Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Storlek på kite? Egypten

  • Storlek på kite? Egypten

    Publicerad av serotonin på 26 april, 2009 vid 17:50

    Vad ska man ha med sig för kite storlek i dags läget till Egypten, Hurghada?

    Jag brukar köra med en 9 men har även en 12 och en 7. Väger typ 68….. Heavy

    Va ska man inte ha med sig?

    serotonin svarade 15 år sedan 7 Medlemmar · 16 Svar
  • 16 Svar
  • skate_1_boy

    Gäst
    26 april, 2009 vid 21:37
    serotonin;542925 wrote:
    Vad ska man ha med sig för kite storlek i dags läget till Egypten, Hurghada?

    Jag brukar köra med en 9 men har även en 12 och en 7. Väger typ 68….. Heavy

    Va ska man inte ha med sig?

    9:an och 12:an blir bra, man kan ha användning för 7:an också…

    Så var det när jag var där för en månad sen…

  • neven

    Medlem
    29 april, 2009 vid 09:50

    Ta med rubbet skulle jag säga!

  • sourra

    Medlem
    29 april, 2009 vid 13:27

    Instämmer. Vill du spara vikt kan du ju ta 12 och 7 men jag skulle tagit med rubbet.

  • serotonin

    Medlem
    29 april, 2009 vid 15:38

    oki dudes…
    Allt ska med och ja hoppas på skön kitesurf i Egypten. Hoppas på någon vind dag. Dock ingen våtdräkt med ….. 🙂

  • sourra

    Medlem
    29 april, 2009 vid 17:41

    Helt rätt. Våtdräkten har inte där att göra.

  • hammar

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 11:25

    När ska du dit?
    Jag ska åka någonstans v28 och just Egypten, Hurghada, men var rädd att det skulle vara fööör starka vindar.
    En rätt intressant sida:
    http://www.colonawatersports.com/hurghada/weather.html

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 15:09

    Jag och en till drar dit slutet av maj eller början av juni beroende på flygbiljetter. Tar gärna emot tips och råd ;):santa:

  • hammar

    Medlem
    5 maj, 2009 vid 18:15

    Du får rapportera sen när du kommit hem!
    – Hammar

  • serotonin

    Medlem
    6 maj, 2009 vid 17:32

    oki ska gora det
    ja e dar nu….hmmm igar va de 28 knop….7m va bra da…
    mer info kommer…

  • polacken

    Medlem
    8 maj, 2009 vid 21:09
    sourra;543572 wrote:
    Instämmer. Vill du spara vikt kan du ju ta 12 och 7 men jag skulle tagit med rubbet.

    Instämmer helt jag hade 10 samt 14 körde helt klart mest på 14. Vi åkte i April förra året. Kompisen var där nyss blåste järnet 2 dagar = 7:an, resterande 3 dagarna = halvbra med 15.

    Have Fun.

  • kirre

    Medlem
    11 maj, 2009 vid 05:17

    Tjenare.

    Kom recis tillbaka från en vecka ute på kitesafari i norra röda havet, körde 12:a 2 dagar, 5,5 m en dag :)( 48 knop) resten på 9:a.

    Ha det bäst nu

    Kirre

  • serotonin

    Medlem
    15 maj, 2009 vid 18:32

    Hemma nu!
    Egypten rockade bra. På fm kunde man köra med 12 switchblade för att vid em köra med antingen 9m eller 7m. Colona watersports är ett roligt ställe med bra alternativ och säkerhets tänkande. Det är dock mycket ryssar där ner, inget ont om dem men en utav dem försökte lägga beslag på min bom. Som tur var fick jag backup av personalen på colona och slapp hamna i bråk. (Det är inte lätt för en liten latin amerikan att argumentera emot ett gäng ryssar… they are huge).

    Vindarna ökar ofta på förmiddagen och en dag hade ja 35 knop ute vid revet på en em. De rockade! Ja åkte med ett charter företag dit och bodde inte på Colona utan tog en taxi varje dag. Colona måste man boka och betala för innan man kite-ar på. Detta kostade en slant men var värt då man kunde lämna alla saker där över natten samt att det alltid finns någon personal som hjälper till men att ta upp och ner kiten. Det var tur att jag tog med mig alla kitesen då jag brukade dem alla hårt….

  • jagkallaspiotrellerpete

    Medlem
    15 maj, 2009 vid 18:49

    Låter mycket mycket trevligt… *tihi*

    Hur mycket det att ta me sig sin utrustning dit, alltså plankostnad..?

  • serotonin

    Medlem
    16 maj, 2009 vid 17:14

    Det kostade 300 pix. Gick som golfbag max 15 kg. Hade två brädor och tre kites me mig. Jag fick boka “golfbagen” extra via flygbolaget när ja köpte resan. Detta för att vara säker på att den skulle komma med.

  • sourra

    Medlem
    16 maj, 2009 vid 19:11

    Men inte kan väl tre kites med två brädor i golfbag ha rymts på 15 kg? Hela paketet måste ju vägt närmare 25.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Storlek på kite? Egypten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.