Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm-Lördag

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 17:12

    beslutsångest delux, vete fan vart men ska åka men har sett getwet har haft rätt dens senaste tiden, vilken tid ska du ut getwet och kan du skriva vart du ska så litar jag på dig.

  • robtheblob

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 18:11

    Jag tänkte åka till Kapellskär imorgon. Fituna kommer antagligen att vara fin fint, men det skulle vara kul att testa Kapellskär. Jag försöker att åka hyfsat tidigt från Stockholm på lördag morgon. Vi ses där!

  • gurra1978

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 19:25

    Svar till:


    Är det någon som har koll på tempen vid Torö? Hanskar?

    [/ QUOTE ]

    Jag var där i tisdags och det var rätt kallt faktiskt. Körde med dakine Cold Water Mitts.

    Jag sticker nog dit imorgon tror jag.

  • getwet

    Medlem
    20 maj, 2005 vid 19:50

    Hua vilken press man sätts på…….

    Har kollat varenda vädersite jag kan hitta och konstaterar bara att läget är inte under kontroll……

    Eftersom jag också såg att det blir en speedtävling på Erstaviken lockar det riktigt hårt, om det blir SO villsäga. Det mesta tyder på det….Men..det finns även en prognos som visar att det blir syd längre in i landet (detta beror troligen på att två fronter nu ligger runt oss, en i väster och en i öster), kolla in Theyr imorgon mitt på dagen/efm och framåt så ser du. Om nu någon av fronterna flyttar på sig åt en det ena eller andra hållet så kommer vinden att förskjutas i riktningen. Och hur många ggr har man inte varit med om att tidtabellen inte hållit….? Så jag vaknar nog imorgon och kollar in läget. Vad jag dock vet är att blir det SO så åker jag till Ersta eller Torö, syd så blir det Gålö Oxnö eller kanske rent av Fituna men utan bris, enbart grundvind. Äh….velar jag med som fan angående morgondagen confused.gif confused.gif

  • jojosurf

    Medlem
    21 maj, 2005 vid 07:08

    Nå Getwey?
    Vart drar ni?

    Jojo cool.gif

  • getwet

    Medlem
    21 maj, 2005 vid 07:51

    Jag börjar med att dra till Erstaviken, lite sugen på och kolla in om det blir något där på Speedtävlingen. Om inte det händer något där åkaer jag ut till Gålö Oxnö.

    Sticker nu till Ersta 10.00

  • gurra1978

    Medlem
    21 maj, 2005 vid 15:34

    Jaha, hur var er lördag då? Jag orkade inte åka så långt utan drog till Stora Värtan och fick köra toköverriggad 6,3. Det var rätt mycket folk på plats, bra vind ute på värtan men inte inne vid stranden. Stundtals väldigt byigt men när det var som bäst var det en jämn stark vind där jag helst hade haft 5,7. Klart godkännt för att vara inomskärs iallafall.

    Hur gick speedtävling på Erstan?

  • jonasp

    Medlem
    21 maj, 2005 vid 15:34

    blev det nån speed på erstaviken? själv var jag med på ornö runt men vinden var inte så stark, oftast kring 7-8 med max på 11. däremot var riktningen mkt SO så erstan borde ju funkat?

  • getwet

    Medlem
    21 maj, 2005 vid 16:03

    Var vid Erstaviken först, men drog därifrån ganska snabbt för att fortsätta ned mot det bästa….Fituna. Och visst levererade Fituna idag igen. SSV, med andra ord den vanliga brisriktningen men byigt. Troligen störd av SO grundvinden. Men det seglades flitigt och av många.

  • dude

    Medlem
    21 maj, 2005 vid 16:34

    Torö var soligt och 4m/s tills klockan tre ungefär då den kom upp ett par meter till 6-7 m/s och sjukvadratare planade ett tag. Men efter det gick vinden ner igen så det blev inget surf för oss vindsurfare men en himla massa kitare var det där, och konstigt nog även väldigt många vågsurfare. Vågorna var nog inte större än fyrtio centimeter. Sen har jag ingen aning om surfare har kul i det eller ej…

  • steffo

    Medlem
    21 maj, 2005 vid 16:45

    Fituna var bra, jag seglade 5.8 men vissa klarade sig med 5.3 stundtals.

    /Steffo

  • calle_b

    Medlem
    21 maj, 2005 vid 17:39

    Äh, va snackar du om? Hade apdrag i 5.0….

    Vågorna brutala, med giftiga strömmar och tunga läppar.

    Ja, mystiskt många drakar var på plats, förstår inte alls vad som pågår?

    ajja, “vi hade iaf tur med vädret”….om man inte räknar in vinden.

    Ha d gott

    /calle

  • jojosurf

    Medlem
    21 maj, 2005 vid 17:41

    Jag var vid gålö o tuppade av lite i solen, sen Torö…. skulle rigga upp… glömde fenan i sthlm! ännu inte surfat i år.. suck… frown.gif

    Jojo cool.gif

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 maj, 2005 vid 18:34

    satt hela dan ute i björkvik och väntade på vinden planade väl totalt 200m med 8m2s segel. Men man va ialafall inte ensam.kan vart sista gången man åkte dit.

  • feg

    Medlem
    21 maj, 2005 vid 19:04

    Är det någon som sett/plockat upp brorsans libertyförlängare i Tyresö?

    Dagens upplägg; Torö -> Erstaviken -> hemmaviken frown.gif

    Vi åkte till Torö med tanken att det skulle funka bättre på SO än Fituna. Vi gav upp tanken på att segla där vid ca 12.15 och åkte till Tyresö på vägen hemmåt.
    Vi riggade 7.1 och freestyle vid Tyresö och fick toköverriggad planing i byarna men guppade mestadels mellan byarna. SKIIIT!

    Jag dumpade Mackan i stan och när jag kom hem svajjade träden så jag svängde ner till hemmaviken i inre delarna av mälaren och fick 1.5 timmar med växelvis perfekta förhållanden.

    Om jag haft facit på dagen i morse skulle vi siktat på fituna eller kört hemma i viken och sparat 25 mil………

    /Jocke

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm-Lördag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.