Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stor kite, vad är att föredra?

• Stor kite, vad är att föredra?

Publicerad av anonym-anvandare på 13 augusti, 2002 vid 10:51

Eftersom det inte blåser mer än 4 m/s här i Uppsala den här sommaren så börjar jag bli sugen på att skaffa en feting-kite som kan köras i väldigt svag vind. Danskarna rear ju nu ut ARX för ca 3750 skr vilket gör mig lite sugen på en FET sådan. Nu är frågan… hur ”kul” är en ARX på 20+ kvm? Är den över huvudtaget användbar eller är det en femårsplan bara att få den att svänga?
    Ska man satsa på en FS 16 istället när det gäller lättvind istället för en inflato? Någon som har bra priser på dessa?
    För att summera frågan: Är det värt att satsa 3750 kr på en ARX 20+ (dvs 21.5 eller 23,5) 2001 års modell för att få något man kan använda i lätt vind?

anonym-anvandare svarade 23 år, 4 månader sedan 1 Medlem · 10 Svar
  • 10 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2002 vid 11:51

Såååja, lungna sig lite ?
    Efter lungnet kommer stormen…. Beställde precis en liten AR5 för endast 1500:- (ny från MegaS.) som jag tänkte ha som slit och släng drake när det brallar på lite om några veckor.
    Jag tror att det är svårt att få kul i svaga vindar oavsett vilken drake man använder (jmf. att man ställer in olika tävlingar om det inte blåser bra)
    -Men vad jag har läst mig till hittils så skulle jag nog vilja testa en FS, dom verkar grymma i lättvind. Jag har dock lärt mig att aldrig köpa en dyr drake okörd….

Vänligen & cya out there m8
    \Tommy N

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2002 vid 12:22

Var köper man dessa billiga drakar? (kanske skulle köpa en slit-och-släng till snön i vinter)

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2002 vid 13:39

Den danska butik jag har sett har bara kvar kites från 19,5 och uppåt = för stora för användning på vintern (iaf vad jag har fått höra).

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2002 vid 13:44

ny från megaS?? adress?

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2002 vid 14:25

Kan nå dem på
    http://www.megascene.nu eller via
    http://www.kite.nu

• anonym-anvandare

Medlem
    13 augusti, 2002 vid 15:48

Jag hittade det under kite > säljes här på steffo rubrik;
    Sjuk DEAL Megmax!

Kanske funkar denna länk…?

http://www.steffo.nu/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Board=kitesell&Number=74460&page=0&view=collapsed&sb=5&o=0&fpart=

De skulle tydligen skicka den idag *förväntansfullt*

Vänligen
    \T

• anonym-anvandare

Medlem
    14 augusti, 2002 vid 09:42

Hej cortex

Det är Henke B här igen, jag har försökt mejla dig men det skiter sig ideligen. Vi kör på Lotus om det har något med det att gör.

Vore schysst om du kanske kunde försöka mejla mig så får vi se om det går.
    Jag håller på kolla ut några ev spots i närheten av enköping och öregrund.

Jag håller på och kollar ut vilkenskärm jag ska köpa men det är ju en djungel, så det blir spännande och se vad ditt resultat blir.
    Jag funderar på en 14kvadrat, väge 68kg så tror de ska funka.
    Körde min kurs på västkusten tyvärr så är ju inte förhållandena samma här uppe 🙁

Carpe Diem

// Henke B [email protected]

• anonym-anvandare

Medlem
    14 augusti, 2002 vid 15:55

billigare att köpa Naish på kiteshop.nu än megascene….

• anonym-anvandare

Medlem
    14 augusti, 2002 vid 19:17

När kommer FS 2003:or? Vad kommer de att kosta?
    Börjar väl bli lite sent att köpa 2002:a till fullpris, eller?
    FS 16, då alltså!

/Snålvargen

• anonym-anvandare

Medlem
    16 augusti, 2002 vid 21:56

vi får in en FS2003 om ett par dar

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA