Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stormkite i helgen

  • sourra

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 17:36

    Ja det var helt jävla galet vad blåsigt det var. Jag fattar inte hur Falle kan köra ostroppat i såna förhållanden.

  • emil-2

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 18:12

    Det va ju jäkligt nice förut………….

  • skotten

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 18:14
    sourra;580856 wrote:
    Ja det var helt jävla galet vad blåsigt det var. Jag fattar inte hur Falle kan köra ostroppat i såna förhållanden.

    yeah because the dude is a surfer to the belly : ) and he probably had a 5 lying around : )

  • surfmc

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 18:21
    sourra;580856 wrote:
    Ja det var helt jävla galet vad blåsigt det var. Jag fattar inte hur Falle kan köra ostroppat i såna förhållanden.

    Var det idag? Jag såg två kites ute i viken i eftermiddag och det såg galet ut.

  • sourra

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 18:30

    Det var Falle och Svinet

  • surfmc

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 18:33

    Fick kameran stanna i väskan eller blev det några saltstänkta bilder?

  • sourra

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 18:47

    Den åkte fram men det återstår att se vad som fastnade. Kenta tog några riktigt granna bilder som jag ser fram emot.

  • oharris

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 19:33

    Förmiddagen var riktigt fin, kunde hålla 7an ända fram till tvåtiden men då började det bli otäckt att gå upp på land. Men sjukt vad lite fok det var i Apelviken, varfur?

  • svinet

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 19:40
    sourra;580903 wrote:
    Det var Falle och Svinet

    fan va min arm är fuckad nu. Fick nog en överansträngning av vänsterhanden,,, men det var det värt brallade på en del. Kolla byvinden när vi körde 🙂

  • yann

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 19:46

    Var det nåt gött då eller var det bara överlevnad?

  • above_the_law

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 20:04

    När var ni ute då?
    Den där länken ändras ju automatiskt till den senaste tiden…
    Jag snackade med Kent och David när jag var på väg i bilen ca kl 15.30, men fick beskedet att det inte var körbart med kite i A-bay, ens med 5:a just då i a f.

    Drog ut och vågsurfade Åsa yttre istället, men det var mest stökigt, sönderblåst och enormt strömt. Var helt själv till solen började dala. Då fick jag i alla fall några rena vågor precis utanför stenpiren (dvs väster om hamnen, MEN problemet idag var nog att det var för högt vatten, så vågorna bröt inte förrän VÄLDIGT nära land.
    Någon som fick en magiskt session idag?

  • haze

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 20:10
    above_the_law;580976 wrote:
    När var ni ute då?
    Den där länken ändras ju automatiskt till den senaste tiden…
    Jag snackade med Kent och David när jag var på väg i bilen ca kl 15.30, men fick beskedet att det inte var körbart med kite i A-bay, ens med 5:a just då i a f.

    Drog ut och vågsurfade Åsa yttre istället, men det var mest stökigt, sönderblåst och enormt strömt. Var helt själv till solen började dala. Då fick jag i alla fall några rena vågor precis utanför stenpiren (dvs väster om hamnen, MEN problemet idag var nog att det var för högt vatten, så vågorna bröt inte förrän VÄLDIGT nära land.
    Någon som fick en magiskt session idag?

    Kolla din facebook mail så får de se några som fick en fin session 😉

  • svinet

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 20:18
    Yann;580966 wrote:
    Var det nåt gött då eller var det bara överlevnad?

    tja undra vilken tid det var.. Johan du kanske har bättre koll… men det var ju jävligt stort där ute. Fick väl en del goa vågor men det var galet byigt och 4,5 kändes lite stort ibland. var lite trött i kroppen från gårdagens åkande så man höll ju inte så länge. när man väl tappade brädan tog det ju bara några sekunder innan den var uppblåst i sanddynorna… skall bli kul att se bilder eller film 🙂

  • wakenils

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 21:28

    bara jag som tyckte det var rätt mesigt idag? lallade runt på en 5a utan nån direkt action…

  • sourra

    Medlem
    4 oktober, 2009 vid 21:29

    Ni prickade peaken rätt bra. Men David gav sig ju ut och Kenta ångrade att han stått på landbacken. Enligt väderstationen var vattennivån 101 cm över normalnivå ett tag. Stranden var spårlöst försvunnen.

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Stormkite i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.