Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stora twinfinbrädor?

  • Stora twinfinbrädor?

    Publicerad av sailortrash på 26 juni, 2013 vid 11:39

    Är det någon som känner till större freeridebrädor med två fenor? Jag skulle vilja prova en sådan, tycker det verkar smart. Hifly hade en förut vet jag och exocet fram till nyligen.

    mattias112 svarade 10 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • gustavl

    Medlem
    26 juni, 2013 vid 14:17

    Vad är det som lockar med två fenor på en freeridebräda? Vet inte om jag sett nån twin över 100liter.

  • sailortrash

    Medlem
    26 juni, 2013 vid 14:33

    Man får bättre grepp och kan köra på grunt vatten. Bättre manöver också…

  • labbe

    Medlem
    26 juni, 2013 vid 20:07
  • henke_a

    Medlem
    26 juni, 2013 vid 20:13

    Hade HiFly 115, hann dock inte riktigt testa. Det den stack ut mest på var att den hade sån oerhörd stor segelrange, på pappret tog den upp till 9.5, på den tiden var det extremt för en 115. Vet inte om man kan göra dom bredare bak pga twin? Annars tycker jag väl att det var en najs bräda det lilla jag hann segla den, kan inte jämföra med så mycket. Men om man får rangen “gratis” så är det ju bra, men då borde fler märken haka? Det står en några år gammal twin 105 FS på beli och skräpar, vore kul att prova, den är väldigt lätt.

  • sailortrash

    Medlem
    27 juni, 2013 vid 09:05

    ja hifly madd eller vad den hette…skulle gärna prova en sådan…ingen som har en gammal rackare till salu?

    varför ska twinzer vara förbehållen de små volymerna…?

  • mangew

    Medlem
    27 juni, 2013 vid 12:35

    Jag kör på en sån här när det blåser för lite; http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=27w5DkI2p9c

    Den har två fenor 🙂

  • sailortrash

    Medlem
    27 juni, 2013 vid 15:03

    Vad är det för ngt…en sup med segel?

  • dr-masse

    Medlem
    28 juni, 2013 vid 07:34

    Det är en sådan här (väl?):

    http://www.ahd-boards.com/category/sealion-concept

  • sailortrash

    Medlem
    28 juni, 2013 vid 08:59

    Ser ju inte fantastiskt smidigt ut direkt…

  • henke_a

    Medlem
    30 juni, 2013 vid 18:44

    Köpte just en sealion (xl) och testade den igår, smidig är den kanske inte, men jag hade väldigt skoj, var faktiskt helt ensam på torö. Den är dock smidigare än den ser ut, exempelvis väger sealion mindre än samma size på firemove (LTD). Jag fattar faktiskt inte varför den inte har blivit mer poppis på torö.
    Kollade även twinfinen på beli, den står kvar, vet inte åldern, 2009? 105L, kostar 6990 och känns rätt crisp när man håller i den. borde nog gå att pruta ner den lite med tanke på hur länge den har stått där.

  • sailortrash

    Medlem
    30 juni, 2013 vid 19:44

    Ja den där på beli verkar riktigt schysst…skulle vilja ha den i 120-130 l bara…

  • bicless

    Medlem
    30 juni, 2013 vid 20:48

    Vill man veta mer om sealion så kolla in denna film http://www.youtube.com/watch?v=tkXGYDT-vhM&feature=c4-overview&list=UU2H9RTLSbXtw2VcjyvmcxUQ
    Grym bräda. Men du seglare den lite annorlunda än klassiska vindsurfingbrädor.

  • gustavl

    Medlem
    1 juli, 2013 vid 18:07

    Var det inte grabbarna på kulingvarning som gjorde ett reportage och testade Sealion för nåt år sedan? Finns nog på hemsidan nånstans.

  • kinetic

    Medlem
    1 juli, 2013 vid 18:30

    Hör med han som har denna sida: http://r-a-d.se/shop/category/summer/
    Xtra-Light 155 är typ en 95cm bred “Freeride Formula” med dubbla fenor…Har för mig han har en variant runt 107 liter med…

  • sailortrash

    Medlem
    1 juli, 2013 vid 18:56

    Rad ja…försökte googla upp den där sidan men den var i te lätt att hitta. Jag har sett hans brädor in action på Öland…ser tokgrymma ut

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Stora twinfinbrädor?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.