Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing stroppar eller bindningar??

• zoolander

Medlem
    30 september, 2003 vid 16:25

stroppar-windsurfing
    bindningar -snowboard

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2003 vid 16:26
  • anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2003 vid 19:40

ja men jag menar till kiteboard!!
    det finns ju bindningar till kiteboards så man sitter fast. Och då undrar jag om det är svårare eller lättare eller vad det u är??

• cortex

Medlem
    30 september, 2003 vid 19:43

Kör med straps. Bindningar är ett h-e att komma i och ur. Dessutom sitter man fast så det räcker med straps och det är lätt att få av och på brädan.

/Kaj

• sportentusiast

Medlem
    30 september, 2003 vid 20:16

99% kör med stroppar och för de allra flesta sitter stropparna tillräckligt.

Nackdelar med bindningar är bl a vikten, omöjligheten att göra ”board off” trick, ej möjligt att sparka av brädan om det går åt h-vetet (sandaler dock möjliga att sparka av) och att de kan vara svåra att få på (beror helt på modell). Å inte är det bra heller om man råkar komma ur ena bindningen och den andra foten sitter kvar. Korsband i knäet går förvisso att operera men orginal är att föredra.

Viktens reela påverkan på åkningen kan man ju förvisso alltid debatera, även om brädor etc blir lättare och lättare.

Fördelen med bindningar är att de sitter bättre och det är ingen större risk att ”råka” glida ur.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 september, 2003 vid 20:32

tack för hjälpen!!
    nu vet jag vad jag ska ha.

• rambo_johnson

Medlem
    30 september, 2003 vid 21:09

kör med bindings fö fän det e ju kung

• anonym-anvandare

Medlem
    1 oktober, 2003 vid 08:00

ja
    jag har köpt en med sandaler.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing stroppar eller bindningar??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.