Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm onsdag..

  • Stockholm onsdag..

    Publicerad av mahi på 6 april, 2009 vid 10:25

    Prognosen för onsdag ser bra ut för sthlmsområdet. Vind mellan S-SO knappt 10 m/s. Tänkte åka till skanssundet om prognosen håller, någon mer som skall dit?

    stefanlindmark svarade 15 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 17 Svar
  • 17 Svar
  • bjornen

    Medlem
    6 april, 2009 vid 15:04

    Jepp 😉

    //Björn

  • fredrik-plantin

    Medlem
    6 april, 2009 vid 16:11

    Hej!

    Skanssundet var ligger det? antar det är plattvatten?

  • bjornen

    Medlem
    6 april, 2009 vid 16:15
  • fredrik-plantin

    Medlem
    6 april, 2009 vid 16:20

    Tack!

    Då kanske vi ses!

  • electric

    Medlem
    6 april, 2009 vid 22:45

    Skanssundet! Oj! Tydligen dags att tömma bilen på Winterboarden, Wintersurfern, skridskorna, skidorna, ispikarna, dubbarna etc och kasta in de RIKTIGA vindsurfgrejorna! (Fast jag hade verkligen kul i tisdags (31/3), när jag körde på isen på Måsnaren i V kuling. Men nu vågar jag mig inte ut på isen längre …).

    /Lars

  • jonasp

    Medlem
    7 april, 2009 vid 16:07

    Erstaviken blir det för mig, north shore såklart… Kan bli riktigt bra på eftermiddagen/kvällen.

  • yaddle

    Medlem
    7 april, 2009 vid 16:20

    Låter bra med erstaviken – inte så långt att köra. Var vid erstaviken tänkte du köra? ravinvägen eller?

  • jonasp

    Medlem
    7 april, 2009 vid 16:24

    japp, ravinvägen är det som gäller. Jag är troligen där omkring kl 14 15 och kör så länge det går.

  • yaddle

    Medlem
    7 april, 2009 vid 16:35

    ok. dyker nog upp då nån gång också

  • marden

    Medlem
    7 april, 2009 vid 16:45
    JonasP;539289 wrote:
    japp, ravinvägen är det som gäller. Jag är troligen där omkring kl 14 15 och kör så länge det går.

    inte vet jag, men är det isfritt där?

  • yaddle

    Medlem
    7 april, 2009 vid 16:47

    den tanken har slagit mig också. Ingen aning. Är bara inte så sugen på att åka till skanssundet – känns lite långt om det finns närmre ställen som funkar. Björkvik?

  • p-malmkvist

    Medlem
    7 april, 2009 vid 17:47

    Tror jag siktar på erstaviken om jag hinner, verkar fungera bra på so.. Eller björkvik, men har bara seglat där på sv men hur fungerar stället på so ngn?

  • wilund

    Medlem
    7 april, 2009 vid 18:21

    körde nära björkvik på ren ost fredagen 27/3 , då gick vi i vid de två badstränderna Lilla- och Stora-sandarn (höger in vid badskylten (300 meter innan björkviksbygga) och sedan andra vänster efter ca 400 meter ) två super fina sandstränder , det är långgrunt de första 25 metrarna ut (0,5meter djup)och man får bära ca 50 meter från bilen men väldigt bra , den gången var det för mycket ost för “vanliga björkvik” men upp till synost så ska det gå utmärkt även det.

    hade det så trevligt, själv är man nog fast på jobbet tills det blir för sent.

    Erstaviken är ju annars bra på sydost , tror JonasP som bor i närheten var nere och kollade att det var is fritt .

  • getwet

    Medlem
    7 april, 2009 vid 18:47
    wilund;539318 wrote:
    körde nära björkvik på ren ost fredagen 27/3 , då gick vi i vid de två badstränderna Lilla- och Stora-sandarn (höger in vid badskylten (300 meter innan björkviksbygga) och sedan andra vänster efter ca 400 meter ) två super fina sandstränder , det är långgrunt de första 25 metrarna ut (0,5meter djup)och man får bära ca 50 meter från bilen men väldigt bra , den gången var det för mycket ost för “vanliga björkvik” men upp till synost så ska det gå utmärkt även det.

    hade det så trevligt, själv är man nog fast på jobbet tills det blir för sent.

    Erstaviken är ju annars bra på sydost , tror JonasP som bor i närheten var nere och kollade att det var is fritt .

    Björkvik är ett av mina gamla spot när man bodde i Nacka. Har seglat på stränderna som Wilund berättar om ett par ggr just på SO och det funkar helt ok. Men……Ta med dig njurbälte!
    Det kan bli riktigt fina dyningar/vågor ute vid cementmärket på SO, ladda där med slalomgrejerna så får du flyga ordentligt.

  • jonasp

    Medlem
    7 april, 2009 vid 19:19

    jag har inte kollat just erstaviken men eftersom baggen, duvnäsviken m.m. är öppen räknar jag med att erstaviken är det också. om det inte skulle vara så (högst otroligt) så är det mindre än en halvtimme till björkvik eller så kör man seglarvägen på baggen 5 min bort som funkar ok vid SO.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm onsdag..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.