Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Tisdag 24

  • Stockholm Tisdag 24

    Publicerad av ola-h-2 på 23 augusti, 2010 vid 19:27

    Tjena

    Jag är ledig tisdag och vill ut och åka. Jag behöver inga vågor men gärna 8+ för lite skoj. Är det någon med planer eller ideer för imorgon.

    yaddle svarade 13 år, 8 månader sedan 11 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • naeslund

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 20:04

    Jag drar nog till kappelskär imorgon siktar då på att vara där runt 10

  • wilund

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 20:29

    siktar på björkvik, måste tyvärr jobba vid 10 så jag åker dit vid 05.00 , vinden ser ändå ut att vara bäst under morgon timmarna .

  • kiropraktorn

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 20:54

    Jag kommer vara på Dalarö och var på vattnet mellan 11-13. Det kommer bli fett roligt !

  • ola-h-2

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 20:57

    Tjena Naeslund. Var i Kappelskär kliver man i ?

  • patriks

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 20:58

    Yes Dalarö imorgon hela dagen så länge vinden behagar att infinna sig! 🙂

  • ola-h-2

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 21:04

    Tjena Dalarö grabbar. Vart håller ni till på ön? Blir det vågor där ni kör imorgon?

  • patriks

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 21:41
    Ola H;627460 wrote:
    Tjena Dalarö grabbar. Vart håller ni till på ön? Blir det vågor där ni kör imorgon?

    Tjena, de flesta kör vid Askfatshamnen. Länk: http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?var=askfatshamnen

    Parkerar gör man vid sopcontainerna vid vändplanen och riggar på asfalten precis vid bryggan. Finns dessutom en fin ramp att gå i vid som används för båtiläggning.
    Det brukar inte vara så mycket vågor, mest chopp, men inte alltför farlig sådan. Välkommen!

    Alternativet är att köra Schweizerbadet där du kan rigga på gräs och har mer långgrunt. Dock får man vandra ut en bra bit för att kunna köra med en fena som är längre än en kitebrädas och får dessutom se upp för kiteare som far kors och tvärs. 😉
    http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=0&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=1

  • ola-h

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 21:48
    Ola H;627433 wrote:
    Tjena

    Intressant användarnamn. Själv (Ola H. med punkt) håller jag mig på västkusten imorgon.

  • ola-h-2

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 21:59

    Tack för det.

    Då blir det Dalarö ca kl 11. Jag är kort klippt och lagom skäggig och kör en blå Passat om du ser mig vid bilen. mvh ola

  • ola-h-2

    Medlem
    23 augusti, 2010 vid 22:03

    Tjena Ola H. med punkt. Jag ska byta användarnamn eftersom jag har fått frågor om fenor mm som jag inte har några aningar om. Dom måste vara menade till dig. Fixar det imorgon. Mvh Ola utan punkt

  • mexi_

    Medlem
    24 augusti, 2010 vid 05:10

    Siktar på Björkvik vid 14-tiden, borde vara precis lagom….eller inte…..

  • claes6

    Medlem
    24 augusti, 2010 vid 12:27

    Några rapporter från dagen, so far? Tänkte försöka hinna ut till Dalarö ikväll för någon timmes kvällssurf…

  • malteaserr

    Medlem
    24 augusti, 2010 vid 13:09
    Claes6;627634 wrote:
    Några rapporter från dagen, so far? Tänkte försöka hinna ut till Dalarö ikväll för någon timmes kvällssurf…

    Jag smyger iväg från jobbet nu. Men frågan är. Är det inte lite för mycket väst för dalarö. Det ser ut som så här i stan. Men en rapport skulle sitta som en smäck :tongue:

  • patriks

    Medlem
    24 augusti, 2010 vid 13:13

    Har varit finfin segling från 5.0 och uppåt. Var en liten dipp men nu verkar vinden vara tillbaka igen, just nu planing med 5.0! Strålande solsken och mycket folk,en kanondag!

  • electric

    Medlem
    24 augusti, 2010 vid 18:28

    Kom till Fituna kl 13: Sydlig vind typ 8-9 m/s, gäss över hela fjärden och sol. Mycket bra förhållanden alltså. (Ändå var jag först där!). Nåväl, jag riggade 6.0 och hade mycket bra vindsurf till sådär kl 15.30.

    Då avtog vinden och vred ganska rejält mot VSV, ca 240 grader, dvs inte så bra för Fituna. Och då var det slut på det roliga. Nåväl, jag är hyfsat nöjd med mina 2.5 timmar schysst segling, dock synd om dem som kom efter jobbet.

    /Lars

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm Tisdag 24

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.