Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stor kite – långsam?

• Stor kite – långsam?

Publicerad av anonym-anvandare på 17 april, 2002 vid 18:20

Hej allihopa!

Tänkte lägga pengarna på en stor drake (15- 16 kvm), en stabil jäkel med lite lägre AR . Tänkte köpa en AERO 16 men den har fått dålig kritik i staterna. Finns det någon som är bättre, kvickare?

anonym-anvandare svarade 23 år, 8 månader sedan 1 Medlem · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    17 april, 2002 vid 18:24

kolla Flysurfers MastAir 16 elelr 12 på ”reviews” påhttp://www.kite-surf.com

• anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2002 vid 06:30

Halloj!

Blev bara sugen på en Airblast 11,8 när jag kikade där?! Men det kanske vore någet? Annars är jag bra sugen på ARX eller Aero – Det finns ju vissa som är nöjda o gör bra resultat med dem, Chris Gilbert! Men eftersom jag tidigare bara kört på racing foilar så skulle det vara skönt att få lite hangtime o inte behöva racea i 30 knop.

Hade´/ Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    18 april, 2002 vid 08:16

jag har ”rätt” bra hangtime i min 11.8 fast vi har haft bäst med 8.4:an Björn satte 5.5sek med den i Skanör i sommras. Fast då blåste det över 30 knop, ska du ha hangtime så får du ut i storm, så e det. annrs kan du ju köpa en 16.4 där e okej häng när det blåser typ 8sekund. jag rekar Airblast om du ska ha bäst hangtime, den är lättare att styra än tex Naish, skonsam mot armbågarna.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA