Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Streamlined bombeslag

Taggad: 

  • imported_mickeo

    Medlem
    23 augusti, 2006 vid 14:13

    :cool2: Hej jag har kört med MS formula bom nu i snart 2 månader och det är en suverän bom med ett super bra front beslag.
    Jag kan inte annat en rekommendera det och bommen, helt suveränt.
    Ska sägas att front beslaget är så pass bra att man inte behöver mer än lägga igen spännet för att det ska sitta som berg.
    Jämfört med andra där man får dra åt allt vad man kan.

    MickeÖ

  • swe176

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 06:28

    Ett inlägg till om styvhet:

    På min ena Gulftechbom har jag lindat kolfiber och epoxi och slipat till så att streamlinedbeslaget sitter perfekt. Jag har gjort små kanter som låser det i sidled. Den bommen är styv!

    På den andra har jag bara skruvat dit det.
    Den bommen glappar. Inte så styv alltså.

    Så det är inte bara att skruva dit beslaget. Det krävs mycket jobb för att det ska bli riktigt bra. Jag antar att det gäller även MS och NP beslagen.
    En bom är väl gjord för sitt orginalbeslag och det finns väl ingen standard som för fenor.

    Var beställer man ett MS-beslag?

    /Jan-Erik

  • oscar

    Medlem
    24 augusti, 2006 vid 06:59

    http://www.mauisails.com/index.php?what=store men de säljer slut fort. Men verkar också komma in i shopen rätt omgående.

  • the_novice

    Medlem
    10 september, 2006 vid 18:33

    Efter lite meckande och filande så har jag pysslat till ett band i metal istället. Tanken var att utnyttja dom gamla snabbspännena så att det fortfarande går att justera bomhöjden på vattnet. Idén är helt rätt tycker jag men det blev nog lite klent, är det någon som vet var man kan få tag på rostfria slangklämmor med bredare bandbredd än 12mm?

    Det höll visserligen för ca 3 timmars segling idag men det känns inte helt säkert…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Streamlined bombeslag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.