Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag?

  • patriks

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 18:15

    För min del Björkvik någon gång efter 13.

  • mahi

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 18:32

    Varför åker ni egentligen till Björkvik? Har ni nära eller tycker ni verkligen att det är bra surf där?

  • slim_jim

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 18:49

    DALARÖ 😀

  • mikaels

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 19:11
    mahi;571118 wrote:
    Varför åker ni egentligen till Björkvik? Har ni nära eller tycker ni verkligen att det är bra surf där?

    Inte nära, jag bor inne i stan, men ett bra ställe för SO-S-SV, bra med parkering, bra med riggyta, ofta andra surfare där, såpass långt ut att inte vinden förstörts på väg in till city, bra launch.

    Vad har du för alternativ som är bättre på dessa riktningar?

  • mahi

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 19:36

    S-Sv: Dalarö är kanske inte speciellt charmigt launchmässigt men blir sällan besviken på själva surfet. Betydligt mindre oregelbundet chop än Björkvik.

    Fituna, lite mindre pålitligt än Dalarö tycker jag, framförallt på hösten, men våren/försommaren kan vara magisk när brisen funkar.

    SO-SV: Strandvägen Nynäshamn.

  • claes6

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 19:48
    mahi;571118 wrote:
    Varför åker ni egentligen till Björkvik? Har ni nära eller tycker ni verkligen att det är bra surf där?

    Personligen har jag “nära” till Björkvik (om man nu verkligen kan ha nära till ett spot i Sthlm). Sedan har jag väl – rent vindsurfingmässigt – “vuxit upp” därute. Nackdelen är dykarna på helgerna och att man får simma långt när ngt går sönder.

    På senare år har jag upptäckt Dalarö. Båda har sina fördelar, kan jag tycka. Björkvik är choppigt som f-n, visst, men mycket sköna människor och så får man långa sköna bogar när det blåser bra. Dalarö är tightare, skönt folk där med, men mer ett ställe dit jag åker för att nöta olika saker eftersom det är kortare bogar och långgrunt.

    Så, Björkvik eller Dalarö? Tror att det lutar åt Dalarö imorgon, för min del.

    Om prognoserna är bättre än idag, vill säga :frown:

  • mahi

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 20:07

    Prognoserna var det ju inget fel på idag, om man bortser från att de inte har ngn som helst koppling till verkligheten. Verkar som hela smhi var på club igår och tog ett gäng stänkare..

  • mr_soft

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 20:23

    tror jag ska ge dalarö en chans.

  • mikaels

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 21:07
    mahi;571135 wrote:
    S-Sv: Dalarö är kanske inte speciellt charmigt launchmässigt men blir sällan besviken på själva surfet. Betydligt mindre oregelbundet chop än Björkvik.

    Fituna, lite mindre pålitligt än Dalarö tycker jag, framförallt på hösten, men våren/försommaren kan vara magisk när brisen funkar.

    SO-SV: Strandvägen Nynäshamn.

    Fast från city är ju knappast Fituna eller Nynäs närmare än Björkvik 😉
    Dalarö ska jag dock ge en chans, kanske redan imorgon, bara för att få omväxling 🙂

  • lukasw

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 21:08

    Vad tror Ni om Årsta Havsbad sunkar bra på sv vsv ssv, vi tänker dra dit

  • naeslund

    Medlem
    28 augusti, 2009 vid 21:30

    Var på dalarö är det man seglar?

  • mr_soft

    Medlem
    29 augusti, 2009 vid 06:05
    Naeslund;571178 wrote:
    Var på dalarö är det man seglar?

    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=1

    smhi:s prognos ser inte så spännande ut längre. chansar och drar dit om en timme.

  • broderisak

    Medlem
    29 augusti, 2009 vid 07:01

    Denna funkar också på Dalarö. Jag gillar hamnen mer. Och in i hamnen genom båt klubben tills du kommer till vändplan

    http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=askfatsdammen

  • sunkan_

    Medlem
    29 augusti, 2009 vid 07:13

    Åker också till Dalarö och provar.. Har inte varit där förut, så jag tror jag kollar in stenfatet först och om det verkar byigt/dåligt så åker jag bort till askfatsdammen och ser om det är bättre där.

  • nonnos

    Medlem
    29 augusti, 2009 vid 11:37

    Någon som vet hur vädret är ute vid Björkvik idag, surfbart?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm lördag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.