Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Stockholm Tisdag 9/11 Nordost

  • Stockholm Tisdag 9/11 Nordost

    Publicerad av mick på 6 november, 2010 vid 13:09

    Halloj!

    På tisdag ser det ut att bli ordentlig nordost. Jag är sugen på att testa någon ny spot. Någon mer som är på?

    p-malmkvist svarade 13 år, 5 månader sedan 7 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • bjornen

    Medlem
    6 november, 2010 vid 13:19
    Mick;638691 wrote:
    Halloj!

    På tisdag ser det ut att bli ordentlig nordost. Jag är sugen på att testa någon ny spot. Någon mer som är på?

    Det vet du 🙂

  • bjornen

    Medlem
    6 november, 2010 vid 13:35

    Det här stället skulle jag vilja testa men det blir nog omöjligt att ta sig dit 🙁
    http://kartor.eniro.se/m/If1Qz

  • getwet

    Medlem
    6 november, 2010 vid 14:07

    Vem skruvar upp värmen?

  • electric

    Medlem
    6 november, 2010 vid 15:35
    Bjornen;638695 wrote:
    Det här stället skulle jag vilja testa men det blir nog omöjligt att ta sig dit 🙁
    http://kartor.eniro.se/m/If1Qz

    Ja, det är “nog” svårt, med sankmarker/vass etc omkring. Därtill naturreservat (inget fel i sig) med brist på vägar att ta sig dit. F ö undrar jag hur det blir med vinden med så mycket land i lovart.

    F ö lär det ju bli 2 grader och snöa … inget vidare testväder, om man säger så. Annars vore väl Skälåker ett bra val eftersom det utlovas NO 16-19 m/s.

    /Lars

  • mick

    Medlem
    8 november, 2010 vid 08:11
    Quote:
    Det här stället skulle jag vilja testa men det blir nog omöjligt att ta sig dit
    http://kartor.eniro.se/m/If1Qz

    Björna, jag kan tänka mig att haka på och kolla in det där stället imorgon.

  • bjornen

    Medlem
    8 november, 2010 vid 08:26

    Skulle vi lyckas ta oss hit så är det ju kanske genomförbart. Ca 300m till vattnet…
    http://kartor.eniro.se/m/IfHOr
    Hoppas på ett antal grader varmare i luften…-10 här i huddinge i morse brrrrr

  • mick

    Medlem
    8 november, 2010 vid 08:37
    Quote:
    -10 här i huddinge i morse brrrrr

    Har vi tur så fryser sankmarken så det blir enklare att komma ner till vattnet.

  • marden

    Medlem
    8 november, 2010 vid 11:43

    Ja på älta sjön låg isen idag.
    Ser inte riktigt på mobilen men det är väl viken vid tullgarns slott .
    Har haft ögon på den i år ,fast på syd ,tror nog inte no hittar dit.
    Fast åk o reka ni medan jag tänder en brasa

  • bjornen

    Medlem
    8 november, 2010 vid 12:48

    Hmm tror faktiskt att det kan ligga is i den viken också 😡

    Inte vinter redan, jag VÄGRAR!!!

  • kinabalu

    Medlem
    8 november, 2010 vid 18:04

    Ähh, men nu tycker jag ni är lite mesiga… Det ska ju bli varmare i morgon. +2-3grader (och snöstorm…) Fatta vilka schyssta bilder det skulle bli, med dina röda segel mot en vit bakgrund 😀

    Sa jag förresten att jag inte kommer loss i morgon (från mitt varma kontor). 😉

    Stället ser onekligen intressant ut! Klart värt att testa. Låna min surfvagn om du vill slippa bära.

    Hela området där kan ju faktiskt vara intresant med fält, lågland och våtmark. Nästa vik söderut “Västervik” skulle också kunna funka, fast på NV. Kanske till och med den där gyttjepölen “Norasjön” skulle funka en stormig Väst-dag. (hmm, är det här första stadiet på surf-abstinensen eller…)

  • marden

    Medlem
    9 november, 2010 vid 06:06

    Satan va det blåser…

  • mick

    Medlem
    9 november, 2010 vid 07:55

    Ja, det viner gött runt knuten! Och termometern visa +1 så det kanske blir drägligt om ett par timmar.

  • bjornen

    Medlem
    9 november, 2010 vid 08:26

    Faan det gässar ju, hade man ju alldrig trott…:wink:

  • getwet

    Medlem
    9 november, 2010 vid 11:12

    Schysst Björnen, femfiligt ända fram till vattnet med speciell släpvagnsfil. Måste testas……..

  • marden

    Medlem
    9 november, 2010 vid 17:51

    nästan så man ångrar att man fega ur i morse.
    undra ifall vindmätaren på stavsnäs nånsin snurrat så fort som idag
    upp mot 18 i medel o 26 i byarna, hade vart 5,0 o minibräda i crossbana fram till grynnorna sen full patte i 20m plattvatten sen flyga ut i choppen på andra sidan 🙂

    eller kanske grundet i nyköping med landsort som hade upp mot 32 m/s ONO

    eller kanske…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Stockholm Tisdag 9/11 Nordost

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.