Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › stränder i Höganäs/Stockholm
-
stränder i Höganäs/Stockholm
Publicerad av anonym-anvandare på 8 juli, 2002 vid 04:43HEJ!
jag har precis skaffat mina kitegrejer o tänkte höra om det finns någon lämplig strand i Höganäs?
Jag e dock bara i SWEs södra delar för o sommmarjobba, bor i vår kära huvudstad. E det nån som vet var de bästa stränderna för kite ligger i sthlm. GÄRNA CENTRALA OXÅ!
Thnkz…
anonym-anvandare svarade 22 år, 9 månader sedan 2 Medlemmar · 13 Svar -
13 Svar
-
bor själv i höganäs, och här är väll lite ont om bra stränder..
men om det är lite taskigt väder, vilket det är ganska ofta när man ska ut med kiten så går det aldeles utmärkt vid kvickbadet vid höganäs hamn (vid V , NV). dår är det folktomt. Men annars kan man alltd köra över till farhullt (v´bra vid N NO). eller vid magreteberg, stora vågor och djut fort där bara ( bra vid NV) eller tillsist jonstorp nere vid revet, långrunt som en ”basäng” (vid ostliga vindar)Du kan ju ringa mig någon dag om du vill ha sällskap, men du får räkna med en nybörjare isåfall
0730-603361
//Måns Fornander
-
tja georg!
jag körde för första gången själv idag.. det gick inte så bra, har noll koll.. själv då? harru fixat grejor? ha d
// johan som du gick samma kurs med! -
Tja Johan!
Skaffat en kite (aero 12) o våtdräkt. får bräda o sele av henrik på torsdag. då åker jag nog lite i Habo ljung oxå ifall vindarna vill. om du har tid kan vi ses där, jag e där förhoppningsvis från 13.00.
ha det!
Måns, jag ringer gärna o sticker ut, fre-lör-sön? när jag fått grejerna tänkte jag köra så ofta vindarna tillåter… jag slår en signal, annars kan du nå mig på 0739-28 82 64.
/cya
-
Tjena grabbar, det är instruktör Hugge, Georg om du tar dig in till Ängelholm och Sibiren så har du en bra strand för att börja på, jag lärde mig själv på den stranden. sedan har du Jonstorp precis över kullen söder om Arild där finns bra möjligheter för kite vid ostliga vindar. Se upp för sten bara! Precis söder om Jonstorp ligger det ett ställe som heter Farhult som är väldigt vackert också, fin strand, funkar bra på Nordost->väst.
Johan det var ju inte vidare stabil vind idag, gäller att inte dra upp kiten i vindar man inte känner, var det första ggn med nya kites? kan vara en bra grej att testa nya kites i mindre vind för att se vad dom går för, verkade vara sjukt bra klös i 10:an när tom Huber lyfte!, syd ostligt i Tippen kan vara väldigt farligt. Mycke båtar o grejer dessutom. Du får hänka på när det är nordost där.
Mvh
Hugo -
låter fint.. väntar på en sele från henrik ja med, men det kommer väll
Tror jag är hemma i helgen, vet inget iallfall. Hoppas bara det blir gott väder sp man kan sticka ut. Hörs kanske då.
Hur länge har du kört?
//Måns
-
Tack för tipset Hugo, jag ska ta o kolla upp dem. Ska inte vindarna vända upp till torsdag så man kan åka i Habo Ljung?
Johan, vad har du skaffat för grejer?
Måns jag var på kurs i Habo ljung förra helgen o har hållt på o letat grejer sedan dess så jag har väl kört en gång… eller en halv skulle man kunna säga. Vi får se om vinden vänder upp, men det ska den nog göra, så kan vi ju sticka ut…
-
låter som vi är på ungefär samma höga nivå
var på kurs i habo för en knapp månad sedan ungefär…
-
jag har fixat en aero 10 och en arx 15,5 och en mutantbräda. men torsdag låter kanon.. vi ses då! // johan
-
Johan: Jag tror jag har din långa leash, hitta den i Skanör (Tippen) idag, kommer att köra i Habo imorrn bitti, förmodligen hela dan, tar med den då.
-
Hugo: jomen det låter nice.. jag ska också till habo imonbitti.. fast det ska inte vara så mkt vind.. men vi ses då.
ha d
-
Måns: Det e lite strul med att få brädan, så jag kommer troligen inte kunna åka i helgen… men jag ringer så fort det fixat sig.
-
ok, gör det, är hemma istort sett hela sommaren… så man hinner säkert ut. Hoppas det löser sig!
//Måns
-
Jaha… precis som man kunde vänta sig.
Måns va fan, har du gått o drunknat nu när jag äntligen fått mina grejer. kanske du dinglar från en tall med draken fast oppe i kronorna? eller har du bara inget batteri i mobilen? Ring mig på 0739-28 82 64 när du kan.
Ha det!
Logga in för att svara.