Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Strålkastare?

• Strålkastare?

Publicerad av anonym-anvandare på 8 augusti, 2000 vid 20:49

Hej alla mellansvenska ostkustseglare! Kolla SMHI:s prognos från 21.50 ikväll:
    KULINGVARNING FÖR
    ÅLANDS HAV OCH SKÄRGÅRDSHAVET, SÖDRA BOTTENHAVET: Väst 15 m/s, från
    i natt avtagande.
    Är det inte dags att försöka utveckla strålkastare av extraljuskaraktär så man kan bli mer flexibel i sitt seglande och inte vara så beroende av moder sol? Finns det någon som provat att segla i mörker med ex några bilars strålkastare som hjälp (det finns säkert någon abstinente surfare som testat detta). Fast mest realistiskt kanske stark pannlampa typ orienterare vore.
    ”Mörkrets Furste” eller no-soul-surfing

anonym-anvandare svarade 24 år, 9 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    8 augusti, 2000 vid 21:00

Jag har seglat i mörker, det funkar bara det är lite månsken, fast det är ju rätt riskabelt om det skulle hända något!

• anonym-anvandare

Medlem
    8 augusti, 2000 vid 21:05

Eller varför inte flytta till västkusten – här blåser det även på dagarna…

• anonym-anvandare

Medlem
    8 augusti, 2000 vid 21:29

Det har blåst söndag, måndag, tisdag och kommer att blåsa även imorgon sannolikt här på ostkusten. Fast ni har ju rätt riktning för att det ska bli lite vågor. Men i sommar tycker jag det verkar som att Jylland har snott det mesta av vind och vågor för er, webcambilderna från Varberg har inte varit så imponerande och inte heller DMI:s väderobservationer.
    Skulle det inte vara lite häftigt att kunna sätta en framåt mitt i natten med pannlampa??

• anonym-anvandare

Medlem
    8 augusti, 2000 vid 22:18

Webcamen i Apelviken säger inte mycket, kollade på den innan jag åkte ner i måndags, såg helt platt ut…det kan jag säga, DET VAR DET INTE ALLS!!

• portin

Medlem
    9 augusti, 2000 vid 09:56

Finns det verkligen några problem med att natt surfa, nej jag tror inte det, inte i Sverige.
    På natten går ju nästan inte solen ner. Chansen att få fula ränder efter våtdräckten är minimal, det är inte ”trångt”.
    Jag har varit ute en gång, skit kul, lite spännande eftersom man inte ser var byarna kommer ifrån.
    Det ända problemet är att man själv är svår upptäckt, det löser man enklast genom en lampa eller dyl. men man kan ju alltid sno blink ljus från nått väg arbete, låt fantasin flöda. Ha de bra o kkör inte över mig i natt.

//johan

• racer

Medlem
    10 augusti, 2000 vid 19:11

Jag vet att det går att segla vid västra stranden i halmstad, där lyser hamnen upp rätt bra, men har inte provat själv då jag föredrar dagsljus.

• johan

Medlem
    11 augusti, 2000 vid 23:55

Jag och en polare seglade en sen höst i totalt ap-mörker. fast det som gjorde att det funkade var att full-månen lyste på vådiset så att man kunde se typ var viken tog slut. Fast det sög rätt hårt när man skulle plocka ihop kittet, och hitta bilen.

Johan

• anonym-anvandare

Medlem
    12 augusti, 2000 vid 20:23

OK att den inte visar korrekt vindstyrka men man ser onekligen om det är några segel ute i viken och jag antar att när det inte syns några segel så är det för att det inte blåser så där helt orkanvindar (för jag antar att ni pallar mer än en kvarts vindsurfing på ”bästkusten”)
    må vinden vara med alla surffreaks!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Strålkastare?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.