Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Stockholmssurf på MÅNDAG!!!!!
-
Håller med, sitter med liknande tankar….
Men ändå, om man kollar denna så ser det ut som om både sköna chop och mycket vind kommer infinna sej punkligt under morgondagenViggbyholm går av!!!
-
Jag ska nog göra ett försök på värtan. Jag kommer tyvärr hålla tummarna för att det blir lagom med 8.0, men om jag är där tidigt så kan det ju blåsa upp på eftermiddagen utan att det gör mig något.
-
”Sydlig vind som under dagen vrider mot väst”. Det låter som man ska till Björkvik som tydligen är ”absolut bäst vid sydväst”. Värtan är lite närmare men där brukar det bli byigt när vinden vrider sig till västligt.
-
Blåser runt 9-12m/s enligt mätarna på Landsort… Check This:
Nu drar jag o tokar!!!
1. Örskär-Söderarm:
Måndag förmiddag: Mellan sydost och syd, 9-12 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Sannolikhet 10 m/s*: 70%
Måndag eftermiddag: Syd vridande till väst, 11-14 m/s. Måttlig sikt i åska..
Sannolikhet 10 m/s*: 90%
Måndag kväll: Mellan väst och nordväst, 13-16 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Sannolikhet 10 m/s*: 100%
Natten till Tisdag: Nordväst, 12-15 m/s. God sikt..
Sannolikhet 10 m/s*: 100%2. Söderarm-Sandhamn:
Måndag förmiddag: Sydost vridande till sydväst, 10-13 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Sannolikhet 10 m/s*: 80%
Måndag eftermiddag: Sydväst, 11-14 m/s. Måttlig sikt i åska..
Måndag kväll: Sydväst vridande till nordväst, 12-15 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Natten till Tisdag: Nordväst, 11-14 m/s. God sikt..
Sannolikhet 10 m/s*: 90%3. Sandhamn-Landsort:
Måndag förmiddag: Mellan syd och sydväst, 10-13 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Sannolikhet 10 m/s*: 80%
Måndag eftermiddag: Mellan sydväst och väst, 12-15 m/s. Måttlig sikt i regn eller skurar..
Måndag kväll: Mellan väst och nordväst, 11-14 m/s. God sikt..
Natten till Tisdag: Nordväst, 9-12 m/s. God sikt..
Sannolikhet 10 m/s*: 70%* Sannolikhetsprocent för medelvind över 10m/s.
-
Ni som fortfarande är hemma!!
Åk till värtan där blåser det PUNG!!!
Var läskigt överriggad med 6,4…/Anders
-
Hehe, jag var nere på lokala sjön Norrviken, var fett överriggad med 8.0 kan jag ju säga.. Mätte upp 8.0m/s i medelvind och byar upp till 11.7m/s
-
Hmmmmmmmmmmmmmm.åkte hem därifrån pga total vind-död. Jag åkte hem 17.20… Hade dessförinnan varit ute i av-eller-på med 5.7 m2.
Kasst….:( -
TORÖ bjöd på fin vind som gick upp och ner under dagen.
Prognoserna slog in och på eftermiddagen vred sydvinden till väst/sydväst och ökade,
Det blev fin sidvinds-segling med flera bottensvängar och cutbacks på nästan varje våg.
Vågorna var mellan 1,5-2,5 meter. Fyren sa över 20m/s stundtals, men det var
väl dryga 15 m/s i seglet och 4,7:an kändes lite stor när
man droppade ner i bottensvängen.En kanondag helt enkelt
-
Hehe!
Jag åkte i flygande fläng till Stora Värtan där det bjöds på pungdraget fetor i 5.2:an för det 98% av surfet.
Mycket fin sjö för hoppsugna, men tyvärr har jag fortfarande mitt problem att framfoten slits ur när man seglar överriggad ( minns ett ofrivilligt one-foot-skutt som jag lyckades överleva utan skador)Annars en kanon dag som bjöd från ca 13.00 – ungefär 16.00.
Underbara flygturer på de fina ramper som dök upp då o då.
Helt klart den bästa dagen i år!!!!!!! Nu har jag äntligen lärt mej min lilla älskling oxå!!! Brädan e underbar i sådan vind! Var det någon mer som körde på viggan eller i närheten när skuren kom??? Då blåste det……. Skulle gärna kört 4.5 eller 4.7 under den perioden…. Högst intressanta vattenstarter, flax o flyg så låg man o flabbade 5 meter från grejorna.Kort o gott, en underbar dar som redan gör sej påmind i axlarna
Ha de gott!
Logga in för att svara.