Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm söndag

  • jonasp

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 20:12

    björkvik sjukt tidigt är det som gäller för mig, måste dra innan 1030.

  • electric

    Medlem
    15 augusti, 2009 vid 20:37
    surfmad;566950 wrote:
    nån som säger Fituna eller Farstanäs imorrn?
    Electric / Hanlar ?

    Svar: ja! Vilken det blir avgörs i morgon. Beror på hur stor vridningen mot väst kan tänkas bli – och när den inträffar.

    /Lars

  • airwide

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 07:21

    Jag tänkte åka till Dalarö idag. Fungerar det på VSV? Var åker man annars?

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    16 augusti, 2009 vid 07:46

    Är det för mycket väst blir det inte bra vid dalarö. Alternativ är Rasta, närlunda, brevik, Björkvik eller Farstanäs. Kolla på spotsguiden så kanske du hittar fler ställen:

    http://spotguide.kicks-ass.net/

    Sitter på jobbet och hör hur det tjuter utanför………..

  • Borttagen användare

    Borttagen användare
    16 augusti, 2009 vid 07:47
    Electric;566971 wrote:
    Svar: ja! Vilken det blir avgörs i morgon. Beror på hur stor vridningen mot väst kan tänkas bli – och när den inträffar.

    /Lars

    Tjena electric ! Jag kommer inte ihåg hur man kollar vilken gradantal det blåser, men det vet väl du ? Mvh Urban

  • lukasw

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 07:57

    Var ska ni köra idag? jag tänkte björkvik, årsta havsbad, fituna kanske för mycket väst?, jag kan efter klockan 15,30 vart kan det vara bra ´?

    LW

  • jps

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 08:06

    Jag testar Dalarö. Funkar inte det så testar jag nog Årsta havsbad och ser om det är bättre där.

  • electric

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 08:08
    SolnaUrban;567063 wrote:
    Tjena electric ! Jag kommer inte ihåg hur man kollar vilken gradantal det blåser, men det vet väl du ? Mvh Urban

    Jag använder i första hand Landsortsfyren:

    http://xout.smhi.se/extsites/gotlandrunt/ntv_kustobsar.html?obsId=02567

    Den uppdateras ca kvart över varje heltimme. Tidsangivelsen visar två timmar fel (t ex nu kl 9.45 anges “Tid 07:00” men det är i själva verket 09:00).

    (Den visade 247 grader kl 9)

    En annan som är Sandvik (nån mil söder om Fituna), vars vindstyrka man inte alls kan lita på med som i alla fall nödtorftigt indikerar riktningen (vid vindar på syd till väst):

    http://sandvik.liso.se/page.jsp?node=249

    (Den visade ca 245 grader kl 9:51)

    Eftersom Fituna inte funkar över 237 grader (jag har forskat!) så får man välja nåt annat idag. För mig blir det förstås Farstanäs. (PS: Surfmad som chansat på Fituna ringde just därifrån – och bekräftade: Fituna funkar inte nu).

    /Lars

  • claes6

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 15:46

    Jävlar vad det brallade på Dalarö idag. Toköverriggad med 5.7 i byarna, och det var väldigt mycket sådana, som några av er förutspådde. Ingen perfekt dag, men förbannat kul ändå. Var körde ni andra?

  • johan

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 16:20

    Jag körde 5,4 med full macka för det mesta 🙂

    Johan

  • jps

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 17:11

    5.3 och sedan 4.7 på Dalarö. Byigt men kul. På slutet var det mer och jämnare vind men då fanns det ingen kraft kvar i kroppen.

    Kommer lite bilder senare.

  • par

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 17:33

    Var på Torö. Körde 5.3 och vågis. Funkade ok, vinden kom och gick. Vore intressant att höra vad folk körde på Björkvik. Nån?

  • xhib

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 18:06
    pär;567202 wrote:
    Var på Torö. Körde 5.3 och vågis. Funkade ok, vinden kom och gick. Vore intressant att höra vad folk körde på Björkvik. Nån?

    Jag körde 5.7 och FW 98 i början. Runt 12 så ökade det och bytte då till 5.0. Stundtals var jag riktigt överriggad på detta. Väldigt byigt dock, så ibland stog man och guppade. För mycket väst för Björkvik.

  • jps

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 18:13

    Här kommer första gänget bilder från Dalarö idag:

  • jps

    Medlem
    16 augusti, 2009 vid 18:22

    En bunt bilder till:

    (Tycker ni att borde varit med på bild men inte är det så säg vilket segel ni har så kan jag kolla om ni fastnat på någon annan bild. Gäller även er som har fastnat om ni vill ha fler.)

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm söndag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.