borde ge mer vind. Dessutom pratade jag precis med en kompis som tycker att det är riktigt bra eftersom det är så platt vatten.

    Jaha, visst kör vi ravinvägen i morgon !?

    //Björn

  • gustav-s

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 19:48

    Solen ska ju skina så jag dyker nog upp på ravinvägen imorgon vid 10-tiden.

  • bjornen

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 19:57

    @Techno283 446591 wrote:

    Solen ska ju skina så jag dyker nog upp på ravinvägen imorgon vid 10-tiden.

    Kanon då är vi nog 4st som seglar där 🙂

    //Björn

  • dude

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 20:07

    Nån som hänger på en tidig morgon och är där (Ravinvägen) redan klockan åtta?!??

    /Niklas

  • jonasp

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 20:29

    Jag ska dit. Osäker på tiden men senast 10.

  • dude

    Medlem
    22 februari, 2008 vid 20:52

    De lär bli lite riktigt nice plattvatten bakom bryggan – man e inte bortskämt med platt vatten. Få se nu bara vad jag vågar testa!!:confused2: :confused2: :confused2:

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.