Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm torsdag?

  • Stockholm torsdag?

    Publicerad av dr-masse på 9 oktober, 2001 vid 06:26

    Det ser ju rätt lovande ut för torsdagen i Stockholm, NW 6-7 Bft enligt wetteronline. Funderar på att ta ledigt, kommer det att finnas några andra på vattnet? Vad sägs om Adelsö, en potentiell höjdare på nordväst. Andra ställen? Kärringviken på Torö? (det är långt dit för mig)

    Förresten, Sandviken utanför Gävle – vågar man dra dit, månne? Vad händer om vinden blir för västlig, är det helkass där då?

    Surfa På!

    gur svarade 22 år, 7 månader sedan 10 Medlemmar · 35 Svar
  • 35 Svar
  • fk

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 06:38

    Adelsö skulle passa mig. Kan komma från jobbet ca 15.00. Det är likabra att packa bilen så man kan dra till Torö(Kärringviken).
    /FK

  • dr-masse

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 07:09

    Hmmm, menar du att det är bättre att dra till Torö?

  • fk

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 07:22

    Vet ej. Det tar jag beslut om på Torsdag förmiddag.
    /FK

  • larry

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 07:28

    Varför inte södra Björköfjärden (Björken). Sväng in på Lönnviksvägen. Funkar bra från V-NV. Närmare än Adelsö (om man inte bor på Adelsö förståss) och lika bra,

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 07:29

    Yo! Jag är sugen! Det låter som en mälarö?
    /mats

  • larry

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 07:42

    Det ligger så långt ut på Ekerö man kan komma och sen färja över till Adelsö. Helt OK ställe vid nordliga vindar men lite avlägset.
    Så länge vinden har lite väst inslag föreslår jag, enligt mitt tidigare inlägg, Björken (Lönnviksvägen). Lika bra men en halvtimme kortare resa än till Adelsö.
    Lönnviksvägen ligger ca 20-30 min bilväg från Brommaplan.

  • calle

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 08:06

    Hej!
    Är det där man parkerar vid en gammal midsommarstång?
    / Calle

  • fk

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 08:10

    Jo
    /FK

  • larry

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 08:12

    Är det mer nordligt kan man gå ut längre norrut på Lönnviksvägen också.

  • dr-masse

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 09:15

    Låter mycket intressant, var ligger den vägen mer exakt?

    Surfa På! (nu på torsdag)

  • dr-masse

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 09:33

    Kollade just på Halo, såg ju SKAPLIGT ut för torsdagen! Kommer jag att ta ledigt, eller!!

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 09:36

    Hej Doktorn,

    Jag skule vilja rekomendera Rullsand ca 2mil söder om Gävle. Vägbeskrivningar dit finns om man utnyttjar sökfunktionen på konfen.
    Sandviken KAN funka, det är en insjö (Storsjön)ca 2,5 mil väst om Gävle man seglar i. Vid Nv seglar man i Strandbaden i en by som heter Årsunda. Ganska trevlig chop-segling. Vid s-v seglar man strax före Årsunda på ett ställe som heter Bångs. När du kommer fram till en “öppningsbar” bro så har du en segelbåtsklubb på höger sida. Där kan man rigga, sen får man gå igenom en vassrugge för att komma ut till seglingen. Helt OK chopsegling.

    Jag rekomenderar dock Rullsand. OBS. Bommen dit är stängd, går dock att ta sig förbi till höger om bommen.

    Mac, TS

  • dr-masse

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 09:44

    Ah, det var ju Rullsand jag tänkte på (var där å spanade lite i somras). Vad tror du, funkar Rullsand även om vinden är VNV?

    Surfa På!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 09:47

    Ja, jag tror det. Kan dock bli byigt längs in. Kommer man bara ut en bit så ska det inte vara någon fara.Vågorna bryter ca 100 m ut på ett sandrev så det borde funka.

    //Mac

  • dr-masse

    Medlem
    9 oktober, 2001 vid 09:53

    Det var intressant! Nu gav du mig allt något att fundera på… Fast kollar jag på Halo så blir jag lite oroad över att vinden verkar “lämna” era trakter lite för tidigt på dagen… Nåja, bestämmer mig imorrn!

    Nu skall jag ringa en viss figur på Skidsport som ni lär vara bekant med och lura honom på en resa till Rullet… Ses vi där, månne?

    Surfa På!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stockholm torsdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.