Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm, spots till helgens nordvind?

  • maca

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 07:09

    @dude 480260 wrote:

    Salnö kan ju bli bra om nu vågorna bygger upp och ger hoppramper eller något att rida på – vad tror ni?

    Så här ser det ju ut i närheten. Jag har vart där, men vart är det man seglar egentligen, och som en ovan person frågade, var är det man parkerar i bilden? Vilken är den ön som man kan gå iland på och trimma grejerna eller vila uppe vid brytet som man selgar/kryssar upp till?

    Kolla in denna http://kartor.eniro.se/query?what=map&asearch=1&streetname=Saln%F6&streetnumber=&city=
    Du kör ned mot Bylehamn tills allmänna vägen tar slut och parkerar…fast det är inte skyltat Bylehamn…följ de mot Salnö som är “felmarkerat” i kartan.
    Näsbåden är den lilla ön utanför.

    Aldrig kört ren nord vid salnö, endast NV, tufft att komma ut till revet på N kanske. men det borde gå att hålla till inne i viken med freestyle iaf.

    Hade åkt om jag inte haft en nykläckt ät, sov & bajmaskin hemma 😉

  • kalllek

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 07:09

    Från stan: Sväng höger vid Roslags Näsby och åk Centralvägen ända ner till badet. På nordligt brukar många gå i vid Kråkudden eftersom sandstranden ligger i lä då.

  • anders_hoffman

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 07:30

    Jag åker till Näsby om 10 minuter. Men det slog mig plötsligt att jag kört sönder mina hängseletampar. Så om någon som ska dit har ett par över (gärna ganska korta), ta gärna med dom så kan jag köpa dom på plats!
    Kör en blå Polo och Lorch/Mauisails!

  • dude

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 08:19
    MacA;480271 wrote:
    Kolla in denna http://kartor.eniro.se/query?what=map&asearch=1&streetname=Saln%F6&streetnumber=&city=
    Du kör ned mot Bylehamn tills allmänna vägen tar slut och parkerar…fast det är inte skyltat Bylehamn…följ de mot Salnö som är “felmarkerat” i kartan.
    Näsbåden är den lilla ön utanför.

    Aldrig kört ren nord vid salnö, endast NV, tufft att komma ut till revet på N kanske. men det borde gå att hålla till inne i viken med freestyle iaf.

    Hade åkt om jag inte haft en nykläckt ät, sov & bajmaskin hemma 😉

    Okay,, men idag är det varken Nord eller Nordväst, utan Nordost! Hur kan stället funka på det. Jag skulle bara köra hela vägen dit för att jag var relativt säker på att vågorna var bra. Vad tror du om dem? :confused2:

  • dude

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 08:21

    …okay, det verkar vara NNV på Väddö – eller ligger det längre ner så att det närmare faktiskt är ren N? Ren nord har jag för mig inte är helt optimalt kanske?…

  • maca

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 08:54

    @dude 480281 wrote:

    …okay, det verkar vara NNV på Väddö – eller ligger det längre ner så att det närmare faktiskt är ren N? Ren nord har jag för mig inte är helt optimalt kanske?…

    Ser ut att ligga på ren N, som sagt aldrig seglat Salnö då, rak onshore… Vågor lär det ju finnas och det lär skvalpa in en del i viken, men tror inte de är särskilt “ridbara”. Hur funkar Mats väg på N då?

    Det är en lång resa på tveksam vågprognos…men man vet aldrig förrän man är på plats.

    Själv siktar jag på att få någon timme nära stan mellan blöjbytena…

  • boman

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 10:22

    Åk!! Salnö är klart det bästa stället om man ska köra vågprylar. Det blir stort och är riktigt kul väl ute på revet även på rak nordvind.
    Då vågorna vrider lite runt revet så brukar man kunna hitta nåt att ha roligt med. och så är det ju lite friskare vatten än i grodpölarna inne i stan he he 😉

    Blåser riktigt bra i Norrtälje nu! jag sitter tyvärr fast där…

    ser fram emot en rapport från Salnö

    mvh

  • swe876

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 12:52

    Efter en och en halv timmes seglande på Görveln nu på förmiddagen kan jag medela att även detta vatten fungerade alldeles utmärkt för brädsegling… 😉
    /Jona

  • kalllek

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 15:50

    Seglade i Näsby Park mellan 12 – 14 och helt ok med 7.2. Sen mojnade det vartefter och dom flesta packade ihop vid 16 tiden.

  • //TOMMY//

    Gäst
    5 juli, 2008 vid 16:32

    Bara för och stilla nyfikenheten så bjöd salnö upp till dans.
    Sitter här med efter surfet ölen och armarna är 5m långa, totalt slut.
    Goa böljor,folk körde segel mellan 5,0-5,7 och blå himmel, Hawaiiiiiiiiiiiiii……….:laugh:

  • boman

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 16:53

    @//TOMMY// 480328 wrote:

    Bara för och stilla nyfikenheten så bjöd salnö upp till dans.
    Sitter här med efter surfet ölen och armarna är 5m långa, totalt slut.
    Goa böljor,folk körde segel mellan 5,0-5,7 och blå himmel, Hawaiiiiiiiiiiiiii……….:laugh:

    Tack Tommy just vad jag ville veta (suck!!) men kul för er 🙂

  • mr_soft

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 17:57

    svartklubben, singö. från kl 9 till 13 sol. körde med 6,0.
    5 av 5

  • dude

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 18:37

    Tänkte nära och skulle iväg till Baggen men ändrade till Gålö en liten bit längre bort. Enstaka planingar med 5.8 o 6.0 men det funkade egentligen aldrig idag (förutom för de som riggade stort). Annars fint väder och trevligt att vara ute och bada även om det inte var så mycket vindsurf 🙂

  • fastforward

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 18:52

    Halvsunkigt på gålö idag. Vet inte om det var fel vinkel kanske men det var byigt och jobbigt. Körde 8.3 som egentligen var alldeles för stort då det tutade i men det var bra att ha så att man slapp stå och guppa mellan byarna.

    Ingen hud kvar i händerna och helt döda armar efter den segelbrottningen.

  • mexi_

    Medlem
    5 juli, 2008 vid 18:54

    Baggen var likadan, fullt spätt ena stunden och gupp andra. Nice väder och 4/5 satta duckgippar, ett av årets mål uppfylda!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm, spots till helgens nordvind?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.